TEKST: Nevena Divčić

DATUM OBJAVE: 3.3.2025.

And the Oscar goes tooo...


Adrien Brody! Ovo smo najavili, o ovome su svi govorili i većina očekivanja bila je usmjerena ka njemu. Film Anora sa pet osvojenih Oscara je najveći pobjednik ovogodišnje dodjele! Nagrada za najbolju glumicu u glavnoj ulozi pripala je Mikey Madison, također za film Anora.

 



Unatoč svim prognozama koje su uključivale The Substance i The Brutalist, film Anora im je ipak ukrao spotlight. Pisac, reditelj i montažer Sean Baker osvojio je najviše ocjene u tri kategorije, što je činilo osvajanje nagrade za najbolji film, kojom se zatvara večer, gotovo neizbježnom.

Ovih 5 statua znače da je Baker izjednačio Walt Disneyjev rekord za najviše osvojenih nagrada od strane jedne osobe u jednoj noći. Kompletnu listu pobjednika vam donosimo u nastavku.


Foto: @voguemagazine


NAJBOLJI FILM 

POBJEDNIK:  Anora

  • The Brutalist
  • A Complete Unknown
  • Conclave
  • Dune: Part Two
  • Emilia Pérez
  • I’m Still Here
  • Nickel Boys
  • The Substance
  • Wicked


NAJBOLJA GLAVNA GLUMICA

POBJEDNICA: Mikey Madison, Anora

  • Cynthia Erivo, Wicked
  • Karla Sofía Gascón, Emilia Pérez
  • Demi Moore, The Substance
  • Fernanda Torres, I’m Still Here

 

Foto: @enews


NAJBOLJI REŽISER

POBJEDNIK: Sean Baker, Anora

  • Brady Corbet, The Brutalist
  • Coralie Fargeat, The Substance
  • Jacques Audiard, Emilia Pérez
  • James Mangold, A Complete Unknown


NAJBOLJI GLAVNI GLUMAC

POBJEDNIK: Adrien Brody, The Brutalist

  • Timothée Chalamet, A Complete Unknown
  • Colman Domingo, Sing Sing
  • Ralph Fiennes, Conclave
  • Sebastian Stan, The Apprentice



Foto: @voguemagazine


NAJBOLJA ORIGINALNA MUZIKA

POBJEDNIK: Daniel Blumberg, The Brutalist

  • Volker Bertelmann, Conclave
  • John Powell i Stephen Schwartz, Wicked
  • Clément Ducol i Camille, Emilia Pérez
  • Kris Bowers, The Wild Robot


NAJBOLJI MEĐUNARODNI FILM

POBJEDNIK:  I’m Still Here (Brazil)

  • The Girl With the Needle (Danska)
  • Emilia Pérez (Francuska)
  • The Seed of the Sacred Fig (Njemačka)
  • Flow (Latvija)


NAJBOLJA KINEMATOGRAFIJA

POBJEDNIK: Lol Crawley, The Brutalist

  • Greig Fraser, Dune: Part Two
  • Paul Guilhaume, Emilia Pérez
  • Edward Lachman, Maria
  • Jarin Blaschke, Nosferatu


NAJBOLJI KRATKI IGRANI FILM

POBJEDNIK:  I’m Not a Robot

  • A Lien
  • Anuja
  • The Last Ranger
  • The Man Who Could Not Remain Silent


NAJBOLJI VIZUALNI EFEKTI

POBJEDNIK:  Dune: Part Two

  • Alien: Romulus
  • Better Man
  • Kingdom of the Planet of the Apes
  • Wicked


NAJBOLJI ZVUK

POBJEDNIK:  Dune: Part Two

  • A Complete Unknown
  • Emilia Pérez
  • Wicked
  • The Wild Robot


NAJBOLJI DOKUMENTARNI FILM

POBJEDNIK:  No Other Land

  • Black Box Diaries
  • Porcelain War
  • Soundtrack to a Coup d’État
  • Sugarcane


NAJBOLJI KRATKI DOKUMENTARNI FILM

POBJEDNIK:  The Only Girl in the Orchestra

  • Death by Numbers
  • I Am Ready, Warden
  • Incident
  • Instruments of a Beating Heart


