TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 6.11.2023.
Kolekcija "Gracious but Fierce" je posebna po mnogo čemu, a prvenstveno po tome što je upravo to slogan brenda KAUR i snažna poruka koju od prvog dana želi da podijeli sa svim ženama.
Žena je njihova najveća inspiracija i vjeruju da su žene te koje će zaista donijeti promjene, ali onda kada spoznaju istinski kakva snaga i moć leži u njima samima.

"Gracious but Fierce je priča o dualnoj prirodi svake žene. Priča o kvalitetama koje posjeduje svaka od nas i koje su međusobno isprepletene i ne postoje jedne bez drugih. Naša moć leži u tome da spoznamo obje strane sebe. Jedna naša strana je GRACIOUS. To je dio nas koji je nježan, suptilan, mekan, lagan, njegujući i kao što sama riječ kaže, to je ta naša gracioznost. Drugi dio nas je FIERCE. Mi smo isto toliko i snažne, hrabre i moćne. To je ona snaga koju kada spoznamo, može da učini čuda." - rekle su dizajnerice brenda KAUR.

Potpune smo kada sebi dozvolimo i jedno i drugo. Mi smo potpune kada prigrlimo ovu dualnost i učinimo je našim najvećim resursom. Cilj kolekcije je stvoriti basic, udobne i lijepe komade odjeće koje možemo nositi u gradu ili na svoj omiljeni yoga čas ili trening.
"Ono što je bitno naglasiti i što smo željele predstaviti sa novom kolekcijom jeste jedan loungewear, odnosno yogawear koji smo željele dugo da dizajniramo i donesemo na tržište. Ovaj yogawear je nosiv jer su krojevi prilagođeni praksi i ono što je najbitnije, za razliku od odjeće koja već postoji na tržištu, KAUR yogawear je izrađen od najfinijeg, najmekanijeg prirodnog materijala." - dodaje KAUR tim.



U novoj kolekciji, odabrani su prirodni materijali, da bismo u njima bile spremne za pokret!
"Brinemo o tome šta ti dodiruje kožu. Brinemo o tome šta vraćamo Majci Zemlji. Zato koristimo isključivo prirodne tkanine od pamuka, viskoze i Lyocell-a. Potekle od biljki, nježne i koje dozvoljavaju koži da diše i koje su svilenkaste na dodir. Ovu kolekciju čini kvalitetni pamuk i viskoza sa daškom elastina kako bi pokret bio lagodniji i slobodniji." - objasnile su dizajnerice kolekcije za Bonjour.ba.

Odabrane boje za kolekciju su basic, ali su isto tako nježne i smjele. Sve zavisi da li želiš da istakneš svoju ‘gracious’ ili ‘fierce’ stranu ili pak obje. "Volimo da kažemo za našu odjeću da je to ljubav na prvi dodir." - kažu dizajnerice.
Novu kolekciju čini set donjeg i gornjeg dijela trenerke koji se mogu nositi zajedno kao komplet ili u kombinaciji boja po svojoj želji. Kroj koji KAUR brend bira je uvijek takav da odgovara većini žena, bilo da nosimo XS ili XL veličinu jer svojim dizajnom i krojevima ne vole ograničavati kupce.
"Najbitnije nam je da se žena lijepo osjeća sa sobom kada nosi KAUR. U kolekciji se još mogu naći preudobne viskozne majice dugih rukava sa suptilnim, ali atraktivnim izrezom na leđima, također su tu majice kratkih rukava od nježnog pamuka koja se mora naći u svakom ormaru. Ove godine smo ponovile naše duge haljine sa pojasom i prorezima jer su zaista pokazale kao jedan vječni komad u ormaru svake žene." - rekle su nam dizajnerice.


Ono na šta je tim posebno ponosan i što ih čini jedinstvenim je KAUR Yoga bag. Statment piece koji je jedinstven u svijetu yogawear-a. Dizajniran je tako da će stići od yoga prakse do poslovnog sastanka. Konstanto rade na unapređivanju modela. Tako, yoga bag ima odjeljak za laptop, neseser kao i džep za ključeve, mobitele i svu onu siću koju svaka žena nosi u svojoj torbi.
Zaista je torba za svakodnevne potrebe i specifična jer sa vanjske strane ima gurtne kroz koje možete provući svoju yoga prostirku ili pak jaknu tako da su vam ruke slobodne. Torbe su dostupne u četiri karakteristične boje i napravljene su od izuzetno robusnog i izdržljivog materijala.



"Kroz yogu se stvorila jedna snažna zajednica kod nas i zbog toga smo sa ovim slikanjem pozvale da nam budu modeli žene sa kojima njegujemo tu našu zajednicu već godinama. Sa ovim ženama planiramo i još puno toga da učinimo za našu zajednicu i svaka od njih je zaista ‘Gracious but Fierce’. Hvala Inesi, Dunji i Amini koje su dio naše priče od samog početka.
Zahvalne smo da imamo podršku od nevjerovatnih žena. Ništa ne bi bilo isto da nema naše čarobnice, fotografkinje i prvenstveno umjetnice Mune Nazak iza objektiva, i ona je tu iza svake naše kolekcije, pa tako i ove. Žena je koja je dala svoj osobni i prepoznatljiv pečat ovom brendu i mi smo joj neizmjerno zahvalne." - otkriva KAUR tim za Bonjour.



"Sa ovom kolekcijom te pozivamo da ti vidiš u sebi da si ‘Gracious but Fierce’, da to osjetiš u sebi i da izgovoriš tu afirmaciju kada god posumnjaš u sebe." - rekle su dizajnerice svim budućim vlasnicama KAUR odjevnih komada.

Nemojte se bojati biti ‘Gracious but Fierce’. To si ti. To smo sve mi.

* * *
Foto: Muna Nazak
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!