TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 29.5.2019.
Krajem prošle godine IT Girls tim i BIT Alijansa su pokrenuli crowdfunding kampanju „IT Girls dolaze u vaše škole“ s ciljem da opreme osnovne škole Arduino opremom i potaknu djevojčice da se bave robotikom. Ideja je to koja je oduševila tim koji stoji iza prvog bh.planera za žene CHICovnik, kao i BINGO kompaniju koja već treću godinu zaredom na svojim policama kupcima uz mnoge druge sjajne bh.proizvode nudi ovaj bh.planer za žene.

„Ideja da djevojčice još u osnovnoj školi dobiju priliku raditi s Arduino setovima i kreiraju svoje robotičke projekte nas je oduševila! S obzirom na to da je CHICovnik planer namijenjen ženama, sjajno je to što je svaka žena koja je kupila svoj CHICovnik u Bingo trgovinama širom BiH, time donirala 1 KM za održavanje ove Arduino radionice za djevojčice. Svi znamo da je danas informatika isprepletena kroz svaku karijeru i presretni smo što će ove sjajne djevojčice već u osnovnoj školi krenuti s praktičnim iskustvima u IT tehnologijama.“, rekla je Ana Ćavar ispred CHICovnik tima.

Ana Ćavar
Podsjećamo, kroz crowdfunding kampanju IT Girls tim je prikupio sredstva potrebna za održavanje devet Arduino radionica, a CHICovnik i BINGO su zajedničkim snagama osigurali dodatnih 3.660 KM koliko je bilo potrebno za održavanje još jedne, desete Arduino radionice.


Tim povodom je Tatjana Paunoski, rukovoditeljica marketinga kompanije Bingo izjavila: “Ovo je treća godina zaredom da imamo sjajnu suradnju sa CHICovnik timom kojeg ponosno kao MADE IN BIH proizvod nudimo našim kupcima. Ulaganje u obrazovanje je jedan od segmenata društveno odgovornog poslovanja kompanije Bingo i drago nam je da u tom dijelu uvijek možemo računati na CHICovnik tim. Užitak je biti dio priče u kojem djevojčice još u osnovnoj školi dobiju priliku raditi na konkretnim robotičkim projektima. Sigurni smo da ćemo od tih djevojaka doživjeti puno uspjeha kroz njihovo daljnje školovanje.“

Ana Ćavar i Fuad Alikadić, predstavnik kompanije Bingo
Donacija je u obliku Arduino setova uručena danas u prostorijama OŠ „Mustafa Ejubović – Šejh Jujo“ u Mostaru. Na uručenju donacije su pored predstavnika CHICovnika i Binga, bili prisutni i Aleksandra Kuljanin, službenica za komunikacije IT Girls tima, direktor škole Mustafa Džafić, Haris Palalija i Sumeja Čakalović ispred BIT Alijansa kompanije u suradnji s kojom IT Girls provodi Arduino radionice, kao i dvadeset djevojčica iz ove osnovne škole koje su odmah nakon donacije imale priliku isprobati Arduino setove uz prvu robotičku vježbu.

Program radionica je započeo još u prošlom mjesecu kada je IT Girls tim proveo obuku nastavnika informatike, tehničkog odgoja, matematike i fizike koju su uspješno prošle nastavnice Nerina Abazović, Mihreta Kaminić i Fatima Ćorić iz OŠ „Mustafa Ejubović – Šejh Jujo“, i koje su nakon donacije s djevojčicama radile na ovoj, pokaznoj vježbi.

O cijelom programu IT Girls Arduino radionica je na današnjem druženju govorila i Aleksandra Kuljanin istaknuvši: „Arduino je jedna od platformi koja se može koristiti za praktično učenje informatike, a IT Girls želi omogućiti djevojčicama da ovu kompjutersku platformu koriste u školama koje pohađaju. U suštini, želimo biti dio digitalne revolucije koja se trenutno odvija u svijetu.“

Aleksandra Kuljanin
A oduševljenje ovom donacijom nije krio ni direktor škole gdin. Mustafa Džafić koji je govorio o značaju ovakve donacije za njihovu osnovnu školu istaknuvši: „Nama kao najstarijoj školi u Mostaru koja je ove godine proslavila svoj 160 rođendan, te kao školi sa skoro 700 đaka, ova donacija je dodatni poticaj za ulaganje u obučavanje na polju IT tehnologija. Zadovoljstvo mi je ovim putem obećati i našim učenicama da ćemo za narednu školu godinu posebno opremiti IT opremom i 3D printerom jednu učionicu u kojoj će moći raditi svoje IT i robotičke projekte na Arduino setovima koje smo danas dobili.“

Mustafa Džafić
O važnosti projekta je govorio i Haris Palalija ispred BIT Alijanse rekavši kako je važno raditi na tome da povećamo broj žena zaposlenih u IT sektoru koji za sada u BiH iznosi oko 30%, te kako su upravo ovakvi projekti poput IT Girls inicijative sjajan put prema tome.

Haris Palalija
Nakon donacije svi prisutni su prvu Arduino vježbu s djevojčicama ispratili do kraja, a nije izostao ni veliki aplauz nakon što su sve djevojčice na kraju vježbe uspjele postići da led dioda zasvijetli što je bio traženi rezultat njihove prve vježbe s Arduino setom.





Sigurni smo da je to samo početak njihovog daljnjeg školovanja i buduće karijere koju će uspješno graditi zahvaljujući i ovim, konkretnim iskustvima koje stječu na području IT tehnologija koristeći IT Girls Arduino setove.

