TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 24.11.2021.
Odgovor na to kako bolje organizirati financije za blagdane ponekad je izazovno pronaći kada blagdanska euforija traje i želimo i sebi i drugima uljepšati ovo čarobno doba u godini.
No, uz malene promjene i neke drugačije navike, kroz 12. mjesec možete uštedjeti i dobro iskoristiti novac tako da vaše financije ne budu u potpunosti poljuljane.

Foto: Pexels
Za 4 načina kako bolje organizirati financije za blagdane, prelistajte dalje.
Planiranje potrošnje
Dvanaesti mjesec je mjesec darivanja i s obzirom na to potrebno je taj trošak racionalno uključiti u potrošnju tijekom ovog mjeseca. Planiranjem možete puno bolje kontrolirati potrošnju i imati bolju kontrolu nad svojim financijama.

Foto: Pexels
Prije nego što započne sezona kupnje, zapišite što i kome želite kupiti i gdje to možete kupiti. Uspoređivanjem cijena i ranim planiranjem izbjeći ćete dodatne troškove i lakše ćete se moći organizirati za ostale troškove unutar vašeg budžeta.
Kreirajte shopping listu za poklone
Osim što je važno da planirate što kupiti, važno je da sebi zapišete cijelu listu i nje se držite striktno. Svaki put kad kupite jednu stvar možete ju precrtati s liste. Na ovaj način izbjeći ćete kupnju nečega što je bilo neplanirano ili preveliko ulaganje u nešto što zapravo i nije baš najbolji poklon.

Foto: Pexels
Plaćajte novčanicama umjesto karticom
U digitalnom svijetu sve je lakše nešto platiti karticom, online ili čak mobitelom. No, ta brzina plaćanja odražava se i na brzinu trošenja novca. Kako biste lakše kontrolirali potrošnju dobar trik je da plaćate novčanicama.

Foto: Pexels
Na početku mjeseca izdvojite u kešu iznos novca koji želite iskoristiti za blagdanske poklone ili neki drugi trošak i samo taj novac potrošite.
Napravite DIY ili jestive poklone
Personalizirani poklon nekada može biti najslađi poklon. Tako i ovih blagdana za svoje najmilije možete pripremiti DIY poklone koji će ih razveseliti. Ideje za DIY poklone za vašu mamu, sestru ili prijateljicu možete naći ovdje.

***
Foto: Pexels
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!