TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 27.12.2023.
Moda i umjetnost pod jednim krovom je originalan koncept koji su dvije sestre odlučile pokrenuti u Sarajevu.
Ena Dujmović, dizajnerica i osnivačica brenda Plusminus Fashion i slikarica Hanna Dujmović, otvorile su concept studio koji, osim što krije mnoštvo kreativnosti na jednom mjestu, donosi i pravu malu oazu stvorenu za klijente koji žele osobniji pristup kada biraju omiljene modne komade ili novu sliku za svoj dom.
Želite li biti u direktnoj komunikaciji s umjetnicom ili dizajnericom, ovaj prostor smješten u samom srcu grada, omogućit će vam da iskomunicirate svaku vašu želju, dok ste okruženi umjetničkim djelima koja stvaraju ove sestre.
Concept store je otvoren prošli tjedan, a mi smo sestre Enu i Hannu pitali više o tome što ovaj prostor čini unikatnim te kakvi su izazovi, ali i očekivanja nakon otvorenja.
U Sarajevu je već mnogima poznata adresa dućana Plusminus Fashion, a održano je i privatno otvorenje vašeg novog concept studija. Možete li s nama podijeliti neke uvide u njegov jedinstveni koncept, po čemu je drugačiji i unikatan?
Concept studio čijem otvorenju su mnogobrojni pozvani posjetitelji/ke prisustvovali bio je poseban zbog jedinstvenog spoja dvaju vrsta umjetnosti te jednog tradicionalnog zanata. U periodu koji je pred nama ljubitelji ovakve vrste koncepta će moći da nas posjete te uživo vide kako nastaju lokalni proizvodi koji se plasiraju, kako na našu, tako i na svjetsku scenu.
Ovo je prvi put da kao sestre otvarate zajednički prostor za rad koji će spojiti umjetnost i modu. Kako zamišljate da će izgledati ta dva svijeta spojena u jednom prostoru i kakvi vas izazovi tu čekaju?
Iako su u pitanju dvije različite grane kreativne industrije, smatramo da ćemo ovom inovativnom idejom naše biznise podići na jedan veći i bolji nivo. Prostor u srcu jednog grada je skoro uvijek pun pogodak, a nas raduje što ćemo u našu priču s vremenom moći uključiti i druge ljude iz ovih industrija. Dakle finalni cilj jeste širenje i popularizacija zanata kroz brend Plusminus fashion te popularizacija i promocija slikarske scene.
Uvijek rado pišemo o novim kolekcijama Plusminus Fashion. Sigurni smo da će concept studio proširiti mogućnosti brenda. Kakvi su planovi za budućnost s ovim novim promjenama?
Prvobitni razlog zbog kojeg smo se i odučili na proširenje kapaciteta, jeste velika potražnja naših proizvoda. Smatramo da ćemo sa novim prostorom stalnim, ali i novim klijentima moći ponuditi još veći broj naših autentičnih modnih komada.
Ovo je concept studio koji će ljubiteljima Plusminus Fashion brenda, ali i Hannine umjetnosti, omogućiti osobniji pristup prema klijentima. Hanna, s kojim si se ti izazovima do sada suočavala kao umjetnica i što će ovaj novi prostor značiti za tvoj način rada?
Naš studio za klijente treba predstavljati mjesto gdje će moći uživati u odabiru nekog odjevnog komada ili umjetničke slike u individualnom terminu uz konsultaciju. Volimo da se naši klijenti uvijek osjete posebnima, s toga za njih naš studio ima i posebni kutak. Kada je likovna umjetnost u pitanju, rijetki umjetnici imaju svoj atelje te ne mogu ugostiti klijente na ovaj način. Reprezentativnost umjetničkih slika je vrlo bitna, a umjetnici nažalost obično svoje slike mogu samo predstaviti tokom izložbi.
Raduje nas rad sa budućim klijentima i nadamo se da će i oni uživati u novim kreacijama zajedno sa nama.
* * *
Naslovna fotografija: @plusminus.fashion
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!