TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 3.4.2011.
Nivea BH Fashion Week Sarajevo Recenzija by modamo.info – prva večer Već je ulazak u Dom oružanih snaga izgledao obećavajuće – veliki jednostavni crno bijeli promotivni paravani s logom Nivea BH Fashion Week s obje strane ulaza, crveni tepih, lijepa hostesa s ulaznicama, čuvari u odijelima koji nikome (ah, osim pressa) ne dopuštaju prije osam sati ući u predvorje sale u ko
Pista se smjestila u sali, inače akustičnoj, predivne austrijske arhitekture. Prvi redovi su se popunili uzvanicima većinom iz pakistanske ambasade zahvaljujući gostu dizajneru Saim Aliju. Bio je tu i glumac Mirvad Kurić, voditeljica agencije Nova maS – Mirjana Deak, dok su najviše pažnje plijenili Zara i Saleem Jauhar, pakistanski ambasodor u BiH i njegova žena, također dizajnerica, praćeni dadiljom i djetetom.
Plamenka Stojić za Carmen Line
Reviju je otvorila još aktualna Miss BiH – Snežana Prorok. I gledajući nju, zatim Tamaru Simić nakon nje, Delilu Softić, Aidu Jahić i ostale djevojke, nismo mogli odlučiti što nam se od odjeće na njima manje sviđa. Jednostavne dnevne varijante u crnoj boji, a usput rečeno, najavljena kolekcija se odnosi na proljeće/ljeto 2011. Majice i suknje do koljena u kombinaciji s lošim cipelama (unatoč odličnoj organizaciji događaja, neki modeli nikako da se maknu iz svojih groznih cipela – dizajneri urgirajte molimo vas!) i svjetlucavim torbicama, jednostavno nas nisu nimalo oduševili, naprotiv.
Nedostatak kreativnosti i prejednostavna izvedba - jednako loše kao i vizual kolekcije Dame biraju. Na sredini revije, kada su na pistu počeli izlaziti modeli u odijelima u boji cigle i u marine kombinacijama bijele, plave i crvene, bilo smo malo zadovoljniji – nazirala se bolja forma odjeće i prepoznali smo par komada koje bi jedna poslovna žena i kupila. Na kraju smo vidjeli ono u čemu je Carmen Line najbolja (i po čemu je ta kuća prepoznatljiva).
Svečane haljine, duboko rezane iznad lijevog koljena s volanima kao obrubima. Totalno cabaret i totalno dobro. Nije nam jasno zašto od Carmen Line nismo vidjeli nešto s karakterističnim njihovim potpisom, odjevne komade koje žene odijevaju kada se žele osjećati posebno, neku light i 'proljetniju' pret-a-porter verziju dosta dobre kolekcije iz prošle sezone?
Stanka Zovko
Najavljena je kolekcija naziva Ona je žena. Kolekcija koja prati odrastanje djevojčice preko tinejdžerke u pravu ženu. Tako je bilo i na pisti. Prvo smo vidjeli razigrane Lolite kako skakuću po pisti u svojim haljinicama. Svakako pohvaljujemo make up vizažisticu koja je radila ovaj look, jer zahvaljujući plastičnoj boji ruža, naglašenim obrazima i prevelikim trepavicama svi smo imali dojam kao da su na pisti tri žive barbike. Već na početku je bilo jasno da se radi o pomno planiranoj i kreativnom vizijom do kraja završene kolekcije. Nakon barbika na pistu su odvažno i izrevoltirano stupile tri 'tinejdžerke' odjevene u tamnoljubičaste i tamnosmeđe kombinacije. Ovdje je dizajnerica pokazala svu širinu svoje kreativnosti jer se izvrsno poigrala izvedbom kombinezona u formi suknja/hlače. Zadnji dio revije je otvorila djevojka odjevena u dugu puderastu haljinu, u struku stegnutu remenom u boji breskve
(ultimativni Stankin zaštitni znak), nakon čega je uslijedila Snjeguljica u svojoj haljini, no za razliku iz bajke, ovaj put u haljini od puno ljepših materijala. I u tom bajkovitom tonu je revija i završena.
Zamjeramo samo djevojci koja je uz haljinu u crnoj boji obukla grozni crni grudnjak koji je izvirivao na sve stane i apsolutno narušio ljepotu kreacije, te svima koji su sa sobom na pistu 'ponijeli' svoj privatni nakit. Vaša prstenja, satovi i narukvice nas ne zanimaju. A dizajnerici Stanki šaljemo jedno veliko – čestitamo i hvala vam.
Saim Ali
Nakon najave da će ovaj dizajner po prvi puta predstaviti formalnu odjeću za muškarce i nakon što su se na pisti pojavila četiri lijepo formirana muškarca (ili bolje rečeno četiri lijepa muška torza) odjeveni samo u hlače, ostali smo zbunjeni. To je formalna odjeća za muškarce? No nakon tridesetak sekundi glazbene podloge dobili smo pojašnjenje – oni su tu da izvedu ženske modele na pistu. Kolekciju su obilježili životinjski uzorci koje su djevojke odlično prezentirale odvažnim hodom i kretnjama. Pored animalnih dizajner je koristio i oslikane uzorke, a svaka kreacija je imala i svoj ornamentski ukras od kristala, bilo na prednjem dijelu ili na leđima. Pored toga dizajner je najveći naglasak stavio na gornje dijelove kreacija koji nisu imali formu rukava, nego su jednostavno padali niz tijelo. Kolekciju opisujemo kao nešto karakteristično pakistansko, izraženog kolorita i forme.
Tjedan mode se nastavlja.
Večeras će sarajevskoj publici svoje kolekcije pokazati Istok Bratić, Svjetlana Vuković Ceca i Edina Osmančević, a znate na kojoj ćete adresi sutra imati priliku sve o njima pročitati.
Napisala: Ana Perić
Foto: Monika Šimunac
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!