NAJBOLJA ORIGINALNA PJESMA

POBJEDNIK: "El Mal," Emilia Pérez

  • "The Journey," The Six Triple Eight
  • "Like a Bird," Sing Sing
  • "Mi Camino," Emilia Pérez
  • "Never Too Late," Elton John: Never Too Late


NAJBOLJA SCENOGRAFIJA

POBJEDNIK:  Wicked

  • The Brutalist
  • Conclave
  • Dune: Part Two
  • Nosferatu

     



NAJBOLJA SPOREDNA GLUMICA

POBJEDNICA: Zoe Saldaña, Emilia Pérez

  • Monica Barbaro, A Complete Unknown
  • Ariana Grande, Wicked
  • Felicity Jones, The Brutalist
  • Isabella Rossellini, Conclave


NAJBOLJA MONTAŽA

POBJEDNIK: Sean Baker, Anora

  • Dávid Jancsó, The Brutalist
  • Nick Emerson, Conclave
  • Juliette Welfling, Emilia Pérez
  • Myron Kerstein, Wicked


NAJBOLJA ŠMINKA I FRIZURA

POBJEDNIK:  The Substance

  • A Different Man
  • Emilia Pérez
  • Nosferatu
  • Wicked


NAJBOLJI ADAPTIRANI SCENARIJ

POBJEDNIK: Peter Straughan, Conclave

  • Jay Cocks i James Mangold, A Complete Unknown
  • Jacques Audiard, Emilia Pérez
  • RaMell Ross i Joslyn Barnes, Nickel Boys
  • Clint Bentley i Greg Kwedar, Sing Sing


NAJBOLJI ORIGINALNI SCENARIJ

POBJEDNIK: Sean Baker, Anora

  • Brady Corbet i Mona Fastvold, The Brutalist
  • Jesse Eisenberg, A Real Pain
  • Moritz Binder, Tim Fehlbaum i Alex David, September 5
  • Coralie Fargeat, The Substance


NAJBOLJI KOSTIMI

POBJEDNIK:  Wicked

  • A Complete Unknown
  • Conclave
  • Gladiator II
  • Nosferatu


NAJBOLJI ANIMIRANI KRATKI FILM

POBJEDNIK:  In the Shadow of the Cypress

  • Beautiful Men
  • Magic Candies
  • Wander to Wonder
  • Yuck!
     

Foto: @voguemagazine


NAJBOLJI ANIMIRANI FILM

POBJEDNIK:  Flow

  • Inside Out 2
  • Memoir of a Snail
  • Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl
  • The Wild Robot


NAJBOLJI SPOREDNI GLUMAC

POBJEDNIK: Kieran Culkin, A Real Pain

  • Yura Borisov, Anora
  • Edward Norton, A Complete Unknown
  • Guy Pearce, The Brutalist
  • Jeremy Strong, The Apprentice


Foto: @voguemagazine

* * *
Naslovna fotografija: @enews


Bonjour

Sve što smijemo otkriti sa seta: Bili smo sa ekipom ovog iščekivanog filma (i da, bez spoilera)

TEKST: Ada Ćeremida

Sve što smijemo otkriti sa seta: Bili smo sa ekipom ovog iščekivanog filma (i da, bez spoilera) Sve što smijemo otkriti sa seta: Bili smo sa ekipom ovog iščekivanog filma (i da, bez spoilera)

Film koji je upravo u procesu snimanja već privlači pažnju javnosti, ne samo zbog priče koju donosi, već i zbog jedinstvene glumačke postave u kojoj se susreću nova generacija glumaca i kultni glumci naše regije. 

Ekipa filma Pisma Snova nas je dočekala u Domu kulture u Hrasnici, gdje je te noći snimana scena koja nosi specifičnu intimniju atmosferu.


bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_01
bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set__02-1


Nećemo otkrivati previše jer priča zaslužuje da je doživite sami. Fotografije sa seta mogu vam dati tek naznake atmosfere, a ako ste već čitali roman Písma Snova Harisa Dubice, znate da se radnja neprestano razvija i otvara u novim smjerovima. 

Ovoga puta donosimo potpuni zaokret, pogled iza scene, kroz razgovor s rediteljem Harisom Dubicom te glumačkim dvojcem Džejlom Ramović i Harunom Ćehovićem, koji su nam otkrili ponešto o procesu pripreme i energiji koja se krije iza kamere.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_013
bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_05

Harise, vaš roman Pisma Snova već je imao bogat život na papiru, ali film nosi drugačiju težinu pripovijedanja. Kada ste osjetili da je pravi trenutak da ga prenesete na platno?  

