TEKST: Marija Perić

DATUM OBJAVE: 12.8.2021.

Dama koja na Instagramu rado dijeli recepte, isječke sa putovanja, outfite, ali i uvijek pozitivnu vibru svakako je Lejla Fox-Foxica koju i rado pratimo.

U želji da saznamo više dodatnih trikova i savjeta za uređivanje uz pomoć alata unutar Instagram aplikacije, razgovarali smo sa Lejlom koja je s nama podijelila svoje savjete.

Lejla je social media managerica koja također kreira svoje presetse i svakodnevno dijeli koristan i zanimljiv sadržaj. Upravo zato nam je ona bila idealan sugovornik kad su u pitanju savjeti o kreiranju odlične fotografije i pronalasku zanimljive lokacije. Pored toga, otkrila nam je gdje pronalazi inspiraciju za svoje kadrove, u kojim aplikacijama uređuje fotografije, ali i kako snimiti dobar Reels koji je trenutno popularan.

Foto: @foxicaaa

Upravo ovi savjeti pomoći će vam kreirati zavidno dobre fotografije za obiteljski album, ali i podići izgled Instagram profila na novu razinu. Otkrijte ih u nastavku.

Što misliš da su tri ključne stvari koje trebamo imati na umu prije nego što uslikamo neku fotografiju?

Ja zaista nisam neki profesionalac kada je fotografija u pitanju, ja sam vam jedan jako dobar amater. Smatram da je to sasvim ok priznati jer baš kako mi je jedan ugledni bosanskohercegovački fotograf jednom prilikom rekao, da biti amater ne znači ništa loše, biti amater znači da nešto radite s ljubavlju i cijelim srcem.

Mnogo faktora utiče na kvalitetu fotografije, ali ako moram izdvojiti samo tri onda bi to bile: svjetlost (naaajbitnija), pozadina i opuštenost. Možete fotografije praviti najboljim fotoaparatima, ali ako svjetlost nije prikladna datom trenutku koji pokušavate ‘uhvatiti’ onda ćete se trebati više potruditi oko edita, zato se okrenite prema izvoru svjetlosti i olakšajte sebi posao kasnije.

Foto: @foxicaaa

Kada je pozadina u pitanju tu sam baš mnogo griješila prije jer sam iskreno smatrala da sam ja u ‘fokusu’ na toj fotografiji, međutim uvijek se nađe neka prepreka poput smeća, nereda, drugih ljudi.. pa samim tim oko posmatrača sa vas bježi na njih.

Ukoliko želite zaista dobru fotku za vaš feed onda prvo provjerite i prilagodite pozadinu sebi, svom stilu i na kraju i svom feedu.

Foto: @foxicaaa

I za kraj opuštenost! Bilo da vas fotka prijateljica, rodbina ili profesionalac jako je bitno da ste oboje opušteni. Uživajte u kreiranju, mašite kosom, okrećite se u mjestu, smijte se, glupirajte se i svaka fotografija će vam biti savršena, mnoge će biti mutne, ali će ipak biti prelijepe.

Koje aplikacije nam najbolje mogu pomoći da uredimo slike na mobitelu? A koje aplikacije koristiš za uređivanje videa?

Koju god aplikaciju da odaberete za edit fotografija najbitnije vam je to da znate kako želite da je uredite, tj. da imate viziju u glavi te da imate neki svoj stil.

Kunem se u Lightroom aplikaciju u kojoj imam svoje, sada već slobodno mogu reći, prepoznatljive presetse kojima ukrašavam i usavršavam svoje fotografije i vizije. Pored Lightrooma za edit fotografija imamo dobri stari VSCO koji vjerujem da je poznat svima, a tu je i aplikacija Snapseed koju sam baš dugo koristila za edit, dok je danas koristim s vremena na vrijeme da popravim osvjetljenje na nekim fotografijama nakon čega ih uređujem u Lightroomu za feed. Jako mi je bitno osvjetljenje kao što ste mogli primijetiti.

