TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 17.9.2020.
Više od mjesec dana nakon što je njegov dom srušen katastrofalnom eksplozijom u bejrutskoj luci, Elie Saab posvetio je svoju najnoviju kolekciju glavnom gradu Libanona.
„Srce Eliea Saaba kuca u pulsu Bejruta, jedinog mjesta kojem će uvijek pronaći pripadnost, svoj dom i vječnu muzu.“ stoji navedeno na Facebook profilu.
Naime, jedan od najpoznatijih libanonskih dizajnera, Saab je bio zaslužan za odjevanje mnogih poznatih dama poput Kate Middleton, Beyonce, Angeline Jolie, a njegove haljine često krase i brojne crvene tepihe.
U novoj liniji nazvanoj „Beirut, The Sacred Source“ okuplja divne, pomalo magične, nestvarne ogrtače i haljine, spajajući dramatične linije sa najdelikatnijim tkaninama.
Romantično fluidnu i zapanjujuće efektnu kolekciju nadahnutu duhom libanonske prijestolnice, Saab je otkrio na Instagram profilu sa video postom gdje su vidljive scene modela u haljinama koje se odražavaju u ogromnoj zrcalnoj strukturi smještenoj u mističnoj šumi.



Svilene niti koje blistaju u jutarnjoj magli, modeli koji se igraju skrivača u haljinama sa perjem, od organze, tila, pa sve do iridiscentne vječanice koja svjetluca u nježnom srebrnom izdanju, doista dočaravaju magičnost kolekcije.



Snimanje je završeno krajem osmog mjeseca u planinama Faqra, gdje se nalaze ruševine drevnog rimskog Adonisovog hrama. Fotograf Patrick Sawaya uhvatio je graciozne modne trenutke, dok je filmska redateljica Mounia Akl kreirala zadivljujući sedmominutni video.



"Elie Saab oslikava put dalje, put da njegov Bejrut svijetli u budućnosti, sposobnost sanjanja pruža dah nadi, za budućnost sa mnogo mogućnosti... U ovoj kolekciji poziva se na sveti izvor, pulsirajuću životnu snagu koja omogućava Bejrutu da uvijek iznova trijumfira", stoji navedeno na njegovom Instagram profilu.











TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!