Haris: Iskreno krenuo sam 2020. godine u lockdownu da pišem scenariji za film, pa sam to pretvorio u roman. Bilo je suđeno da se ipak sve vrati u scenarij.


Pisma Snova rođeno je iz vrlo ličnih promišljanja, a svaka adaptacija traži ravnotežu između vjernosti originalu i slobode filmskog jezika.  

Kako je izgledao taj proces za vas od donošenja odluka gdje povući granicu do trenutka kada ste svoje riječi prvi put ugledali pretočene u slike na filmskom setu?  

Haris: Najvažniji mi je nit lika. Ne toliko godine ni izgled i naravno osjećaj koji me nije često varao u karijeri.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_04

Bh. film često prepoznajemo kroz intimne drame ili društveno angažovane priče. Pisma Snova prelazi granice žanra. Gdje vidite da se ovaj film uklapa u taj kontinuitet?  

Haris: Pa ne uklapa se. Jeste bosanska priča ali nije bosanski film. Više vuče u smjeru filmova kao Amelie, Forrest Gump, Big Fish

Romantičan i čaroban.

Za mnoge režisere prvi dan snimanja je mješavina haosa i magije. Možete li se prisjetiti trenutka kada ste pomislili: “Da, ovo je film koji sam zamišljao.”?  

Haris: Kada je pala prva klapa bio sam jako ponosan jer sam 2006. godine krenuo da radim spotove da bi jednog dana radio filmove.

Lijepo je kada vidiš oživljenog lika iz tvoje mašte.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_G

Sam naslov, Pisma snova, nosi intimu i obećanje. Koji je bio najveći “san” koji ste željeli očuvati u filmskoj verziji?  

Haris: Rolerkoster emocija i humora. Radim film za sebe i svi ste dobro došli da ga pogledate.

Adaptacija romana često znači i odricanje od pojedinih elemenata. Postoji li scena ili lik iz knjige kojeg ste teško ostavili po strani?  

Haris: Volim priču o pet nišana, ali u filmu nije bilo mjesta.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_03

Džejla Ramović ovim filmom zakoračila je u glumački svijet, dok Harun Čehović donosi iskustvo obrazovanja iz Londona, a uz njih film okuplja i mladu generaciju glumaca poput Gorana Vinčića, Bojana Cvjetićanina, Aldina Tucića i Elme Jugović. Šta vam je bilo najuzbudljivije u radu s ovom novom generacijom talenata?  

Haris: Drago mi je da radimo film gdje su mladi glumci u fokusu, a ovi popularni su sporedni likovi. Nevjerovatno koliko ima talenta u ovoj državi.
 

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_020

U ekipi su i lica koja publika prepoznaje i voli, poput Tarika Filipovića, Dragana Marinkovića, Mirvada Kurića i Vanese Glođo. Koliko vam je bilo važno da film nosi tu mješavinu svježine i prepoznatljivosti, i da publika u  
jednom projektu vidi i nova lica i one koji već dugo obilježavaju regionalnu scenu?  

Haris: Ta mješevina bila mi je jako važna da se napravi miks generacija. Imamo još mnogo velikih imena koje ne želim otkriti.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_022
bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_024

Mnogi režiseri svoje projekte nazivaju ljubavnim pismima gradovima, uspomenama, ljudima. Kome ili čemu je po vama Pisma Snova u konačnici upućeno? Koji je to osjećaj ili možda pitanje koje biste željeli da ostane s publikom?  

Haris: Ljubavno pismo Bosni i Hercegovini i iskrenoj emociji koja sve više fali društvu.


bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_011

Džejla, kada staneš pred kameru, ulaziš li u ulogu kao da pjevaš ili te film tjera da pronađeš potpuno drugačiji glas u sebi?    

Džejla: Olakšavajuća okolnost je to što već imam iskustva pred kamerama, ali filmski set budi u meni sasvim drugačiju emociju. Pjevanje je prostor u kojem se osjećam potpuno sigurno, dok je gluma za mene novo i izazovnije iskustvo.   

