TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 28.11.2011.
Uz pomoć malog istraživanja do odgovora Coco Chanel je rekla davno kako žena s dobrim cipelama nikada nije ružna. Slijedom izjave žene koja je znala o čemu priča, organizirali smo malo istraživanje koje bi nam trebao približno opisati kakav je stil modernih bh. dama. Budući da Modamo.info prate upravo dame sa stilom, na našoj službenoj Facebook stranici smo napravili album sa 114 fotografija raz
1 – je broj albuma koje smo kreirali na Facebooku,
114 – je broj fotografija koje smo objavili u njemu,
67 – je broj dama koje su se označile u albumu,
60 – je najveći broj LIKE-ova koje je jedna fotografija imala.
Dakle, skoro sve dame koje su se tagirale su istovremeno i LIKE-ale fotografiju pod rednim brojem 30., a na kojoj se nalazi model gležnjača od brušene kože u dvije nijanse bež boje. Radi se o modelu koji naprijed ima vezice, a potpetica je otprilike visine od 8 cm. Ovo je ujedno i model koji vam se najviše sviđa u cijelom albumu.
60 LIKE-ova
Nakon ovog modela, sa 47 LIKE-ova dolazi model kratkih čizmica u nijansama maslinasto-zelene i smeđe, te koji podsjeća na modernu izvedenicu vojničkih čizama. Model također s vezicama naprijed, no s znatno višom potpeticom – rekli bismo oko 12 cm.
47 LIKE-ova
Na trećem mjestu sa 46 LIKE-ova se nalaze duboke cipele, romantičnog dizajna u bordo boji. Zanimljivo je to da se opet radi o modelu s vezicama, no koje su ovaj put deblje i elegantnije od prethodnih te naprijed zavezane u mašnu. Lakirani sloj cipela pospješuje romantični dojam, a potpetica je otprilike visoka nekih 10 cm.

46 LIKE-ova
Zanimljivo je da tri modela cipela nisu dobila niti jedan LIKE, a radi se o modelima pod rednim brojevima 49., 59. i 76.
Model gležnjača, sa strukturalnom četvrtastom potpeticom pomalo futurističkog dizajna, zatim neobične cipele sa stepenastom zlatnom potpeticom i žarko crvene cipele na špic s niskom potpeticom izgleda nisu nikoga oduševile, pa pretpostavljamo da postoji DISLIKE opcija da bi upravo ovi modeli predvodili u toj skupini.

0 LIKE-ova

O LIKE-ova

0 LIKE-ova
Potvrđeno je i da bh. dame prihvaćaju „blogerske cipele“ kako su ih u modnom svijetu popularno prozvali, a radi se o modelu niskih čizmica sa izrazito visokom skrivenom platformom koju prati četvrtasta drvena potpetica. Ovaj model je dobio vaša 22 LIKE-a.

22 LIKE-a
Također, vidljivo je da oduševljenje UGG čizmama ne spada jer su i one dobile zavidna 34 LIKE-a, dok su kultne Conversice za jedan LIKE ispred, dakle 35.

34 LIKE-a

35 LIKE-ova
Visoko kotiraju i cipele sa ekstremno visokom potpeticom, rekli bismo do nekih 16 cm, koje su dobile vaših 27 LIKE-ova, a čak 40 ih imaju gležnjače, također s jako visokom potpeticom.

27 LIKE-ova

40 LIKE-ova
Suprotno tome, niske potpetice nisu pobrale vaše simpatije, pa tako model niskih čizmica tigrastog uzorka ima samo jedan LIKE, a model oblih cipela s remenom oko noge samo 3 LIKE-a.

1 LIKE

3 LIKE-a
Zanimljivo i nimalo očekivano jeste da će Louboutinov model klasičnih crnih salonki imati samo 12 LIKE-ova, a njegova sandala sa otvorom na prstima čak 29.

13 LIKE-ova

29 LIKE-ova
Ovdje možete pregledati cijeli album, a obratite li pažnju na LIKE-ove koje imaju fotografije u jedno ćete se zasigurno uvjeriti, a to je da bh. dame vole cipele s visokim potpeticama! Iako su se na početku recesije, koja je zahvatila svijet prije par godina, pojavila istraživanja u kojima se navodilo kako će recesija dovesti do sve viših potpetica na cipelama, vjerujemo da se ovdje ne radi o prolaznom trendu, nego da je visoka potpetica nešto što bh. dame biraju neovisno o recesiji. A ako se poigramo psihologa i izradimo jedan univerzalni profil bh. suvremene žene, uzevši u obzir rezultate našeg malog istraživanja, bila bi to žena koje se prije svega voli lijepo obući. No pri tome igra na sigurno i bira kombinacije za koje je sigurna da joj lijepo pristaju i ističu njenu ženstvenost. Neće riskirati obuvši kratke čizmice sa potpeticom od tri centimetra i lakiranim špicom naprijed. Sudeći prema svemu, stilom se nećemo približiti Londonu, ali titulu „lijepo i provjereno“ zasigurno zadržavamo.
A.P.
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.
Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.
Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo.
Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.
Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?
Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.
Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.
Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.
Tri tijela tri načina čitanja mode
Tema se tumači kroz tri vrste tijela:
Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.
Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.
Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.
Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.
Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.
Šta možemo očekivati ovog maja?
Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela.
Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu.
Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!