TEKST: Ada Ćeremida

DATUM OBJAVE: 4.9.2025.

Džejla Ramović, prepoznatljiva po emotivnim interpretacijama na muzičkoj sceni, sada debituje u igranom filmu u režiji bh. režisera Harisa Dubice.

Riječ je o projektu koji obećava da će bh. filmografiju predstaviti s umjetničkom elegancijom uz sugestivnu priču, bajkovite lokacije, te balans između nostalgične poetičnosti i savremenog izraza. 

Sve je počelo knjigom. Haris Dubica je prije nekoliko godina napisao „Pisma snova“, intimnu priču koja se ubrzo našla u rukama mnogih čitatelja i izrasla u svojevrsni bestseler. Roman, satkan od nostalgije, ljubavi i osjećaja pripadnosti, sada dobija novu, filmsku, dimenziju.

 
bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_02-1

Foto: @safet_hadzimusic



Šta znamo o produkciji do sada?

Haris Dubica je prvobitno je pisao scenarij, koji je potom prerastao u knjigu, a sada je ta knjiga ponovno adaptirana u filmski materijal. Snimanje je započelo 3. augusta 2025. u Cazinu na lokacijama kao što su Alagića kuće i Stari grad Ostrožac, a nastavlja se u Sarajevu, drugim dijelovima BiH, pa čak i u Švicarskoj, što priči daje transcendentnu dimenziju iseljeničkog i povratničkog iskustva.


bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_207

bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_202


Priča je smještena na prijelazu osamdesetih u devedesete, u vremenu kada se svijet oko junaka mijenjao brže nego što su oni sami stizali odrastati. Upravo ta emotivna nit, između prošlosti i budućnosti, između odlaska i povratka, ono je što Dubica sada prenosi na veliko platno.

Film nosi snažnu poruku očuvanja identiteta, povezanosti s rodnim krajem i hrabrog stvaranja budućnosti u BiH, uz emotivnu priču o odrastanju, ljubavi i povratku kući.


bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_205

bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_201

Foto: @jeffrey.dzn  



Likovi i lica koja nose priču  

Što je privuklo pažnju na produkciju jeste i glumačka ekipa. Džejla Ramović, do sada poznata po muzičkom talentu i moćnom vokalu, ovim projektom se prvi put okušava pred filmskom kamerom. Sama priznaje da je osjećala tremu, ali i da je nova uloga otkrila drugačiju vrstu umjetničkog izražavanja. Na svom Instagramu ponosno je objavila fotografije sa seta i naglasila: „Septembar je u znaku novih početaka“.


bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_06-1

bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_03-1

Foto: @safet_hadzimusic


Njoj na sceni društvo pravi Tarik Filipović, dobro poznato lice regionalne publike, koji u filmu utjelovljuje poštara, "dobrog duha Sarajeva", tihog čuvara pisama i sjećanja. Njegova figura postaje simbol topline i upornosti u vremenu promjena. 


bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_2010

bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_206

bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_2013

Foto: @jeffrey.dzn  

Uz njih, Harun Ćehović donosi mladalačku energiju i slojevitu interpretaciju, oblikujući lik čije dileme i strahovi lako pronalaze odjek kod publike.


bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_07-1

bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_09-1


Ono što isčekujemo je projekat koji spaja umjetničku naraciju i autentične bosanskohercegovačke motive snimanje širom zemlje, emotivna dubina i glumački spoj poznatih lica i svježih talenta.  On spaja generacije, podsjeća na snagu pripovijedanja i otvara nova vrata domaćem filmu.


bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_01-1

bonjour_ba_dzejla_ramovic_haris_dubica_tarik_filipovic_harun_cehovic_film_pisma_snova_08-1

Foto: @safet_hadzimusic

Za Džejlu Ramović ovo je početak jedne drugačije karijerne putanje, za Tarika Filipovića još jedan izazov koji potvrđuje njegovu svestranost, a za Harisa Dubicu prilika da svoju priču pretoči u kolektivno filmsko sjećanje. 

Ono što ostaje jeste očekivanje hoće li ova ekranizacija uspjeti uhvatiti onaj isti osjećaj koji je roman pretvorio u priču koja putuje od čitatelja do čitatelja, a sada i na platnu.
 

Foto: @jeffrey.dzn , @safet_hadzimusic


Bonjour

Netflix se vraća na Venice Film Festival sa 3 obećavajuća filma. Gledamo li ih?

TEKST: Ada Ćeremida

Netflix se vraća na Venice Film Festival sa 3 obećavajuća filma. Gledamo li ih? Netflix se vraća na Venice Film Festival sa 3 obećavajuća filma. Gledamo li ih?