Ovo je prvi put da se nalazim u takvoj ulozi i zato se najviše oslanjam na savjete i smjernice ljudi koji su me pripremali za tu ulogu. Trudim se biti što prirodnija pred kamerom i do sada nismo nailazili na veće poteškoće kada je u pitanju opuštenost tokom snimanja.  

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_014
bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set__03-1

Ako zamisliš sebe za pet godina, vidiš li više filmova u tom horizontu ili muziku i dalje stavljaš na prvo mjesto?    

Džejla: Gluma je oduvijek bila negdje u planu kao nešto u čemu bih voljela da se ostvarim kad za to dođe pravi trenutak. Ipak, muzika i dalje ostaje na prvom mjestu, to je moj put i ono što me najviše ispunjava.   

Voljela bih se okušati u novim ulogama, tako da su glumački pozivi u budućnosti svakako više nego dobrodošli.   


bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_09
bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_08

Šta ti je na filmu bio najveći luksuz: vrijeme, koncentracija ili sloboda da budeš neko drugi?    

Džejla: Uloga koju sam dobila ne zahtjeva velike promjene u ponašanju u odnosu na mene kakva sam privatno, što mi je na neki način olakšalo proces. Najizazovniji su bili prvi dani snimanja, dok sam se tek upoznavala sa ritmom i dinamikom filmskog seta.   


bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_06
bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_03
bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_07

Velika prednost je to što ima prostora za greške. Ekipa je puna razumijevanja, znaju da mi treba vremena da iz mene izađu replike onako kako ih film zahtjeva. Fokusirana sam na scenario i trudim se dati najbolje od sebe, iz scene u scenu.  

bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_dejla_ramovic_02
bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_dejla_ramovic_01
bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_dejla_ramovic_03

Harune, film Pisma Snova istražuje intimne, lične emocije, kako si pronašao vlastiti ulaz u lik i njegov lik?  

Harun: Scenarij i priča filma su ono što me najviše privuklo ovom projektu, zajedno s veoma zanimljivom glumačkom ekipom. Dino, lik kojeg tumačim, prolazi kroz iskustva koja su mnogima poznata, samo na jedan ekstremniji i specifičniji način. 

bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_02
bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_01

Situacije u kojima se zatiče prošli smo, vjerujem, svi i upravo ta mogućnost prepoznavanja bila mi je posebno interesantna. 

Kada je u pitanju priprema lika, kao i uvijek oslanjam se prije svega na scenarij, iz njega se trudim uzeti što je moguće više informacija kako bih što bolje razumio njegov unutrašnji svijet i oblikovao svoju rad.

bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_04
bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_016

Na setu dijeliš energiju s mladim timom i kolegama. Šta misliš da su Pisma Snova dala tebi kao glumcu, a šta ti filmu?  

Harun: Svaki proces donosi nešto novo i vrijedno i svaki mi daje iskustvo koje je značajno i važno. Vjerujem, da je za glumca od velike važnosti raditi, snimati i baviti se ovim poslom jer se na taj način održavamo i razvijamo glumačku “kondiciju”. 

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_017

Na ovom setu, kroz rad s mlađim, ali i iskusnijim kolegama, imam priliku stalno razmjenjivati iskustva i znanje, svaka proba i svaki snimajući dan nose nešto novo, glumački vrijedno za mene. Ta vrsta razmjene je uvijek dragocjena i unikatna. Pored toga drago mi je i što sam upoznao sve ove nove divne i talentovane ljude. 

A što se tiče mog doprinosa filmu uvijek mi je to teško procijeniti te vjerujem da je na drugima da to ocijene i daju svoju riječ.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_018

Kako se nosiš s kritikama ili očekivanjima publike?  

Harun: Trudim se što je više moguće izolovati se od spoljašnjih pritisaka i fokusirati na ono što je zaista važno, sam proces i snimanje. Još uvijek smo u ranim fazama projekta i pred nama je dug put kojem se trebamo posvetiti. 

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_015

Vjerujem da je konstruktivna kritika izuzetno važna i trudim se iz nje izvući ono što će mi koristiti i pomoći da napredujem. Kada su u pitanju ostale, te manje produktivne kritike, trudim se da ih filtriram i ne pridajem im previše pažnje.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_021
 

Produkcija: Bonjour.ba

Foto: Monika Andrić za Bonjour.ba


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!