TEKST: Ada Ćeremida

DATUM OBJAVE: 25.10.2025.

Iz Tivta donosimo kadrove s Press Houra Adriatic Film Awards. Susret sa dvoje mladih glumaca čije uloge već oblikuju regionalni film.

Drugi dan Adriatic Film Awards svečanosti u Tivtu donio je nešto mirniji, ali jednako uzbudljiv ritam. Nakon svečanog otvaranja i večeri ispunjene reflektorima i šampanjcem, filmska scena preselila se u Regent Lounge na tradicionalni Press Hour, trenutak rezervisan za novinare, glumce i intimne razgovore iza kamere. 

lidija_lazar_afa_bonjour_ba_g

Dok su se ispred hotela polako počeli okupljati gosti za crveni tepih, mi smo iskoristili jutro da čujemo glasove koji su obilježili novu generaciju regionalne kinematografije.

Među njima, dvoje glumaca čije su uloge već izazvale pažnju publike i kritike. Lidija Kordić, nominovana za „Zvijezdu u usponu“ zahvaljujući upečatljivoj interpretaciji u filmu Radnička klasa ide u pakao, i Lazar Tasić, također nominovan za „Zvijezdu u usponu“ za ulogu u seriji Sablja, donosi mladalačku energiju i savremenu glumačku disciplinu.

U razgovoru za Bonjour.ba, otkrili su kako doživljavaju trenutak u kojem njihova imena postaju dio nove filmske mape regiona.

lidija_lazar_afa_bonjour_ba_002

Dvoje glumaca, dvije vizije: O talentu, trenutku i onome što tek dolazi  

Na press satu, Lidija djeluje smireno i fokusirano, gotovo suprotno energiji njenog lika iz filma Radnička klasa ide u pakao

Dok priča o procesu rada, jasno je da u njenom glasu postoji kombinacija profesionalizma i radoznalosti, ona vrsta ozbiljnosti koja dolazi kad shvatiš da više nisi „mladi talent“, već neko koga publika već prati.

lidija_lazar_afa_bonjour_ba_005

„Danica mi je bila jako važan lik još i tokom samog castinga,“ priča. 

„Bilo je čudno raditi casting bez ijedne riječi, ali baš zato mi je otvorila neke potpuno nove tačke gledišta. Radila sam sve bez govora  samo kroz lice, osjećanja, reakcije. I shvatila sam koliko snažno može djelovati ono što ne kažeš.“

lidija_lazar_afa_bonjour_ba_004

O iskustvu snimanja govori s toplinom, ali i s distancom koju donosi vrijeme:
„Film je trajao dugo, dvije godine, i meni se kroz proces sve mijenjalo. Danas, s ovim par godina odmakom, voljela bih da opet imam takvu ulogu. Naučiš toliko o sebi i shvatiš koliko toga možeš reći bez riječi.“

U njenim riječima nema ni trunke poziranja, samo zahvalnost prema liku koji ju je, kako sama kaže, „naučio da se najviše vidi kad ništa ne kažeš.“

 lidija_lazar_afa_bonjour_ba_001

U razgovoru, Lazar nosi opuštenu sigurnost nekoga ko je već pronašao svoj glas. Njegov lik u seriji Sablja slojevit je i emotivno zahtjevan.

„Ova nominacija je potvrda da smo odradili posao onako kako smo željeli,“ kaže. „Sama činjenica da smo dio ovog festivala mnogo znači, jer je riječ o festivalu iz naše regije i smatram da je važno da ovakav događaj nastavi da živi. 

Značajno je da unutar regiona imamo priliku da vidimo radove jedni drugih, jer su nam oni važni ida ih odavde, možda, pošaljemo i u svijet.““

Njegove riječi imaju jednostavnost i jasnoću onih koji znaju koliko vrijedi rad na projektu koji nosi smisao.

lidija_lazar_afa_bonjour_ba_008

Kada govorimo o ulogama koje bi ga izbacile iz zone komfora, Lazar se nasmije i kratko zastane:
„Ne pada mi sad napamet nijedna konkretna, ali volio bih da dođu uloge koje su potpuna suprotnost onome što sam do sada radio, nešto što te natjera da ponovo gradiš lik.“

U tom odgovoru krije se njegova radoznalost, želja da svaki projekat bude nova lekcija, ne samo nova uloga.

lidija_lazar_afa_bonjour_ba_006


Filmsko jutro koje obećava nastavak priče

Press Hour u Tivtu završio je lagano, uz kafu i pogled na Boku. Dok su Lidija i Lazar napustili lounge da se pripreme za večerašnji crveni tepih, atmosfera je zadržala onaj osjećaj da svjedočimo nečemu što tek počinje.

U nastavku svečanosti dodjela nagrada, ostajemo uz njih i ostale AFA nominovane glumce i režisere.