TEKST: Ada Ćeremida
                                
                            SoMo Borac, jedno od najznačajnijih regionalnih priznanja za digitalne projekte i kampanje, ove godine slavi svoje trinaesto izdanje u zagrebačkom Mozaik Event Centru.
SoMo Borac slavi inovativnost, odvažnost i utjecaj digitalnih kampanja u regiji, stoga je za naš tim velika potvrda to što je upravo Bonjour.ba jedini bh. medij koji je ušao u finale ovogodišnjeg natjecanja.
U finale smo ušli sa projektom “Promocija bh. kulture kroz digitalne formate na Bonjour.ba”, koji se nalazi u kategoriji SoMo Media: Best Storytelling, a na kojem naš tim strateški i posvećeno radi već više od godinu dana sa istom idejom: da kulturu približimo publici na nov, savremen i estetski način.
Šta je SoMo Borac i zašto je važan?  
SoMo Borac je jedno od najuglednijih regionalnih priznanja koje već više od decenije nagrađuje najbolje digitalne radove iz cijele regije od oglašivačkih kampanja do inovativnih medijskih projekata.
Žiri od više od 80 stručnjaka iz cijelog regiona bira finaliste i dobitnike u 16 kategorija unutar Advertising i Media stream-ova, prepoznajući originalnost, kreativnost i utjecaj digitalnih sadržaja.
Foto: @somoborac
Ovogodišnje izdanje donosi i novitete, među njima i nagradu Northern Star, koja ističe projekte i saradnje koje doprinose neovisnosti i inovativnosti digitalnog ekosistema.
Zahvaljujući svojoj reputaciji i stručnosti žirija, SoMo Borac već godinama postavlja standarde kvalitete u digitalnim medijima i komunikacijama u regiji.
Bonjour.ba projekat: Novo poglavlje izvještavanja bh. kulture  
Digitalno izvještavanje o kulturi u Bosni i Hercegovini godinama je bilo ograničeno na formalne najave zbog čega je publika teško mogla osjetiti stvarnu povezanost s teatrom, filmom ili umjetnošću što je rezultiralo pasivnošću publika.
Zato smo mi na Bonjour.ba odlučili promijeniti taj narativ.
Bonjour.ba tim je razvio potpuno novi behind-the-scenes format koji kombinuje pripovijedanje, vizuelnu estetiku i interaktivne formate kroz rubriku Kultura kao i na društvenim mrežama. Cilj je bio jasan, a to je da učinimo kulturu angažovanom, emotivnom i bliskom mlađim generacijama.
U fokus smo stavili momente iza scene, produkcijske procese, razgovore s umjetnicima, editorijale i pažljivo kreirane video formate, sadržaje koji kulturu prikazuju ne kao udaljenu i formalnu, već kao živu, savremenu i blisku.





Da bismo ovaj pristup implementirali, analizirali smo podatke o čitanosti, dijeljenju i angažmanu, kako na Bonjour.ba, tako i u širem digitalnom pejzažu BiH i na osnovu tih uvida razvili format koji je otvorio novi način pričanja o kulturi u digitalnom prostoru.
Rezultati su nadmašili sva očekivanja jer…
članci u novom formatu ostvarili su 75 puta više pregleda nego člaci u prijašnjem formatu,
prva serija tekstova imala je rast čitanosti od +400% do +1.150%,
najnoviji tekstovi bilježe i do +500% rasta u čitanosti u odnosu na prve članke sa istim pristupom,
na društvenim mrežama zabilježen je rast od +278,2% u dosegu,
+14,92% u interakcijama publike,
te +264,5% u pregledima foto i video sadržaja na društvenim mrežama.



Tokom Sarajevo Film Festivala, posebno ovog augusta, naš novi koncept izvještavanja donio je potpuno svježu perspektivu gdje je publika dijelila, komentarisala i pratila svaki trenutak Festivala, potvrđujući da emocija i estetika mogu ponovo povezati ljude s umjetnošću.
Ovaj pristup nije samo donio rekorde, već i stvorio novi i prepoznatljivi hero content model lifestyle magazina, koji objedinjuje tržišnu vrijednost, relevantnost i prepoznatljiv Bonjour.ba estetski potpis.
Rubrika Kultura, svakim danom raste kroz priče o filmu, muzici, teatru, književnosti, vizuelnim umjetnostima i društvenim fenomenima iz Bosne i Hercegovine i regije, a sada je prepoznata i među najboljima u regiji. 
Kroz taj rast, Kultura je postala je digitalni most između umjetnosti i publike.




Ko su finalisti SoMo Borca 2025?  
Ovogodišnji finalisti predstavljaju najkreativnije medijske i oglašivačke projekte regije. U Media stream-u, gdje su se takmičili izdavači i redakcije, među finalistima su se našli i projekti iz Hrvatske, Srbije i Slovenije, a Bonjour.ba je jedini medijski predstavnik Bosne i Hercegovine.
Pobjednici će biti proglašeni 24. oktobra u Zagrebu, na dodjeli koja okuplja najvažnije regionalne kreatore digitalnog sadržaja, urednike i medijske inovatore. Svi finalisti su objavljeni na službenim stranicama SoMo Borca. 

Bez obzira na ishod, ulazak među finaliste potvrđuje ono što nas svakodnevno vodi, da i u digitalnom svijetu, priče iz kulture imaju snagu da povezuju, inspirišu i traju.
Naš cilj ostaje isti, da kroz digitalne priče i estetiku nastavimo donositi kulturu koja inspiriše, povezuje i otvara nova pitanja.
Dok se pripremamo za dodjelu u Zagrebu, ponosni smo što upravo iz BiH dolazi projekat koji pokazuje da kultura u digitalnom prostoru može biti jednako živa, emotivna i bliska.
Vidimo se u Zagrebu.
        Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!