TEKST: Dijana Ćavar

DATUM OBJAVE: 27.1.2022.

Aida Salkić je ime koje su vjerujemo, svi oni koji prate domaću marketing industriju sigurno čuli.


Ponekada je to bilo kroz projekte koje je realizirala kao dio tima ASA Prevent grupacija zajedno sa svojim timom, a bila je gotovo neizostavno lice naših street style priča s domaćih marketing konferencija, kao i reportaža sa Sarajevo Film Festivala.
Neovisno o tome je li tema našeg razgovora korporativni PR, zanimljivi projekte iz segmenta domaće tekstilne industrije, organizacija, majčinstvo ili filmovi koje se veselimo pogledati na Festivalu – Aida je dama koja će vas svojom energijom, osmijehom i znanjem brzo osvojiti.

Nakon što je 13 godina provela u ASA Prevent grupaciji na različitim pozicijima, od komunikacije u lokalnoj zajednici do Direktorice korporativnih komunikacija cijele Grupacije u BiH, Aida je u 2022. godinu zakoračila kao direktorica vlastite PR agencije, Beyond, o kojoj nam je, uz brojne druge zanimljive detalje, više otkrila u nastavku teksta.


***

Odlučila si zamijeniti svoj posao voditeljice komunikacija u uspješnoj domaćoj kompaniji i pokrenuti vlastitu agenciju.
Zašto si se odlučila na taj korak baš sada?


Kada radite u velikom sistemu, svaki dan je novi izazov i prilika da se razvijate i učite. Ipak, vremenom nesvjesno počinjete ulaziti u rutinu i zaboravite šta vas zaista pokreće. Iza mene je jedan vrlo dinamičan i izazovan period u privatnom životu, koji smo na svu sreću uspješno prevazišli. Istovremeno, pandemija COVID-19 je usporila svakodnevne aktivnosti, pokazala nam kako naši poslovi mogu funkcionirati potpuno drugačije, postavila prioritete za koje sami nismo znali postaviti.

Svi ovi faktori dali su mi hrabrost i odvažnost da napokon krenem raditi stvari koje sam dugo odlagala. Beyond je nastao iz moje ljubavi prema PR-u i želje da zaista doprinesem ne samo komunikacijskoj industriji, nego cijeloj poslovnoj zajednici. Imamo tako mnogo pozitivnih primjera koji zaslužuju veću pažnju, a sigurna sam da bismo svi bili sretniji da nam upravo sa takvim pričama počne dan.


 


Što je bio najveći izazov i jesi osjećala strah?

Pa teško je izdvojiti samo jedan. Izašla sam iz jedne vrste sigurnosti i zone komfora i odjednom sama moram da budem i pravnik, računovođa, prodajni agent i PR...  A znam samo ovo zadnje. ? Neobično je zaista bilo na početku. Ja nisam osoba od pravila i procedura, a sada me stižu na svakom koraku i najveći strah je hoću li nešto zaboraviti negdje predati. ? 
Istovremeno, imam tako jaku podršku, posebno kolegica i kolega iz struke, na što sam tako ponosna i zahvalna. Jer, samo uz dobru saradnju i međusobno dopunjavanje možemo napraviti velike stvari.


Tko sada čini tvoj tim?

Trenutno radim sama, a po potrebi angažujem dodatne osobe ili druge agencije za različite oblasti.


Koja je najvažnija lekcija o korporativnom PR-u koju si naučila? Koji ti je omiljeni projekt iz tog perioda?


Snaga kompanije ogleda se u njenoj komunikaciji prema zaposlenim i javnosti. To posebno dolazi do izražaja u kriznim situacijama i zato su neke kompanije uspješno prevazišle velike reputacijske krize, a neke nažalost zauvijek ostavile tu mrlju. Ja sam zaista uživala radeći posao voditeljice komunikacija i kada se osvrnem iza sebe ponosna sam na sve što smo uradili.
Mnogo je divnih projekata koje smo realizirali, a meni su najdraži oni kroz koje sam mogla ostvariti puni potencijal i koji su uključivali, kreativu, realizaciju i medijsku promociju. Npr. jedan takav je bio event na visokom nivou  za 6000 uposlenika na kojem smo mogu slobodno reći podigli ljestvicu visoko i svi zajedno zaista uživali.

