TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 27.6.2019.
„Ja sve crtam i uživam u umjetničkoj strani crtanja. Uvijek imam bilježnicu u blizini svog kreveta kako bih zapisao sve svoje ideje. Na jednoj strani, Choupette, na drugoj, bilježnica.“ – komentirao je Karl Lagerfeld važnost ilustracija u njegovom izričaju u intervjuu koji ćete pronaći unutar korica nove knjige o poznatoj francuskoj modnoj kući. Knjiga nosi naziv “Dans Les Coulisses de Chanel”, a engleski prijevod bi bio 'Backstage at Chanel'.

Ilustrirana knjiga donosi priču o svim aktivnostima potrebnim za nastanak jedne Chanel kolekcije. Naglasak je stavljen upravo na kolekciju proljeće/ljeto 2019., posljednju kolekciju predstavljenu u režiji kralja mode. 240 stranica knjige donosi osvrt na prve skice, kastinge, odabir modela, proces šivanja, kao i samu reviju predstavljenu prije par mjeseci u Parizu. Autorica knjige upravo je novinarka Vogue magazina Laetitia Cénac, dok su ilustracije djelo pariškog umjetnika, Jean-Philippe Delhomme.

Knjiga je već dostupna za kupovinu online klikom ovdje i ne sumnjamo da će zauzimati posebno mjesto u kolekciji knjiga svih zaljubljenika u rad ovog vizionara, koji je ostao prepoznatljiv po svježem pristupu modi i kreacijama koje su na čudesan način spajale tradiciju i moderne trendove.


TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!