TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak
DATUM OBJAVE: 10.3.2023.
H&M kolekcija za proljeće 2023. inspirisana je mitskim ostrvom Hennes, a nudi mnoštvo mogućnosti za transformacije osobnog stila.
Dio modnih komada nježnih nijansi, smjelih oblika i taktilnih tekstura već je dostupan u prodavnicama, dok će kompletna kolekcija biti u prodaji od 30. marta 2023.

Ostrvo Hennes je stilska destinacija za proljeće 2023. koja odiše karizmom i potiče ljubitelje mode na avanturističko i kreativno putovanje ispunjeno mogućnostima za modno eksperimentiranje. Izrađena od kvalitetnih tkanina, ova kolekcija po pristupačnim cijenama, kroz četiri stilske teme, nudi mogućnosti za kreiranje različitih kombinacija i modnih transformacija. Azurne vode bile su inspiracija za živopisnu paletu boja, najljepše skulpture s otoka pomogle su u kreiranju 3D silueta, divlja flora savršeno se uklopila u trendi printove, a motivi iz botaničkih vrtova poslužili su za neodoljive uzorke koji vas ohrabruju da unesete novine u svoj modni stil.

"Za nas u H&M-u identitet je spektar različitih mogućnosti koje trebamo istražiti i s kojima se trebamo identificirati. Tako je i sa stilom, stoga se nadamo se da će ova kolekcija ohrabriti naše kupce da se inspirišu pomalo drugačijim i eklektičnim komadima te da pronađu sebe u nekima od njih. Mi definitivno jesmo," - naglašava Eliana Masgalos, dizajnerica koncepta.

U pred-proljetnom dijelu kolekcije, koji je već u prodaji, na prvi pogled će vas osvojiti moderno odijelo izrađeno od sjajne tkanine, komadi s neofolk elementima, skulpturalne i 3D siluete, cvjetni dezeni i neizostavne pruge. Crni prsluk, kargo hlače, dekadentni gornji dijelovi s balon rukavima, upečatljivi zeleni top, hlače s dvostrukim prugama i ružičasta bombon haljina, komadi su koji će savršeno osvježiti svaki ormar.

Proljetni dio kolekcije, od 30. marta, ponudit će vam oker haljinu s V izrezom, savršenu bijelu jaknu s naglašenim detaljima na rukavima, kao i odjeću s romantičnim vezom, živopisnim printovima i taktilnim heklanim detaljima. Tu su i ljubičasta mini haljina s rubovima poput latica i egzotična babydoll haljina s cvjetnim dezenom, koje su savršene za svaku priliku.



***
Naslovna fotografija: H&M
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!