 

Koje su se najznačajnije promjene dogodile u PR industriji u zadnjih petnaestak godina?

PR je  doživio transformaciju kao i sve druge industrije. Klasično saopćenje za javnost više uopće nije opcija ukoliko želite doprijeti do ciljane skupine. Sam sadržaj mora biti drugačiji, sve je više fokusa na stvarnim primjerima, a digitalno doba je donijelo posebne promjene. Danas je uposlenik kompanije njen najveći ambasador i uloga PR-a je da upravlja komunikacijom sa obje strane, kontroliše eventualnu štetu koja nastane ili promovira pozitivne prakse.

Sve je to puno teže u vrijeme društvenih mreža i foruma kada je svako medij za sebe. Prelazak na društvene medije i vizualizacija je možda trenutno najjednostavnije rješenje, ali ono što će biti izazov jeste prepoznati nove trendove i za kompanije iz sektora proizvodnje. Pored klasičnog PR-a kompanije moraju sve više budžeta usmjeravati na kreativna rješenja, PR odjele i sadržaje koji mogu pratiti hiperprodukciju informacija i modernizaciju.
 


Koje osobine i vještine po tebi treba imati osoba koja se bavi ovim poslom?

Uz osnovne vještine, koje možemo prepisati iz svakog opisa poslova, ja bih posebno izdvojila vrijednosti koje treba da njeguju osobe koje se bave komunikacijom. To je prije svega pouzdanost, inovativnost i proaktivnost. Dobar PR uvijek će pronaći način da napravi priču koja će kompaniji i društvu donijeti dodanu vrijednost. Znati prepoznati takve priče iz svakodnevne komunikacije i običnog susreta je vještina koju bih uvijek tražila kod osobe koja se bavi ovim poslom.

 

 

Kakva je javna percepcija tvog posla, a od čega se on zaista sastoji?

Ovo zna biti vrlo komično.? Čak se i moji roditelji vjerovatno i danas pitaju šta je zapravo radim, a vjerujem da i će se i druge kolege složiti. Većina ljudi vidi onaj „ljepši“ dio posla, organizaciju evenata, putovanja, edukacije, sastanke van ureda i sl. A ustvari je to samo ona višnja na vrhu torte. Ja bih ponekad naš posao nazvala rudarenjem, ako ga zaista dobro radimo. Kontinuirano tragati za novim idejama, inspiracijama i pričama koje će kreirati percepciju osobe ili kompanije, a istovremeno znati balansirati između očekivanja menadžmenta ili klijenta u odnosu na realne mogućnosti. Posao PR-a je vrlo izazovan i voljela bih da mu se daje više pažnje i važnosti, a posebno da studenti komunikacija shvate šta ih zaista čeka sa ove strane.

Bez obzira na sve promjene, PR mora ostati „proces strateške komunikacije koje gradi uzajamne korisne odnose između organizacije i njenih javnosti“ tako da informacije koje kompanije plasiraju u javni prostor kroz medije, evente i razne druge oblike komuniciranja budu korisne, direktne i jasne.

Aida je dobitnica nagrade za doprinos razvoju PR industrije u regiji
 

Redovito smo se družili na konferencijama i seminarima. Kako danas održavaš korak s posljednjim trendovima u poslu i koliko ti je obrazovanje pripomoglo u usmjeravanju karijere?

