TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 24.11.2021.
Odgovor na to kako bolje organizirati financije za blagdane ponekad je izazovno pronaći kada blagdanska euforija traje i želimo i sebi i drugima uljepšati ovo čarobno doba u godini.
No, uz malene promjene i neke drugačije navike, kroz 12. mjesec možete uštedjeti i dobro iskoristiti novac tako da vaše financije ne budu u potpunosti poljuljane.
Foto: Pexels
Za 4 načina kako bolje organizirati financije za blagdane, prelistajte dalje.
Planiranje potrošnje
Dvanaesti mjesec je mjesec darivanja i s obzirom na to potrebno je taj trošak racionalno uključiti u potrošnju tijekom ovog mjeseca. Planiranjem možete puno bolje kontrolirati potrošnju i imati bolju kontrolu nad svojim financijama.
Foto: Pexels
Prije nego što započne sezona kupnje, zapišite što i kome želite kupiti i gdje to možete kupiti. Uspoređivanjem cijena i ranim planiranjem izbjeći ćete dodatne troškove i lakše ćete se moći organizirati za ostale troškove unutar vašeg budžeta.
Kreirajte shopping listu za poklone
Osim što je važno da planirate što kupiti, važno je da sebi zapišete cijelu listu i nje se držite striktno. Svaki put kad kupite jednu stvar možete ju precrtati s liste. Na ovaj način izbjeći ćete kupnju nečega što je bilo neplanirano ili preveliko ulaganje u nešto što zapravo i nije baš najbolji poklon.
Foto: Pexels
Plaćajte novčanicama umjesto karticom
U digitalnom svijetu sve je lakše nešto platiti karticom, online ili čak mobitelom. No, ta brzina plaćanja odražava se i na brzinu trošenja novca. Kako biste lakše kontrolirali potrošnju dobar trik je da plaćate novčanicama.
Foto: Pexels
Na početku mjeseca izdvojite u kešu iznos novca koji želite iskoristiti za blagdanske poklone ili neki drugi trošak i samo taj novac potrošite.
Napravite DIY ili jestive poklone
Personalizirani poklon nekada može biti najslađi poklon. Tako i ovih blagdana za svoje najmilije možete pripremiti DIY poklone koji će ih razveseliti. Ideje za DIY poklone za vašu mamu, sestru ili prijateljicu možete naći ovdje.
***
Foto: Pexels
TEKST: Bonjour.ba - PR
Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.
Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku.
Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“.
„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi.
Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“
Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“
Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi
Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.
U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.
U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija.
Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.
Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta.
To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate.
„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.
Nove teme: Krize, AI i event marketing
Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“.
S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.
Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga, sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.
O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“
Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice
Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.
„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.
Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!