TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 24.11.2021.
Odgovor na to kako bolje organizirati financije za blagdane ponekad je izazovno pronaći kada blagdanska euforija traje i želimo i sebi i drugima uljepšati ovo čarobno doba u godini.
No, uz malene promjene i neke drugačije navike, kroz 12. mjesec možete uštedjeti i dobro iskoristiti novac tako da vaše financije ne budu u potpunosti poljuljane.

Foto: Pexels
Za 4 načina kako bolje organizirati financije za blagdane, prelistajte dalje.
Planiranje potrošnje
Dvanaesti mjesec je mjesec darivanja i s obzirom na to potrebno je taj trošak racionalno uključiti u potrošnju tijekom ovog mjeseca. Planiranjem možete puno bolje kontrolirati potrošnju i imati bolju kontrolu nad svojim financijama.

Foto: Pexels
Prije nego što započne sezona kupnje, zapišite što i kome želite kupiti i gdje to možete kupiti. Uspoređivanjem cijena i ranim planiranjem izbjeći ćete dodatne troškove i lakše ćete se moći organizirati za ostale troškove unutar vašeg budžeta.
Kreirajte shopping listu za poklone
Osim što je važno da planirate što kupiti, važno je da sebi zapišete cijelu listu i nje se držite striktno. Svaki put kad kupite jednu stvar možete ju precrtati s liste. Na ovaj način izbjeći ćete kupnju nečega što je bilo neplanirano ili preveliko ulaganje u nešto što zapravo i nije baš najbolji poklon.

Foto: Pexels
Plaćajte novčanicama umjesto karticom
U digitalnom svijetu sve je lakše nešto platiti karticom, online ili čak mobitelom. No, ta brzina plaćanja odražava se i na brzinu trošenja novca. Kako biste lakše kontrolirali potrošnju dobar trik je da plaćate novčanicama.

Foto: Pexels
Na početku mjeseca izdvojite u kešu iznos novca koji želite iskoristiti za blagdanske poklone ili neki drugi trošak i samo taj novac potrošite.
Napravite DIY ili jestive poklone
Personalizirani poklon nekada može biti najslađi poklon. Tako i ovih blagdana za svoje najmilije možete pripremiti DIY poklone koji će ih razveseliti. Ideje za DIY poklone za vašu mamu, sestru ili prijateljicu možete naći ovdje.

***
Foto: Pexels
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!