Nedostajale su mi live konferencije u proteklom periodu. Zaista volim lični kontakt i svaki put uživam slušati predavanja i iskustva drugih. Svakako da mi je pomoglo da svoj put dodatno utabam i da se odlučim na ovakav iskorak. Trenutno pratim neke stručne stranice online i nastojim uhvatiti trendove, ali najbolje ipak učimo na vlastitim primjerima i kroz razgovor sa kolegama iz struke.



Što smatraš da je ključno kako bi marketing tržište u BiH raslo?

Prije svega, više odvažnosti od strane kompanija i spremnosti da rade drugačije kampanje i više slušaju svoje prve saradnike za komunikaciju, a onda i agencije i stručnjake u ovoj oblasti.

Uz to još i saradnja, uvažavanje i međusobna podrška unutar same komunikacijske industrije.


Što ti je zasada najdraže u agencijskom poslu?

Različiti projekti na kojim radim, učenje i upoznavanje novih ljudi i fleksibilnost koju imam.




Kako danas organiziraš svoje vrijeme? Postoje li neki rituali koje nikada ne preskačeš ujutro?

Mislim da je lično zadovoljstvo važan faktor uspjeha, a da biste to postigli, bitna je dobra organizacija. Ja zaista cijenim svoje vrijeme i nastojim ga rasporediti tako da svaki dan imam dozu kvalitetnog razgovora sa sestrom i prijateljicama, nekoliko sati efektivnog rada i poneki shopping ili wellness tu i tamo ? Bez jutarnje kafe ne izlazim iz kuće, a večer je rezervisana za porodicu. Sada kada imam priliku organizirati svoje vrijeme, učim da postavljam prioritete drugačije. To je proces učenja, ali mislim da mi dobro ide.



Mama si dvoje djece. Koliko su ti lekcije o majčinstvu pripomogle u poslu?

Mnogo, zaista.  Najviše kada je u pitanju određivanje prioriteta, ali i strpljenje i kreativnost koji su potrebni u svakodnevnom radu, na oba ova posla. ?



Kako puniš baterije?

Putovanjima, druženjem sa porodicom, kafama sa prijateljicama. Nekada to može biti samo pregled feeda na LinkedIn za dnevnu inspiraciju ili dobra serija ili knjiga.

 

Omiljena knjiga?

Najveći trgovac na svijetu, Og Mandino.

 

Artikl u ormaru uz koji se uvijek osjećaš samopouzdano?

Crna rolka i zelena suknja.
 

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: privatna arhiva


Bonjour

MET GALA: Najviše komentarisani momenti – i ono što niko nije primijetio!

TEKST: Ilda Lihić-Isović

MET GALA: Najviše komentarisani momenti – i ono što niko nije primijetio! MET GALA: Najviše komentarisani momenti – i ono što niko nije primijetio!

Met gala... datum koji modni entuzijasti označe crvenim slovima u kalendaru. Zašto? Dok se svjetla reflektora pale, a crveni tepih razvija ispred njujorškog Metropolitan Museuma, svijet mode zadržava dah jer sprema se spektakl gdje se moda susreće s umjetnošću.

Svijet je još jednom gledao i komentarisao sve, od savršeno krojenih silueta do neočekivanih izostanaka.

Ovogodišnja tema, "Superfine: Tailoring Black Style", odaje počast bogatoj tradiciji afroameričke elegancije i kulture odijevanja, stilu koji kroz vrhunski krojene komade izražava identitet, otpor i kreativnost tih zajednica. Inspirisana djelom Monice L. Miller "Slaves to Fashion", izložba istražuje kako je moda oblikovala afroameričke identitete.

 

 

Priče o onima kojih nema: Lista izostanaka koja je podigla prašinu

Kako to obično biva, priče počinju prije nego što prvi gost zakorači na tepih. Uoči sinoćnje Met Gale 2025, najviše se pričalo o slavnim osobama koje neće prisustvovati događaju – bilo zbog profesionalnih obaveza, ličnih razloga ili navodnih sukoba. Posebnu pažnju izazvala je odluka supermodela Naomi Campbell da preskoči ovogodišnju Galu.

