Kakve zavjese odgovaraju uređenju doma u 20-tim, 30-tim i 40-tim godinama?
Tekst:Bonjour.ba
BONJOUR.CLUBPrije par dana smo zajedno zavirili na snimanje u bh.tvornici Prevent.Fabrics, koja je članica Prevent grupacije u BiH. Tvornica je to koja proizvodi stilske zavjese s 'Made in BiH' etiketom. Tim povodom smo ih posjetili te u suradnji s dizajnericom zavjesa Fatimom Muhasilović i dekoraterkom interijera Jovanom Šego osmislili tri različita dnevna boravka.
Svaki od dnevnih boravaka koje smo kreirali odgovara različitim godinama života, pa smo tako postavili dnevni boravak koji odražava stil kakav imaju dame u dvadesetim godinama života, a zatim i idealan boravak za dame u tridesetim i četrdesetim godinama.
Obzirom da svaki dnevni boravak sa stilom uokviruju pomno odabrane zavjese, naglasak smo stavili upravo na njih i zamolili smo dekoraterku Jovanu da nam otkrije smjernice koje je potrebno slijediti za sjajno uređen životni prostor.
Pogledajte njezino obrazloženje za svake od zavjesa u Prevent.Fabrics potpisu koje smo birali za uređenje naših malih boravaka.
Stilsko uređenje dnevnog boravka za 20-te godine života
„Dvadesete su godine u kojima se obično osamostaljujemo i pokušavamo sviti vlastito gnijezdo, ali nemamo previše vremena za brisanje prašine s raznoraznih sitnica pa su često zavjese jedan od rijetkih ukrasa u tom prostoru. Ovo je period u kojem eksperimentišemo s feng shui izričajem, a jedna od prvih lekcija glasi: Dnevni boravak – boja: zelena. Cvjetni uzorak unijet će svježinu, a zelene nijanse opuštenost u dom mlađih generacija koje žive brzim životom i u svom dnevnom boravku traže kutak mira.“
Stilsko uređenje dnevnog boravka za 30-te godine života
„Sa trideset godina smo već kupili poneku vazu, dobili na poklon svijećnjak i nagomilali uspomene u formi uokvirenih fotografija pa se zavjese trebaju uklopiti u cjelokupni ambijent. Tridesetogodišnjacima će odgovarati toplije boje, kao i šare koje i dalje bude njihov mladalački duh. Ove su godine nijanse ružičaste pravi hit.“
Stilsko uređenje dnevnog boravka za 40-te godine života
„U četrdesetim godina smo već odrasli ljudi (ili se trudimo to biti) pa će neutralne zavjese boje slonovače dati notu ozbiljnosti domu nešto zrelije klijentele, ali će se geometrijskim uzorkom izbjeći monotonija. Bijela boja je oduvijek bilo sinonim sklada.“
Nakon snimanja nismo mogli odoljeti, a da ne razgovaramo s dizajnericom zavjesa, Fatimom Muhasilović koja nam otkrila zanimljiv način njihova nastanka, više o odabiru materijala, te zašto je emocija najvažniji pokretač u dizajnu.
Draga Fatima, reci nam koliko dugo radiš na dizajnu zavjesa?
Na dizajnu zavjesa radim nepune dvije godine, sve je počelo od upoznavanja mašina i sistema građenja tkanina. Na letimičan pogled materijal za zavjese izgleda vrlo jednostavno, ali kada uđete u njih, onda se osjećate kao inžinjer koji ima ispred sebe konstrukciju sa različitim materijalima i osobinama (neki konac je tanak previše, drugi ima neku teksturu na sebi, treći je previše elastičan i sve to na različitim tipovima mašina...).
Za one kojima industrijski dizajn nije poznat - reci nam, nastaju li zavjese, kao i odjeća, kolekcijski te postoje li određeni trendovi kada pričamo o dizajnu?
Da bi lakše objasnila dizajn zavjesa, prvenstveno moram reći da je on kombinacija grafičkog dizajna i industrijskog dizajna. Kreativni dio dizajniranja zavjesa je upravo pravljenje mustri različitih prepletaja a različitima bojama potke i osnove (tretiranje materijala plošno), a s druge strane izazov jednom industrijskom dizajneru je - da li taj dizajn može biti uklopljen u mašinski park. Koji je tip mašine, s koliko konaca mašina radi, kakva je mustra (šablon), da li može ići na Listovne mašine ili ipak mora ići na Žakard mašine... sve su to izazovi s kojima se suočavamo.
Kada govorimo o kolekciji, praksa je da kolekcija izlazila dva puta godišnje, i uvijek je tematski određena. Naravno sve zavisi od kupca, u kojem stilu želi urediti dom, da li modreno, minimalistički, klasično, romantično, ali svaka kolekcija nudi izbor različitih uređenja.