82. Venice Film Festival otvorio je svoja vrata 27. augusta i već je prepun glamura, zvijezda i očekivanja. Ove godine, streaming platforma Netflix vraća se s izuzetnom snagom, predstavljajući tri velika filma u glavnoj konkurenciji.

Nakon što su prošle godine izostali, streaming gigant se vratio s holivudskom listom glumaca i autorskim projektima u jednom od najprestižnijih filmskih festivala svijeta. Potez koji odražava povjerenje u vlastite produkcije i jasno stavlja do znanja da su u igri za nagrade

 



Ova tri filma označavaju povratak Netflixa u Veneciju s jasnom porukom: ne dolaze samo kao distributer, već kao ključni učesnik međunarodne filmske scene. Netflixovo prisustvo u glavnoj konkurenciji pokazuje ambicije prema nagradama, prošle godine su osvojili rekordnih 13 nominacija za Oscara za Emilia Pérez, najviše za film na stranom jeziku.

Direktor Venecijanskog festivala, Alberto Barbera, priznao je inicijalnu zabrinutost zbog Netflixovih filma u glavnoj konkurenciji, ali je zaključio da svaki od njih zaslužuje svoje mjesto.

„Svi filmovi stoje sami za sebe. Snažni su, ambiciozni i ključni za ovogodišnji festival.“ 

 



Frankenstein: Guillermo del Toro i njegova gotika

Guillermo del Toro je sinonim za kinematografska čudovišta, a sa Frankensteinom konačno se bavi pričom koja ga je inspirirala još kao dijete. Film, koji premijerno stiže 30. augusta, u glavnim ulogama ima Jacoba Elordija, Oscara Isaaca, Miu Goth, Christopha Waltza i Larsa Mikkelsena. Del Toro reinterpretira klasičnu priču Mary Shelley o stvaranju, ambiciji i posljedicama.

Redatelj opisuje projekat kao ostvarenje životnog sna: „Čudovišta sama drže odgovore na sve misterije“, rekao je, prisjećajući se svog prvog susreta s filmovima Jamesa Whalea. 

Njegova adaptacija nije samo prerada gotičkog romana, već meditacija o očevima, sinovima i vječnoj potrazi za smislom. Sa del Torovim prepoznatljivim vizuelnim stilom, Frankenstein će zasigurno biti jedan od najiščekivanijih premijera Venecije.
 
 



Jay Kelly: Noah Baumbach o identitetu i nasljeđu

Noah Baumbach se s filmom Jay Kelly, koji premijerno stiže 28. augusta, vraća s impresivnom glumačkom postavom: George Clooney, Adam Sandler, Laura Dern, Emily Mortimer, Riley Keough, Greta Gerwig, Billy Crudup i Isla Fisher. 

Film prati slavnog glumca Jay Kellyja i njegovog lojalnog menadžera Rona na putovanju kroz Europu, gdje se suočavaju s prošlim odlukama, vezama i ostavštinom koju ostavljaju.

Baumbach film opisuje kao razmišljanje o životu i identitetu: „Radi se o tome da se osvrnemo na svoj život, razmislimo o odlukama, uspjesima, greškama i šta znači biti svoj“, kaže redatelj. 

Kombinacija humora, emocija i impresivne glumačke postave čini Jay Kelly intimnom, ali i grandioznom pričom o ljudskoj prirodi i prolaznosti vremena.
 

 

House of Dynamite: Katherine Bigelow i globalne tenziје

2. septembra, Katherine Bigelow donosi politički triler House of Dynamite, s Idrisom Elbom, Rebeccom Ferguson, Anthonyjem Ramosom, Gabrielom Bassom i Jaredom Harrisom. Film prati neidentifikovanu raketu koja je lansirana prema Sjedinjenim Državama i trku da se otkrije odgovorna strana i odluči o odgovoru. Film istražuje reakcije i moralne dileme osoblja Bijele kuće pod prijetnjom nuklearnog napada.

Bigelow smješta film u širi historijski i društveni kontekst: „Odrastali smo u vremenu kada je skrivanje ispod školskog stola bio ozbiljan protokol za preživljavanje atomskog napada. Danas, više nacija posjeduje kapacitet za totalnu destrukciju, ali postoji tiha normalizacija te prijetnje. House of Dynamite istražuje taj paradoks kroz ljudsku i političku perspektivu.“ 

Na površini, klasični holivudski akcijski triler, ali u svom jezgru postavlja aktuelna pitanja o odgovornosti i globalnoj sigurnosti.
 
 

 

Foto: @oliverinthehouse


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!