TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 24.11.2021.
Odgovor na to kako bolje organizirati financije za blagdane ponekad je izazovno pronaći kada blagdanska euforija traje i želimo i sebi i drugima uljepšati ovo čarobno doba u godini.
No, uz malene promjene i neke drugačije navike, kroz 12. mjesec možete uštedjeti i dobro iskoristiti novac tako da vaše financije ne budu u potpunosti poljuljane.

Foto: Pexels
Za 4 načina kako bolje organizirati financije za blagdane, prelistajte dalje.
Planiranje potrošnje
Dvanaesti mjesec je mjesec darivanja i s obzirom na to potrebno je taj trošak racionalno uključiti u potrošnju tijekom ovog mjeseca. Planiranjem možete puno bolje kontrolirati potrošnju i imati bolju kontrolu nad svojim financijama.

Foto: Pexels
Prije nego što započne sezona kupnje, zapišite što i kome želite kupiti i gdje to možete kupiti. Uspoređivanjem cijena i ranim planiranjem izbjeći ćete dodatne troškove i lakše ćete se moći organizirati za ostale troškove unutar vašeg budžeta.
Kreirajte shopping listu za poklone
Osim što je važno da planirate što kupiti, važno je da sebi zapišete cijelu listu i nje se držite striktno. Svaki put kad kupite jednu stvar možete ju precrtati s liste. Na ovaj način izbjeći ćete kupnju nečega što je bilo neplanirano ili preveliko ulaganje u nešto što zapravo i nije baš najbolji poklon.

Foto: Pexels
Plaćajte novčanicama umjesto karticom
U digitalnom svijetu sve je lakše nešto platiti karticom, online ili čak mobitelom. No, ta brzina plaćanja odražava se i na brzinu trošenja novca. Kako biste lakše kontrolirali potrošnju dobar trik je da plaćate novčanicama.

Foto: Pexels
Na početku mjeseca izdvojite u kešu iznos novca koji želite iskoristiti za blagdanske poklone ili neki drugi trošak i samo taj novac potrošite.
Napravite DIY ili jestive poklone
Personalizirani poklon nekada može biti najslađi poklon. Tako i ovih blagdana za svoje najmilije možete pripremiti DIY poklone koji će ih razveseliti. Ideje za DIY poklone za vašu mamu, sestru ili prijateljicu možete naći ovdje.

***
Foto: Pexels
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!