Foto: @foxicaaa

Tvoj profil uvijek je pun zanimljivih kadrova i fotogeničnih mjesta? Gdje pronalaziš inspiraciju za fotografije?

Znam da će zvučati kao kliše, ali zaista inspiraciju pronalazim u životu, u ljubavi, u svakodnevnim sitnicama, putovanjima, voljenim ljudima i naravno u samoj sebi. Volim putovati i istraživati, volim hvatati najljepše kadrove svakog grada kojim prošetam i da prenesem energiju, ljubav i sreću koju osjetim u tom gradu, što vjerujem da barem ponekad i uspijem.

Foto: @foxicaaa

Reels postaju izuzetno popularni, a i sama si se okušala u njihovom snimanju. Koje savjete imaš za početnike u ovom alatu na Instagramu?

Ako neko ima savjet neka ga i meni proslijedi (smijeh). Tu sam zaista poprilično nova, još uvijek se učim i tjeram da malo više snimam. Ja sam zaljubljenik u fotografije, ali se trudim da zavolim i videa. Imaju zaista tu neku čar kada uhvatite prelijep kadar, pa dodate neku lijepu pjesmu koju uskladite sa raspoloženjem i pokretima.. ehh.

Mislim da bih ovdje podijelila iste savjete kao i za fotografiju, samo bih dodala planiranje kadrova ukoliko snimate neki Travel Reel video poput mog iz Turske koji sam cijelim putem snimala po planu, od aerodroma do hotelske sobe.

Ujednačen feed na Instagramu – jedni ga vole i uređuju fotografije tako da se slažu, a drugi baš i ne. Koje je tvoje mišljenje i koje savjete imaš za ujednačen feed?

Mislim da je svima već jasno da sam ja zaljubljenik u estetičan feed. Nema mi ništa draže nego kad uđem na nečiji ili čak i svoj profil pa vidim da je sve uredno, u lijepim bojama i estetično. Moram da naglasim i to da ako moram birati između pojedinačne fotografije i feeda, kakva se dilema jako često vodi kod vođenja Instagram profila danas, ja biram ipak fotografiju ma kolika ljubav bila prema feedu.

Smatram da treba imati lijep feed ali ne po svaku cijenu, te da svaka fotografija treba da ima priču za sebe, da bude kvalitetna, ali eto ako može i da se barem malkiiice uklapa u feed.

Foto: @foxicaaa

Od kako sam 2014. napravila svoj profil na Instagramu sanjala sam da imam profil kakav baš sada imam, i ne mogu opisati nikome koliko mene to čini sretnom, što sam sama ispunila svoja očekivanja.

Moj feed se svakim danom poboljšava, a mijenja sezonski kako napravim nove paketiće presetsa kojima uređujem svoje fotografije. U Lightroom aplikaciji imam svoje presetse koje pravim namjenski za sebe, za svoj feed i po svom ćejfu, ali za koje sam odlučila i da budu dostupni i za kupovinu kako bih drugim ljudima olakšala edit i lijep feed.

Foto: @foxicaaa

Pored kupovine presetsa, mojih ili od bilo koga drugog, kojim sami sebi olakšavate edit fotki, moj savjet je da pronađete svoj stil i viziju, a da se držite 1-3 efekta kojim ćete uređivati fotografije jer feed mnogo ljepše izgleda i mnogo ga je lakše održavati kada imate ‘dominantne’ boje kojih se držite.

Uživajte u životu, putujte, dobru hranu jedite, volite i ljubite, a ako na sve to budete dovoljno sretni da uspijete te predivne trenutke uhvatiti kamerom onda je to to, onda je baš to savršena fotografija, zapravo savršen trenutak zauvijek uhvaćen u jednom kadru!

Foto: @foxicaaa

***

Naslovna fotografija: @foxicaaa
Tekst: Marija Perić


Bonjour

Što ako uspije? One su prije godinu dana vjerovale da mogu više, a sada si ti na redu.