 

 

Iako je istakla da je počastvovana pozivom, navela je da neće prisustvovati zbog ličnih razloga. Ova odluka dolazi nakon prošlogodišnjih špekulacija o zategnutim odnosima s Annom Wintour, što je dodatno podgrijalo interesovanje javnosti.

Među ostalim poznatim imenima koja su izostala su Blake Lively i Ryan Reynolds, koji su odlučili preskočiti događaj bez posebnog objašnjenja . LeBron James, iako imenovan počasnim predsjedavajućim, nije prisustvovao zbog povrede koljena . Pjevačica SZA je zauzeta turnejom s Kendrickom Lamarom, a kada Sarah Jessica Parker preskoči Met Galu to se primijeti.
Iako važi za jednu od najvjernijih zvanica i modnih miljenica crvenog tepiha, ove godine nije mogla prisustvovati zbog ranije preuzetih poslovnih obaveza. Njen izostanak ostavio je tihu prazninu među ljubiteljima mode.

Ova odsustva dodatno su podstakla spekulacije i tračeve, čineći listu nepozvanih ili onih koji su odlučili ne doći jednako zanimljivom kao i sama lista zvanica.

Početak večeri

Ovogodišnja Met Gala već je ispisala historiju prije nego što su gosti uopće zakoračili na stepenice Metropolitan muzeja. Prikupljeno je rekordnih 31 milion dolara za Muzej, čime je oboren dosadašnji rekord gala večeri. Muzej je bio ukrašen zelenilom i cvijećem, a tepih plave boje umjesto tradicionalno crvene. 

 

 

Mnogo interesa i priča privukao je upravo tepih. Iako se na prvu činilo kao iznenađenje, istina je da ovo nije prvi put jer slično je bilo i 2022. godine, kada je plavi tepih bio dio teme “In America: A Lexicon of Fashion”, simbolizirajući klasične američke vrijednosti. Ipak, ove godine plava je djelovala još dublje, bogatije kao pozadina modnog poglavlja koje je tek počelo da se piše.

Prvi viralni modni trenutak večeri

Jedan od co-chair domaćina, glumac Colman Domingo, priredio je mali show na crvenom tepihu. Stigao je u kraljevsko plavom odijelu sa zlaćanim plaštom, u duhu teme koja slavi dandy stil. 

 

 

Zatim je usred poziranja napravio transformaciju gdje je skinuo ogrtač na stepenicama i otkrio elegantan sako s uzorkom. Ovaj neočekivani “outfit reveal” izazvao je ovacije prisutnih i odmah postao viralan na društvenim mrežama.

 

met_gala1_bonjour_ba

Foto: wwd

Rihanna i beba broj tri  

Rihanna je na Met Gali 2025. potvrdila ono o čemu se već danima šuškalo, a to je da očekuje treće dijete! Trudnički trbuščić bio je jasno vidljiv, što je izazvalo oduševljenje prisutnih i eksploziju komentara na društvenim mrežama. Rihanna je već poznata po tome da važne vijesti dijeli na spektakularan način. Sjetimo se samo njenog nastupa na Super Bowlu 2023 . kada je otkrila drugu trudnoću.  
 

 

Zendaya: prevelika očekivanja?

Jedan od najočekivanijih dolazaka večeri svakako je bio onaj Zendaye, modne muze i sinonima za Met Gala spektakl. Pojavila se u potpuno bijelom, savršeno krojenom odijelu s prslukom i oversized šeširom, kombinaciji koja odmah priziva Dianu Ross u filmu Mahogany. 

 

met_gala2_bonjour_ba
Foto: @people

 

Dok je look nepogrešivo elegantan, gotovo skulpturalan u svojoj jednostavnosti, komentari su brzo krenuli: “Od Zendaye smo navikli na više. Više volumena, više drame, više Met Gala momenta.”

