TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 20.9.2021.
73. dodjela Emmy Awards se održala sinoć u Los Angelesu, te su se ovaj put nagrade uručivale uživo.
S obzirom da su ovaj put poznate ličnosti mogle prisustvovati svečanosti Emmy Awards znači da smo mogli vidjeti i neke interesantne red carpet kombinacije.
Najveću pažnju je odnijela sve popularnija mlada glumica Anya Taylor-Joe, koju smo pratili kroz seriju Queen's Gambit. Anya je nosila satensku haljinu u kombinaciji bež i žute boje u potpisu kuće Dior. Frizura joj je pratila glamuroznu haljinu, podignuta u punđu koja joj savršeno naglašava lice, koje je istaknula crvenim ružem.

Foto: Harper's BAZAAR
Anya Taylor-Joe u Dior kreaciji
Kate Winslet je sinoć osvojila nagradu za najbolju glavnu glumicu u kratkoj seriji "Mare of Easttown" gdje glumi detektivku. Kate je za red carpet izabrala klasičnu crnu haljinu dubokog "V" izreza koja savršena laska njenoj figuri, te crne aksesoare. Haljina je u potpisu Armani Prive.

Kate Winslet u Armani Prive haljini
Mnoge dame su zasjale na crvenom tepihu poput Sarah Paulson u dugoj crvenoj haljini volumeniziranih rukava u potpisu kuće Carolina Herrera. Zatim Yara Shahidi u prekrasnoj zelenoj Dior haljini u stilu 50tih sa širokom suknjom "A" kroja.

Sarah Paulson u Carolina Herrera haljini

Yara Shahidi u Dior Haute Couture haljini
Mnoge dame su odlučile haljinu zamijeniti odijelom, što je ovaj red carpet učinilo mrvicu zabavnijim.

Leslie Grossman u Macgraw kreaciji

Rita Wilson

Samira Wiley u Genny odijelu i Sophia Webster sandalama
Ostala zanimljiva izdanja pogledajte u nastavku.

Aidy Bryant u Simone Rocha haljini

Taraji P. Henson u Elie Saab kreaciji

Kerry Washington u Etro kreaciji

Issa Rae u Aliétte kreaciji

Jean Smart u Ralph Lauren haljini

Catherine O'Hara u Cong Tri kombinezonu

Kaley Cuoco

Ellen Pompeo u Elie Saab kreaciji
* * *
Foto: vogue.com
Tekst: Emina Smaka
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!