TEKST: Bonjour.ba

Što ako uspije? One su prije godinu dana vjerovale da mogu više, a sada si ti na redu. Što ako uspije? One su prije godinu dana vjerovale da mogu više, a sada si ti na redu.

Neke odluke ne donesu promjenu preko noći, ali pokrenu nešto u nama... misao, ideju, vjeru da možemo više.

Za Aidu, Hanu i Anu, tri žene koje su prije godinu dana bile dio aktivnosti koje su zajednički organizovali dm drogerie markt Bosna i Hercegovina i Bonjour.ba, to je bila važna stanica na njihovom putovanju. 


akademija_dm_bonjour12bonjour_ba

Trenutak u kojem su zastale, pogledale gdje su i zapitale se kuda žele dalje i šta mogu učiniti da stignu tamo.

Nisu tada dobile gotove odgovore, ali su pronašle ono što je svakoj od nas ponekad najpotrebnije, a to su podrška, zajedništvo i podsjetnik da se hrabrost gradi malim koracima.


akademija_dm_bonjour8bonjour_ba

Danas njihove priče pokazuju koliko daleko možeš stići kada vjeruješ sebi i odlučiš da pokušati zapravo vrijedi, čak i ako ne znaš kako će završiti. 


akademija_dm_bonjour17bonjour_ba

Šta kada hobi preraste u nešto veće i promijeni te zauvijek?  

Kod Aide se sve dogodilo spontano. Nije postojala ideja o biznisu, ni plan, ni vizija. Postojala je ljubav prema biljkama, bojama i stvaranju i onaj tihi osjećaj zadovoljstva koji dolazi kad nešto napraviš vlastitim rukama.

 



Iz male kućne radionice nastao je Katkus Shop, prostor u kojem su se njene strasti spojile u nešto što je, kako kaže, 'konačno imalo smisla'.

 



Na početku, najveći izazov nije bio tehnički ni logistički, već onaj unutrašnji, a to je povjerovati da je dovoljno dobra da to što voli može postati više od hobija: „Naučila sam da se rast i hrabrost rađaju tek kad izađeš iz zone komfora", govori Aida.

 



Danas su Aidine saksije lako prepoznatljive po pažljivo biranim detaljima i bojama, a kroz radionice koje vodi, mnogi otkrivaju ljepotu stvaranja vlastitim rukama. Za nju, svaki novi komad ima svoje simbolično značenje, to je podsjetnik da se u malim stvarima krije prostor za rast i radost.

 



“Svaki put kad neko izabere moju saksiju kao poklon dragoj osobi, to me podsjeti da stvaram nešto što ima emociju i priču”, kaže Aida.

Ona vjeruje da uspjeh ne mora izgledati grandiozno. Ponekad se krije upravo u tim malim trenucima koji pokazuju da ono što voliš može dotaknuti i druge. Zato često kaže da je najvažnije samo početi, jer usput shvatiš koliko možeš i koliko daleko tvoja ideja može narasti.

 



Šta se dogodi kad odlučiš da više ne čekaš 'jednog dana'?  

Prije nego što je imala brend, Hana je imala viziju. Skice i misli godinama su se gomilale po bilježnicama, ideje su se rađale i nestajale, sve dok jednog dana nije shvatila da taj trenutak ‘jednog dana’ zapravo nikada neće doći, osim ako ga sama ne napravi.

 



Tako je, u 2020. godini kada je svijet zastao, Hana odlučila da krene. Iz te odluke, iz hrabrosti da se ne vrati na početak nego da ga prepravi, nastao je Vicéro, modni brend koji spaja emociju, estetiku i snagu žene koja stoji iza njega.

