TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 3.4.2011.
Nivea BH Fashion Week Sarajevo Recenzija by modamo.info – prva večer Već je ulazak u Dom oružanih snaga izgledao obećavajuće – veliki jednostavni crno bijeli promotivni paravani s logom Nivea BH Fashion Week s obje strane ulaza, crveni tepih, lijepa hostesa s ulaznicama, čuvari u odijelima koji nikome (ah, osim pressa) ne dopuštaju prije osam sati ući u predvorje sale u ko
Pista se smjestila u sali, inače akustičnoj, predivne austrijske arhitekture. Prvi redovi su se popunili uzvanicima većinom iz pakistanske ambasade zahvaljujući gostu dizajneru Saim Aliju. Bio je tu i glumac Mirvad Kurić, voditeljica agencije Nova maS – Mirjana Deak, dok su najviše pažnje plijenili Zara i Saleem Jauhar, pakistanski ambasodor u BiH i njegova žena, također dizajnerica, praćeni dadiljom i djetetom.
Plamenka Stojić za Carmen Line
Reviju je otvorila još aktualna Miss BiH – Snežana Prorok. I gledajući nju, zatim Tamaru Simić nakon nje, Delilu Softić, Aidu Jahić i ostale djevojke, nismo mogli odlučiti što nam se od odjeće na njima manje sviđa. Jednostavne dnevne varijante u crnoj boji, a usput rečeno, najavljena kolekcija se odnosi na proljeće/ljeto 2011. Majice i suknje do koljena u kombinaciji s lošim cipelama (unatoč odličnoj organizaciji događaja, neki modeli nikako da se maknu iz svojih groznih cipela – dizajneri urgirajte molimo vas!) i svjetlucavim torbicama, jednostavno nas nisu nimalo oduševili, naprotiv.
Nedostatak kreativnosti i prejednostavna izvedba - jednako loše kao i vizual kolekcije Dame biraju. Na sredini revije, kada su na pistu počeli izlaziti modeli u odijelima u boji cigle i u marine kombinacijama bijele, plave i crvene, bilo smo malo zadovoljniji – nazirala se bolja forma odjeće i prepoznali smo par komada koje bi jedna poslovna žena i kupila. Na kraju smo vidjeli ono u čemu je Carmen Line najbolja (i po čemu je ta kuća prepoznatljiva).
Svečane haljine, duboko rezane iznad lijevog koljena s volanima kao obrubima. Totalno cabaret i totalno dobro. Nije nam jasno zašto od Carmen Line nismo vidjeli nešto s karakterističnim njihovim potpisom, odjevne komade koje žene odijevaju kada se žele osjećati posebno, neku light i 'proljetniju' pret-a-porter verziju dosta dobre kolekcije iz prošle sezone?
Stanka Zovko
Najavljena je kolekcija naziva Ona je žena. Kolekcija koja prati odrastanje djevojčice preko tinejdžerke u pravu ženu. Tako je bilo i na pisti. Prvo smo vidjeli razigrane Lolite kako skakuću po pisti u svojim haljinicama. Svakako pohvaljujemo make up vizažisticu koja je radila ovaj look, jer zahvaljujući plastičnoj boji ruža, naglašenim obrazima i prevelikim trepavicama svi smo imali dojam kao da su na pisti tri žive barbike. Već na početku je bilo jasno da se radi o pomno planiranoj i kreativnom vizijom do kraja završene kolekcije. Nakon barbika na pistu su odvažno i izrevoltirano stupile tri 'tinejdžerke' odjevene u tamnoljubičaste i tamnosmeđe kombinacije. Ovdje je dizajnerica pokazala svu širinu svoje kreativnosti jer se izvrsno poigrala izvedbom kombinezona u formi suknja/hlače. Zadnji dio revije je otvorila djevojka odjevena u dugu puderastu haljinu, u struku stegnutu remenom u boji breskve
(ultimativni Stankin zaštitni znak), nakon čega je uslijedila Snjeguljica u svojoj haljini, no za razliku iz bajke, ovaj put u haljini od puno ljepših materijala. I u tom bajkovitom tonu je revija i završena.
Zamjeramo samo djevojci koja je uz haljinu u crnoj boji obukla grozni crni grudnjak koji je izvirivao na sve stane i apsolutno narušio ljepotu kreacije, te svima koji su sa sobom na pistu 'ponijeli' svoj privatni nakit. Vaša prstenja, satovi i narukvice nas ne zanimaju. A dizajnerici Stanki šaljemo jedno veliko – čestitamo i hvala vam.
Saim Ali
Nakon najave da će ovaj dizajner po prvi puta predstaviti formalnu odjeću za muškarce i nakon što su se na pisti pojavila četiri lijepo formirana muškarca (ili bolje rečeno četiri lijepa muška torza) odjeveni samo u hlače, ostali smo zbunjeni. To je formalna odjeća za muškarce? No nakon tridesetak sekundi glazbene podloge dobili smo pojašnjenje – oni su tu da izvedu ženske modele na pistu. Kolekciju su obilježili životinjski uzorci koje su djevojke odlično prezentirale odvažnim hodom i kretnjama. Pored animalnih dizajner je koristio i oslikane uzorke, a svaka kreacija je imala i svoj ornamentski ukras od kristala, bilo na prednjem dijelu ili na leđima. Pored toga dizajner je najveći naglasak stavio na gornje dijelove kreacija koji nisu imali formu rukava, nego su jednostavno padali niz tijelo. Kolekciju opisujemo kao nešto karakteristično pakistansko, izraženog kolorita i forme.
Tjedan mode se nastavlja.
Večeras će sarajevskoj publici svoje kolekcije pokazati Istok Bratić, Svjetlana Vuković Ceca i Edina Osmančević, a znate na kojoj ćete adresi sutra imati priliku sve o njima pročitati.
Napisala: Ana Perić
Foto: Monika Šimunac
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!