TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 16.9.2024.
Na 76. dodjeli Emmy nagrada, koja je održana sinoć u Los Angelesu, svjetla reflektora nisu bila usmjerena samo na pobjednike, već i na zapanjujuća modna izdanja zvijezda koje su se pojavile na crvenom tepihu.
Ova godina je prije svega donijela nevjerojatne trenutke u svijetu televizije, sa serijom "Shogun" koja je dominirala s nevjerojatnih 18 nagrada, uključujući onu za najbolju dramsku seriju, dok je "Hacks" iznenadio osvajajući nagradu za najbolju komediju, preuzimajući trofej seriji „The Bear“.
Pored dodjele nagrada, kada je u pitanju Emmy, pažnja je usmjerena i na neodoljiva modna izdanja koja ostaju zapamćena kroz godine. Na sinoćnjoj dodjeli nagrada crveni tepih bio je ispunjen glamuroznim izdanjima najvećih zvijezda televizije. Među najistaknutijim bile su Jennifer Aniston, Selena Gomez i Meryl Streep, koje su svojim kreacijama potvrdile snagu provjerenih formula i klasičnih silueta, kao i onih odvažnih i pomalo neočekivanih kombinacija koje su nas osvojile.
Jennifer Aniston bila je oličenje profinjenosti u haljini na kojoj se prelijevaju suptilne nijanse bisera, koju potpisuje dizajner Oscar de la Renta. Ukrašena biserima i s nježnim detaljima u obliku školjki, haljina je u doslovnom smislu blistala, baš kao i Jennifer za koju je ovo izdanje stvoreno. Njen izgled upotpunile su dijamantne naušnice, prstenje i narukvica brenda Tiffany & Co.

Foto: @justjared
Selena Gomez donijela je dodatnu dozu glamura u crnoj kreaciji Ralph Lauren, na kojoj se posebno isticao srebrni detalj koji dominira ovoj klasičnom kreacijom. Haljina je bila usko krojena te je pratila siluetu tijela, dok su se Tiffany & Co. dijamantne naušnice, prstenje i narukvica savršeno uklopili u ovaj bezvremenski, glam look.

Foto: @gettyentertainment
Meryl Streep osvojila nas je izborom u kojem smo ju vjerojatno najmanje očekivali – pojavila se u totalnom ružičastom izdanju koje je uključivalo elegantno ružičasto odijelo i usklađeni top s mašnom. Uz odijelo, Streep je nosila malu ružičastu torbicu i svijetlo ružičaste naočale s okvirom, što je dodatno naglasilo njezin sofisticirani, all pink look.

Foto: @justjared
Ova dodjela Emmyja nije samo proslavila najbolja ostvarenja na televiziji, već je i pružila izvanredno modno iskustvo s elegantnim, odvažnim i predivnim kreacijama koje su oduševile sve prisutne.
Pogledajte još modnih izdanja s Emmy dodjele nagrada

Foto: @justjared
* * *
Naslovna fotografija: @oscardelarenta
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.
Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.
Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo.
Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.
Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?
Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.
Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.
Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.
Tri tijela tri načina čitanja mode
Tema se tumači kroz tri vrste tijela:
Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.
Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.
Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.
Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.
Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.
Šta možemo očekivati ovog maja?
Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela.
Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu.
Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!