 



Prva kolekcija kaputa rasprodala se u rekordnom roku. Taj trenutak pamtit će, kaže, kao dokaz da intuicija i trud zaista pronalaze svoj put: “Kada sam kao potpuno novi brend na tržištu dobila povjerenje žena i rasprodala kolekciju, pomislila sam... okej, mora da radim nešto kako treba.”, ispričala nam je Hana.
 
 



Od tada, ona svakodnevno pronalazi ravnotežu između kreativnosti i biznisa, između onoga što osjeća i onoga što tržište traži. Iako svaka nova kolekcija donosi svoje izazove, za nju je najvrijedniji trenutak onaj kada slučajno vidi ženu na ulici koja nosi njen komad odjeće.

 



“To nije samo odjevni predmet. To je veza između vizije u mojoj glavi i žene koja je izabrala baš taj kaput ili haljinu da se osjeća dobro.”, kaže.
 
 



Danas, Vicéro nije samo brend. To je priča o hrabrosti, o odluci da se vjeruje sebi i o putu koji pokazuje da granice postoje samo dok ih sami ne pomaknemo.

 



Šta se dogodi kad jednostavna ideja promijeni način na koji živiš (i radiš)?  

Za Anu je sve počelo s jednostavnim pitanjem: zašto bi udobnost bila rezervisana samo za trenutke odmora?

Tokom mjeseci usporenosti i tišine u lockdownu, to pitanje postalo je ideja, a ideja se pretvorila u Pulvinaris, brend koji je od nekoliko ručno izrađenih prototipova prerastao u prepoznatljive komade za dom, izrađene s pažnjom, toplinom i vjerom u jednostavnost.


 akademija_dm_bonjour5bonjour_ba

Prvi proizvodi nastajali su polako, uz mnogo učenja i nesigurnosti, ali i sa željom da svaki predmet ima smisao i osjećaj. Ljudi su, kaže Ana, brzo prepoznali tu emociju. Shvatili su da se kvalitet života ne mjeri stvarima koje posjedujemo, već onim trenucima mira koje stvaramo.

 



„U ranim fazama bilo je mnogo neizvjesnosti i neprospavanih noći, ali ono što me održavalo bila je ideja da stvaram nešto svoje, nešto u što zaista vjerujem i što ne ovisim ni o kome“, prisjeća se.

 



Kroz vrijeme, Pulvinaris je postao mnogo više od posla. Postao je prostor saradnje, povjerenja i zajedničkog rasta. Ana s osmijehom govori o trenutku kada joj je jedna uposlenica rekla da joj je to ‘najbolje radno mjesto do sada’. Taj osjećaj pripadnosti i zajedništva, kaže, vrijedi više od svake brojke.

 



Danas, kad razmišlja o svima koji tek kreću, poručuje: „Puno radite, još više sanjajte i vjerujte u sebe. Ponekad ćete sumnjati, ali osjećaj slobode i uspjeha koji gradite vlastitim rukama vrijedi svakog truda.“

 



Njihove priče podsjećaju da hrabrost rijetko dolazi glasno. Ponekad se pojavi tiho: u odluci da pokušaš, u trenutku kada više ne tražiš potvrdu, već vjeruješ sebi.


akademija_dm_bonjour16bonjour_ba



Aida, Hana i Ana danas pokazuju da promjena ne mora biti velika da bi bila značajna. Dovoljno je da je iskrena, da dolazi iz mjesta gdje se ideja i srce sretnu.



akademija_dm_bonjour4bonjour_ba

Svaka njihova saksija, kroj ili jastuk priča istu priču: da uspjeh ne nastaje iz savršenstva, već iz upornosti, vjere i one male rečenice koja sve pokrene... šta ako uspije?


akademija_dm_bonjour6bonjour_ba

Prijave za akademiju su otvorene do 20. novembra, a prijaviti se možeš na ovom linku. Svaka promjena, bez obzira koliko mala, počinje jednom odlukom, onom da vjeruješ sebi.
 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa dm drogerie markt
 
Bonjour.ba produkcija  


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!