Zadržimo se još malo na dizajnu. Kako nastaje jedan uzorak na zavjesi? Tj što te inspirira u kreiranju?
Smatram da dizajn oslikava dio ličnosti i raspoloženja. Moja različita iskustva kroz putovanja, življenje u Turskoj i Sloveniji su mi otvorili prozor za gledanja stvari na drugačiji način. Svaka kultura ima svoju simboliku oblika i boja, i iz toga nastaje kreacija, simbioza različitih znakova i boja koji imaju psihološki utjecaj na čovjeka. Jer materijali su nešto što je vrlo blisko čovjeku. Od odjeće koja se stapa s tijelom do materijala za zavjese, namještaj koji je uvijek u našem vidokrugu... sve to vrlo često oblikom i bojom utječu na nas. Upravo zato osobno smatram da dobar dizajner mora biti i dobar psiholog.
A kako birate materijal od kojeg će nastati zavjesa?
Polazište za sve je emocija - kako određeni materijal taktilno ostavlja dojam te kakvu emociju vizuelno izaziva. Naravno uvijek postoji segment koji se vezuje za mašine, kako će se određeni materijal ponašati na mašini. Međutim, ako stvari počinju i završavaju na mašini, to nije dizajn za čovjeka, tada dizajn gubi svoju humanu kategoriju.
Dopustite da vam kroz primjer približim ideju humanog koja se najbolje razumije iz bliske oblasti - arhitekture i dizajna enterijera. Kada usporedite materijale Osmanske arhitekture gdje imate drvo kao materijal koji je najviše zastupljen, a to je materijal koji diše, urbanistički koncept je takav da je sve podređeno čovjekovom osjećaju i potrebi. S druge strane imate hladni beton u modernoj arhitekturi i tretman čovjekovog prostora, kuće, kao mašine za življenje (Le Courbizijer). Kada to dvoje usporedite shvatite da je upravo ljepota Osmanske arhitekture u tome što polazi „sa osjećajem“ i živi sa čovjekom, dok se moderna gubi u funkcionalnosti. Slažem se da zavjese imaju i funkcionalnu dimenziju, ali prozori su također i okvir, u kojem svaki umjetnik gradi svoju viziju. Onda shvatite da je u dizajnu najvažnija emocija i percepcija stvari.
Na snimanju je velik dio tima rekao kako mu se sviđa cvjetni uzorak. Reci nam iz koje ideje je nastao taj, veseli print na zavjesi?
Kada pogledate reviju proljeće/ljeto 2015, vidjeti ćete da su cvjetni uzorci IN, modna scena i materijali u enterijerima međusobno komuniciraju. Cvjetni uzorci su vrlo slobodni za dizajniranje zavjesa, s njima možete biti razigrani u pogledu boje, oblika, veličine, a gotovo nikad ne možete pogriješiti s njima. S druge strane, ja sam nepopravljivi romantičar. (smijeh)
A što ti je bila nit vodljila u kreiranju modela zavjesa koje smo fotografirali?
Inspiraciju sam tražila u prirodi. Boje u prirodi su čiste i nježne, gledajući u njih stvaramo vlastitu umirujuću oazu. Za inspiraciju uzimam citat svog omiljenog pisca Herman Hessea, „Gledao je oko sebe kao da prvi put vidi svijet. Lijep je bio svijet, bio je šaren, neobičan i zagonetan, bio je svijet! Tu je bilo modro, tu žuto, tu zeleno, plovilo je nebo i rijeka, stajala šuma i gorje, sve lijepo, sve zagonetno i magično, i usred toga on, probuđeni, na putu k samome sebi.“
Nakon ovoliko inspirativnih riječi, vjerujem da naše čitatelje zanima kako osoba koja želi može doći do vaših zavjesa?
Sad za sad naš asortiman možete naći u prodajnim centrima Konzum i Penny trgovina. Trenutno smo u pregovorima sa još par drugih firmi, tako da vjerujemo da ćemo našu mrežu još proširiti.
I za kraj, reci nam što nas novo očekuje od Prevent zavjesa u narednom periodu?
Trenutno spremam novu kolekciju, koju očekujem da će biti spremna do kraja ljeta. Ovom prilikom vas pozivam da ponovo zavirite u našu kolekciju i vidite šta je to novo što možete ponuditi vašim čitateljima, a samim tim dati im ideju kako urediti svoj prostor i naravno gdje naći željene uzorke.
Zavjese by Prevent.Fabrics
Blogerica: Ajnira Muminović – Karišik
Dekoraterka interijera: Jovana Šego
Foto: Aida Redžepagić
Produkcija: MODAMO.info