TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 30.5.2011.
Fantastično, naravno. „Listajući“ stranice interneta i preturajući kroz arhivu modnih magazina, pripremajući za današnje članke naletjela sam na fotografije Lagerfeldovog studija koje je napravio fotograf Piotr Stoklosa. Uzbuđenje nevjerojatno. Kao da sam prva na svijetu dobila priliku pročitati kako završava saga o Harry Potteru ili isprobati prve haljine koje (možda) Carine sad
Ne želim ni znati što bi se dogodilo da jednog dana, poput Joanne Przetakiewicz, novinarke VIVA magazina, sjedim s Karlom za futuristički dizajniranim stolom okružena zidovima knjiga. Lokacija Pariz, točnije Saint Germain.
Lažem, naravno da želim znati! I znate što? Bila bi fenomenalna i čitali biste odličan intervju s Karlom na modamo.info.
.jpg)
O njemu smo već napisali fantastičan članak .
Iako je objavljen 2009. osjetim potrebu da vam ga ponovno predstavim, nadam se da ćete uživati čitajući ga.
Ja jesam. I nastavila sam dalje istraživati, što je rezultiralo fotografijama Karla koje kronološki prate njegovo djelovanje kao dizajnera. Svi ga vjerujem znate kao šašavog, ispijenog, sijedog starca koji sakriva godine rukavicama na rukama i tamnim naočalama. No kakav je bio kao momak? Čudi vas da je nosio bradu, imao bujnu kosu i probleme s težinom?
Pogledajte:
1964.
1965.
1970.
4. 1973.
10. 1977.
1982.
26. 7.1983.
1985.
14. 9.1987.
1987.
1990.
1992.
15. 3. 1993.
3.1995.
17. 5.1998.
1999.
22. 1. 2002.
3. 6.2002.
8. 7. 2002.
3. 12. 2004.
2. 11. 2005.
7. 10. 2005.
31. 8. 2005.
6. 10. 2006.
25. 8. 2006.
2. 6. 2006.
31. 10. 2007.
17. 11. 2007.
5. 12. 2007.
19.11. 2007.
23. 11. 2007.
11. 7. 2008.
29. 8. 2009.
10. 9 .2010.
10. 5. 2010.
Za kraj da vas podsjetim - kada su Karla upitali što bi uradio da se pred njim stvori Coco Chanel i pita ga što je to učinio od njene tvrke, odgovorio je:
„Rekao bih joj, draga, ovo više nije tvoja tvrtka, od*ebi!“
Jedan je Karl.
Ana Perić
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!