TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 12.8.2021.
Dama koja na Instagramu rado dijeli recepte, isječke sa putovanja, outfite, ali i uvijek pozitivnu vibru svakako je Lejla Fox-Foxica koju i rado pratimo.
U želji da saznamo više dodatnih trikova i savjeta za uređivanje uz pomoć alata unutar Instagram aplikacije, razgovarali smo sa Lejlom koja je s nama podijelila svoje savjete.
Lejla je social media managerica koja također kreira svoje presetse i svakodnevno dijeli koristan i zanimljiv sadržaj. Upravo zato nam je ona bila idealan sugovornik kad su u pitanju savjeti o kreiranju odlične fotografije i pronalasku zanimljive lokacije. Pored toga, otkrila nam je gdje pronalazi inspiraciju za svoje kadrove, u kojim aplikacijama uređuje fotografije, ali i kako snimiti dobar Reels koji je trenutno popularan.

Foto: @foxicaaa
Upravo ovi savjeti pomoći će vam kreirati zavidno dobre fotografije za obiteljski album, ali i podići izgled Instagram profila na novu razinu. Otkrijte ih u nastavku.
Što misliš da su tri ključne stvari koje trebamo imati na umu prije nego što uslikamo neku fotografiju?
Ja zaista nisam neki profesionalac kada je fotografija u pitanju, ja sam vam jedan jako dobar amater. Smatram da je to sasvim ok priznati jer baš kako mi je jedan ugledni bosanskohercegovački fotograf jednom prilikom rekao, da biti amater ne znači ništa loše, biti amater znači da nešto radite s ljubavlju i cijelim srcem.
Mnogo faktora utiče na kvalitetu fotografije, ali ako moram izdvojiti samo tri onda bi to bile: svjetlost (naaajbitnija), pozadina i opuštenost. Možete fotografije praviti najboljim fotoaparatima, ali ako svjetlost nije prikladna datom trenutku koji pokušavate ‘uhvatiti’ onda ćete se trebati više potruditi oko edita, zato se okrenite prema izvoru svjetlosti i olakšajte sebi posao kasnije.

Foto: @foxicaaa
Kada je pozadina u pitanju tu sam baš mnogo griješila prije jer sam iskreno smatrala da sam ja u ‘fokusu’ na toj fotografiji, međutim uvijek se nađe neka prepreka poput smeća, nereda, drugih ljudi.. pa samim tim oko posmatrača sa vas bježi na njih.
Ukoliko želite zaista dobru fotku za vaš feed onda prvo provjerite i prilagodite pozadinu sebi, svom stilu i na kraju i svom feedu.

Foto: @foxicaaa
I za kraj opuštenost! Bilo da vas fotka prijateljica, rodbina ili profesionalac jako je bitno da ste oboje opušteni. Uživajte u kreiranju, mašite kosom, okrećite se u mjestu, smijte se, glupirajte se i svaka fotografija će vam biti savršena, mnoge će biti mutne, ali će ipak biti prelijepe.
Koje aplikacije nam najbolje mogu pomoći da uredimo slike na mobitelu? A koje aplikacije koristiš za uređivanje videa?
Koju god aplikaciju da odaberete za edit fotografija najbitnije vam je to da znate kako želite da je uredite, tj. da imate viziju u glavi te da imate neki svoj stil.
Kunem se u Lightroom aplikaciju u kojoj imam svoje, sada već slobodno mogu reći, prepoznatljive presetse kojima ukrašavam i usavršavam svoje fotografije i vizije. Pored Lightrooma za edit fotografija imamo dobri stari VSCO koji vjerujem da je poznat svima, a tu je i aplikacija Snapseed koju sam baš dugo koristila za edit, dok je danas koristim s vremena na vrijeme da popravim osvjetljenje na nekim fotografijama nakon čega ih uređujem u Lightroomu za feed. Jako mi je bitno osvjetljenje kao što ste mogli primijetiti.

