TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 26.9.2019.
Prva obiteljska turneja vojvotkinje i vojvode od Sussexa s malenim Archiejem započela je prije tri dana u južnoj Africi.
Prva destinacija njihovog putovanja upravo je Cape Town, gdje su Meghan i Harry posjetili predstavnike nekoliko odličnih društvenih projekata, kao i onih namijenjenih zaštiti okoliša.
Pri susretu s umirovljenim nadbiskupom Desmondom Tutuom, pridružio im se i maleni Archie koji je instant osvojio simpatije okupljenih, a kasnije i kroz fotografije na društvenim mrežama.


Vojvotkinja od Sussexa je već prvi dan odabirom haljine afričkog modnog brenda Mayamiko, koji često naglašava da su sve njihove kreacije etički izrađene, pokazala da pazi na baš svaki detalj. Uz haljinu na preklop obogaćenu uzorkom, birala je espadrile na petu.


Kasnije je odjenula i plavu haljinu na kopčanje brenda Veronica Beard, koju je nosila i tijekom kraljevske posjete Tongu uz plave sandale s niskom potpeticom.
Ovu svestranu haljinu bezvremenskog dizajna, ovaj put je stilizirala uz espadrile i ležerne kovrdže.

Drugi dan turneje prošao je (barem kada govorimo o modnom segmentu) u ležernom stilu uz traperice, klasičnu bijelu košulju i jeans jaknu, trio kojem Meghan često vjeruje, dok je za treći dan turneje birala midi haljinu brenda Club Monaco, kao i statement maxi haljinu na kopčanje te jako elegantan i profinjen crni kombinezon koji je naglasila odabirom zlatnih naušnica te niskom pundžom.

Svi njeni modni odabiri tijekom turneje savršeno oslikavaju njen stil i izdanja u kojima smo ju i dosada naviknuli vidjeti - klasika s modernim twistom.
Pogledajte.


TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!