TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 2.9.2024.
Nakon uspješnog pojavljivanja na Filmskom festivalu u Veneciji 2020. godine, Kaftan Studio se ponovo vraća na crveni tepih jednog od najprestižnijih filmskih događaja u svijetu.
Tada je glumica Jasna Đuričić prošetala crvenim tepihom u raskošnoj crnoj toaleti iz kolekcije 'Sisters' te se Kaftan Studio već tada upisao među dizajnere koji prepoznaju važnost modnog izraza u kontekstu filmske umjetnosti. Ove godine, tako i nastavljaju, sa svježim pristupom koji reflektuje trenutne modne trendove, ali ostaje vjeran vlastitoj prefinjenoj estetici.
Ovaj put, njihovu kreaciju nosi mlada i perspektivna glumica Lidija Kordić, koja na ovogodišnjem festivalu predstavlja talijanski film "Diva Futura" redateljice Giulije Louise Steigerwalt. Film, kao dio zvanične takmičarske selekcije, već privlači pažnju kritika, a Kordić, poznata po ulogama u filmovima "Močvara" (2020) i "Working Class Goes to Hell" (2023), donosi na carpet autentičan spoj filmskog i modnog izraza.

Lidija Kordić i Emina Hodžić - Adilović
Zavirite iza kulisa spremanja Lidije u Kaftan Studiju






Filmski festival u Veneciji
Izbor garderobe za Filmski festival u Veneciji nije bio prepušten slučaju. Emina Hodžić Adilović iz Kaftan Studija u suradnji s Lidijom, odabrala je kako kaže 'Kaftan classic' dizajn.
Široke hlače i košulja, kao kombinacija koja odiše elegancijom, ali i modernom funkcionalnošću, za photocall pokazala se kao odličan izbor za glumicu čiji je stil sofisticiran, mladalački i promišljen, ali bez suvišne teatralnosti.

Za glavni događaj, crveni tepih Festivala, Lidija je odabrala crnu Kaftan haljinu s izraženim kontrastom u nijansi roze. Ova haljina je tako zanosna zbog izuzetne strukture koja ističe ženstvenu siluetu, dok suptilni detalji i vrhunska izrada naglašavaju visoke standarde Kaftan brenda. Kombinacija crne i roza boje dodaje dubinu i dinamiku kreaciji, stvarajući sofisticiran izgled dostojan crvenog tepiha.


Nakit je također pratio ovu kreaciju, a sada već Kaftan i Elird brend očekujemo vidjeti skupa. Lidija je nosila komade bh. brenda Elird jewellery koji su harmonično pratili kreaciju za Filmski festival u Veneciji.

Filmski festival u Veneciji, kao i mnogi drugi nije značajan isključivo i samo zbog filma, on je i pozornica na kojoj se susreću film i moda, a Kaftan Studio ponovno dokazuje da razumije tu harmoniju, predstavljajući kreacije koje su istovremeno bezvremenske i savremene.
* * *
Fotografije: Kaftan Studio/ Elif Adilović
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!