Ipak, ono što je možda ostavilo najjači utisak ove večeri nije bila sama kombinacija, već njen trenutak na tepihu s Dianom Ross, ikonom koju je Zendaya i stilski prizvala. Zendayino pomjeranje u stranu da prepusti prostor Ross za fotografisanje, uz vidljivo divljenje prema legendi, pokazalo je istinski modni manir onaj koji nadilazi kroj i boju.

 

 

Pokušaj misterije koji je (ne)uspješno otkrio sve

U želji da zadrži dozu misterioznosti, Doechii je pri izlasku iz hotela ušla u nečemu što su mnogi opisali kao “pokretnu kocku sa kišobranima” pokušavajući sakriti svoj Met Gala look do posljednje sekunde. U trenutku kada su asistenti počeli razmještati kišobrane, stvar se pretvorila u malu koreografsku zbrku. Kamera je ipak ulovila više nego što se planiralo, a internet, naravno, nije imao milosti. Već se šuška da će ovaj pokušaj skrivanja završiti kao inspiracija za nove meme klasike.

 

 

Lookovi o kojima se najviše (negativno) piše

I dok Met Gala slavi kreativnost bez granica, neke zvanice su,barem prema mišljenju javnosti, ostale ispod očekivanja. Gigi Hadid zablistala je u zlatnoj haljini koja više priziva stari Hollywood nego temu večeri, dok je Sofia Richie ostala u svom minimalističkom balonu, potpuno promašivši poziv na modnu razigranost. Sabrina Carpenter je nosila bodi inspirisan smokingom, ali njen look mnogima je djelovao kao “copy-paste” već viđenih izdanja.

 

 

Slične reakcije izazvala je i Shakira, čija je pink haljina s visokim prorezom i efektnom mašnom vizualno bila upečatljiva, ali tematski nije naišla na veće razumijevanje. Hailey Bieber se pojavila u jednostavnoj blejzer haljini bez trunke teatralnosti, zbog čega su mnogi komentarisali da izgleda kao da je “zalutala".

 

 

Nezgoda Kim Kardashian

Postala je viralan hit: dok je Kim koračala ka automobilu, član obezbjeđenja joj je stao na dugu haljinu, zbog čega je zamalo saplela pred kamerama. Snimak na kojem se vidi kako Kardashian baca oštar pogled čuvaru brzo se proširio internetom. Fanovi su masovno dijelili taj trenutak uz šale na račun nespretnog čuvara i Kimine vidljive frustracije. Srećom nije došlo do pada, ali ovaj nenamjenski komični trenutak postao je jedna od najgledanijih scena večeri.

 

 

Damson Idris: modni pit stop

Damson Idris stigao je u trkaćem kombinezonu i kacigi sa Swarovski kristalima, inspirisanim njegovom ulogom u filmu F1. Na tepihu je skinuo opremu i otkrio crveno karirano odijelo Tommy Hilfigera. Dok je performans bio efektan, outfiti su ostali u zoni “sasvim ok” – uz komentare poput: "That’s a bit much for no reason."

 

 

Naravno, ne bi bila Met Gala bez tradicionalne šale o “Jason Derulo sceni na stepenicama”. Kao i svake godine, Twitterom je brzo krenula viralna zezancija da je Jason Derulo pao niz stepenice Metropolitan muzeja. Ova višegodišnja internet šala ponovo je nasmijala mnoge iako pjevač ni ove godine nije prisustvovao Gali. Ta lažna vijest-meme postala je dio tradicije Met Gale koju online zajednica očigledno voli ponavljati.

Met Gala 2025. još jednom je dokazala da nije samo o modi, već o momentima koji se pamte, komentarima koji frcaju i kreacijama koje izazivaju ili oduševljenje ili kolektivno podizanje obrva. Od RiRi koja je objavila trudnoću do pokušaja da se look sakrije kišobranima… večer je bila sve, samo ne dosadna. 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!