Foto: @foxicaaa
Tvoj profil uvijek je pun zanimljivih kadrova i fotogeničnih mjesta? Gdje pronalaziš inspiraciju za fotografije?
Znam da će zvučati kao kliše, ali zaista inspiraciju pronalazim u životu, u ljubavi, u svakodnevnim sitnicama, putovanjima, voljenim ljudima i naravno u samoj sebi. Volim putovati i istraživati, volim hvatati najljepše kadrove svakog grada kojim prošetam i da prenesem energiju, ljubav i sreću koju osjetim u tom gradu, što vjerujem da barem ponekad i uspijem.

Foto: @foxicaaa
Reels postaju izuzetno popularni, a i sama si se okušala u njihovom snimanju. Koje savjete imaš za početnike u ovom alatu na Instagramu?
Ako neko ima savjet neka ga i meni proslijedi (smijeh). Tu sam zaista poprilično nova, još uvijek se učim i tjeram da malo više snimam. Ja sam zaljubljenik u fotografije, ali se trudim da zavolim i videa. Imaju zaista tu neku čar kada uhvatite prelijep kadar, pa dodate neku lijepu pjesmu koju uskladite sa raspoloženjem i pokretima.. ehh.
Mislim da bih ovdje podijelila iste savjete kao i za fotografiju, samo bih dodala planiranje kadrova ukoliko snimate neki Travel Reel video poput mog iz Turske koji sam cijelim putem snimala po planu, od aerodroma do hotelske sobe.
Ujednačen feed na Instagramu – jedni ga vole i uređuju fotografije tako da se slažu, a drugi baš i ne. Koje je tvoje mišljenje i koje savjete imaš za ujednačen feed?
Mislim da je svima već jasno da sam ja zaljubljenik u estetičan feed. Nema mi ništa draže nego kad uđem na nečiji ili čak i svoj profil pa vidim da je sve uredno, u lijepim bojama i estetično. Moram da naglasim i to da ako moram birati između pojedinačne fotografije i feeda, kakva se dilema jako često vodi kod vođenja Instagram profila danas, ja biram ipak fotografiju ma kolika ljubav bila prema feedu.
Smatram da treba imati lijep feed ali ne po svaku cijenu, te da svaka fotografija treba da ima priču za sebe, da bude kvalitetna, ali eto ako može i da se barem malkiiice uklapa u feed.

Foto: @foxicaaa
Od kako sam 2014. napravila svoj profil na Instagramu sanjala sam da imam profil kakav baš sada imam, i ne mogu opisati nikome koliko mene to čini sretnom, što sam sama ispunila svoja očekivanja.
Moj feed se svakim danom poboljšava, a mijenja sezonski kako napravim nove paketiće presetsa kojima uređujem svoje fotografije. U Lightroom aplikaciji imam svoje presetse koje pravim namjenski za sebe, za svoj feed i po svom ćejfu, ali za koje sam odlučila i da budu dostupni i za kupovinu kako bih drugim ljudima olakšala edit i lijep feed.

Foto: @foxicaaa
Pored kupovine presetsa, mojih ili od bilo koga drugog, kojim sami sebi olakšavate edit fotki, moj savjet je da pronađete svoj stil i viziju, a da se držite 1-3 efekta kojim ćete uređivati fotografije jer feed mnogo ljepše izgleda i mnogo ga je lakše održavati kada imate ‘dominantne’ boje kojih se držite.
Uživajte u životu, putujte, dobru hranu jedite, volite i ljubite, a ako na sve to budete dovoljno sretni da uspijete te predivne trenutke uhvatiti kamerom onda je to to, onda je baš to savršena fotografija, zapravo savršen trenutak zauvijek uhvaćen u jednom kadru!

Foto: @foxicaaa
***
Naslovna fotografija: @foxicaaa
Tekst: Marija Perić
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!