Pred nama je još jedna uzbudljiva stanica večeras donosimo priče sa crvenog tepiha i razgovore s glumcima neposredno pred svečanu dodjelu nagrada.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba
Produkcija: Bonjour.ba
Foto: Monika Andrić za Bonjour


Bonjour

Domaći dokumentarni film sniman sedam godina premijerno stiže na Sundance

TEKST: Ada Ćeremida

Domaći dokumentarni film sniman sedam godina premijerno stiže na Sundance Domaći dokumentarni film sniman sedam godina premijerno stiže na Sundance

Dokumentarni film „Planina“ rediteljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića imat će svjetsku premijeru 26. januara naredne godine na Sundance Film Festivalu, u okviru prestižne selekcije World Cinema Documentary Competition jednog od najvažnijih prostora u kojem savremena autorska dokumentarna produkcija dobija globalnu vidljivost.

U ovoj konkurenciji prikazuju se najhrabrija i najinovativnija ostvarenja dokumentarnog filma iz cijelog svijeta. Direktorica fotografije je hrvatska snimateljica Eva Kraljević, koproducentica iz Hrvatske Dijana Cetina Mlađenović, a film je nastao uz podršku Hrvatskog audiovizualnog centra.

 



Predstojeći Sundance Film Festival održava se od 22. januara do 1. februara 2026. godine, a smatra se najznačajnijim američkim festivalom nezavisnog filma. Upravo su na Sundanceu svoje prve velike svjetske proboje ostvarili autori poput Quentin Tarantino, Paul Thomas Anderson i Darren Aronofsky.

Priča „Planine“  

Na udaljenim visovima Sinjajevine, najvećeg planinskog pašnjaka na Balkanu, majka i kćerka brane svoju planinu i nomadsku stočarsku tradiciju od formiranja NATO vojnog poligona. Njihov odnos isprepliće nesvakidašnja bliskost, ali i teške, lične uspomene.

Nakon što je u septembru 2019. održana prva međunarodna vojna vježba na Sinjajevini bez konsultacija sa stočarskim zajednicama koje ovaj pašnjak koriste stoljećima Gara, majka šestoro djece i predvodnica lokalne zajednice, sa svojom najmlađom kćerkom Nadom vodi dvije bitke: onu ekološku, za očuvanje prirode, i onu ličnu, protiv patrijarhata i nasilja nad ženama.

Film je sniman na Sinjajevini, u katunu Okrugljak i široj okolini, tokom sedam godina od 2018. do 2025.

planina_sundance_film_festival_bih_bonjour_ba_1


Autorsku i produkcijsku ekipu čine montažer Georges Cragg, kompozitor Draško Adžić, dizajner zvuka Julij Zornik i kolorista Emil Svetlik, uz izvršne producentice Megan Gelstein i Biancu Oanu. Producenti filma su Petar Glomazić, Quentin Laurent i Rok Biček, dok je koproducentica Dijana Cetina Mlađenović, a pridruženi producent Veliša Popović

U središtu dokumentarca su glavne protagonistkinje Mileva Gara Jovanović i Nada Stanišić, čija priča nosi emocionalnu i narativnu jezgru filma.


planina_sundance_film_festival_bih_bonjour_ba_4

Autorska vizija: egzistencijalistička bajka i feministička vestern opera

Scenaristkinja, rediteljica i producentica Biljana Tutorov opisuje film kao „egzistencijalističku bajku“ ili „feminističku vestern operu“: 

„Inspirisale su me naše moćne ženske protagonistkinje koje su bile istinski partneri u filmskom procesu i van njega – njihov organski odnos prema prirodi, ciklička dramaturgija njihovog života i emotivni slojevi priče koje smo zajedno proživjeli kroz sedam sezona i gotovo 230 dana boravka u planini.“


planina_sundance_film_festival_bih_bonjour_ba_3

Reditelj, scenarista i producent Petar Glomazić dodaje:

„Iako sam cijeli život proveo u gradu, odrastao sam u porodici čvrsto vezanoj za svoje korijene. Želio sam pred publiku iznijeti ovaj bajkoviti svijet u kojem su čovjek i priroda još uvijek neraskidivo povezani, gdje jednostavni život otkriva temeljne vrijednosti egzistencije: ljubav, solidarnost, posvećenost drugima, skromnost i neumoran rad. Naše protagonistkinje ukazale su se kao likovi antičke drame.“


planina_sundance_film_festival_bih_bonjour_ba_2

Autori ističu važnost prilike da film svoju međunarodnu putanju započne upravo na Sundanceu: „Veoma smo sretni što film ima premijeru na Sundanceu, jednoj od najboljih platformi za lansiranje autorskog dokumentarnog filma. Planina je nastala iz našeg aktivizma, koji joj je dao snažan etički okvir. Globalna vidljivost koju Sundance pruža izuzetno je važna za teme koje se u filmu otvaraju – militarizacija, ekologija i (nedostatak) prava žena.“ 

Direktorica fotografije Eva Kraljević dodaje: „Presretna sam što je ovaj dugogodišnji, zahtjevan proces izrastao u veliki i važan film, i što svoj put u svijet započinje upravo u službenoj konkurenciji Sundancea.“

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!