TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 2.9.2024.
Nakon uspješnog pojavljivanja na Filmskom festivalu u Veneciji 2020. godine, Kaftan Studio se ponovo vraća na crveni tepih jednog od najprestižnijih filmskih događaja u svijetu.
Tada je glumica Jasna Đuričić prošetala crvenim tepihom u raskošnoj crnoj toaleti iz kolekcije 'Sisters' te se Kaftan Studio već tada upisao među dizajnere koji prepoznaju važnost modnog izraza u kontekstu filmske umjetnosti. Ove godine, tako i nastavljaju, sa svježim pristupom koji reflektuje trenutne modne trendove, ali ostaje vjeran vlastitoj prefinjenoj estetici.
Ovaj put, njihovu kreaciju nosi mlada i perspektivna glumica Lidija Kordić, koja na ovogodišnjem festivalu predstavlja talijanski film "Diva Futura" redateljice Giulije Louise Steigerwalt. Film, kao dio zvanične takmičarske selekcije, već privlači pažnju kritika, a Kordić, poznata po ulogama u filmovima "Močvara" (2020) i "Working Class Goes to Hell" (2023), donosi na carpet autentičan spoj filmskog i modnog izraza.

Lidija Kordić i Emina Hodžić - Adilović
Zavirite iza kulisa spremanja Lidije u Kaftan Studiju






Filmski festival u Veneciji
Izbor garderobe za Filmski festival u Veneciji nije bio prepušten slučaju. Emina Hodžić Adilović iz Kaftan Studija u suradnji s Lidijom, odabrala je kako kaže 'Kaftan classic' dizajn.
Široke hlače i košulja, kao kombinacija koja odiše elegancijom, ali i modernom funkcionalnošću, za photocall pokazala se kao odličan izbor za glumicu čiji je stil sofisticiran, mladalački i promišljen, ali bez suvišne teatralnosti.

Za glavni događaj, crveni tepih Festivala, Lidija je odabrala crnu Kaftan haljinu s izraženim kontrastom u nijansi roze. Ova haljina je tako zanosna zbog izuzetne strukture koja ističe ženstvenu siluetu, dok suptilni detalji i vrhunska izrada naglašavaju visoke standarde Kaftan brenda. Kombinacija crne i roza boje dodaje dubinu i dinamiku kreaciji, stvarajući sofisticiran izgled dostojan crvenog tepiha.


Nakit je također pratio ovu kreaciju, a sada već Kaftan i Elird brend očekujemo vidjeti skupa. Lidija je nosila komade bh. brenda Elird jewellery koji su harmonično pratili kreaciju za Filmski festival u Veneciji.

Filmski festival u Veneciji, kao i mnogi drugi nije značajan isključivo i samo zbog filma, on je i pozornica na kojoj se susreću film i moda, a Kaftan Studio ponovno dokazuje da razumije tu harmoniju, predstavljajući kreacije koje su istovremeno bezvremenske i savremene.
* * *
Fotografije: Kaftan Studio/ Elif Adilović
TEKST: Ada Ćeremida
Na Bonjour.ba uvijek tragamo za brendovima koji nastaju iz iskrenih razloga, iz trenutaka koji se ne planiraju, već spontano rastu uz svakodnevicu.
Jedan od takvih je MARA, domaći brend dječije odjeće čiji svaki kaput, mantil ili mali zimski model izgleda kao da pripada nekoj nježnoj porodičnoj priči. I zapravo pripada.
Franka Zovko je po struci magistar prava, ali život je, kako sama kaže, “tiho otvorio novi prostor za kreativnost”. MARA nije nastala kao poslovna odluka nego kao prirodan nastavak majčinstva, stvaranja i želje za ljepotom u svakodnevici.

“Dugo sam mislila da svoj put moram smjestiti u unaprijed zamišljene okvire. Ali kreativnost uvijek pronađe svoj prostor, pa čak i kada je najtiša.” rekla nam je Franka.
Danas, taj prostor je MARA, mala radionica nježnih tonova, čistih linija i dječjih kaputa koji djeluju kao spoj skandinavske jednostavnosti i topline doma.

Ručni rad u kojem svaki detalj ima svoje mjesto
MARA komadi izgledaju kao mali capsule garderober za djecu: kaputi u toplim jesenskim bojama, mantili s finim kontrastnim bordurama, meki A-kroj modeli koji djeci dopuštaju pokret i pletiva koja prate zimu bez težine.
Franka naglašava upravo to: “Svaki detalj prolazi kroz moje ruke. Neke komade radim potpuno od početka prema želji roditelja, druge prilagođavamo tako da postanu nešto što postoji samo za njihovo dijete.” 


Odmah se primijeti koliko je MARA razigrana u estetici, a opet dosljedna u svojoj toplini. Mantili u bež nijansama s obrubima djeluju nježno i klasično, dok kaputići od brušenih tkanina u bordo i živoj crvenoj unose toplinu i svečani karakter u dječje outfite.
Uz njih se pojavljuju i karirani modeli inspirisani klasičnim britanskim kaputima, koji nose dozu nostalgije, ali i savršene praktičnosti.
Sve to zajedno gradi estetiku brenda koja ostaje topla, elegantna i bezvremenska baš onakva kakvu roditelji žele za uspomene koje će trajati.



Zašto roditelji biraju upravo ovakvu odjeću?
U vremenu kada dječja moda može biti brza i jednokratna, MARA bira potpuno suprotan ritam. Spori rad, ručna izrada, kvalitetne tkanine i emocija koja se osjeti.
Franka to opisuje vrlo jednostavno: “Radimo sporije, pažljivije i uvijek s osjećajem. Ako roditelj kaže ‘može li nešto posebno?’, to je za mene poziv na novu malu pustolovinu.”


Zato komadi često postaju dio važnih trenutaka porodičnih fotografija, prvih rođendana, jesenskih šetnji, odlazaka u vrtić. Imaju onu vrstu estetike koja ostane na slikama i pamti se.
Jesensko–zimska kolekcija: Toplina koja prati igru
Aktuelna kolekcija osmišljena je upravo za jesen i zimu, za sve one trenutke u kojima djeca trče, istražuju, sjede na travi i skupljaju lišće. U komadima koje vidimo, meke termo tkanine nježno brane hladnoću, dok dugi kaputi sa sigurnim kopčanjem pružaju toplinu bez ograničavanja pokreta. 

Široki krojevi ostavljaju dovoljno prostora za slojevito oblačenje, a nježne, prirodne palete čine da se svaki komad lako kombinuje s ostatkom dječije garderobe. Sve zajedno izgleda elegantno, ali prije svega, istinski dječije, a to je, zapravo i najteže postići.

Kada pogledamo MARA komade, shvatimo da su to mali znakovi pažnje utkane u tkaninu, način da se uspori dan i uhvati toplina trenutka prije nego što dijete odraste i zakorači u neki novi svijet.
U njima postoji ona rijetka ravnoteža: praktičnost koja prati igru i elegancija koja ostaje na fotografijama godinama kasnije.
MARA nas podsjeća da moda za najmlađe ne mora biti prolazna. Može biti tiha, topla i duboko lična. Može postati dio rituala odrastanja, detalj koji djeca nose dok stvaraju svoje prve uspomene, ali i mali podsjetnik roditeljima da su birali s ljubavlju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!