TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 28.10.2024.
Kad govorimo o modnim komadima koji nikada ne izlaze iz trenda, kožna jakna zauzima prvo mjesto na listi.
Kratki modeli, poludugi, strukirani ili oversized, kožne jakne su u svakoj modnoj dekadi bile neizostavan komad. Ove sezone, brand ELFS postavio je nove standarde s čak pet modela kožne jakne, koja je već postala pravi hit među ljubiteljima mode. Bilo da je u pitanju casual ili chic outfit, ELFS kožna jakna je savršeni dodatak svakoj garderobi.


Spoj klasičnog i modernog dizajna
ELFS je poznat po svojim upečatljivim dizajnerskim rješenjima, a upravo to donosi model Cher u crnoj boji sa zakovicama. Napravljena od najkvalitetnije kože, ova jakna odiše luksuzom i elegancijom. S posebnom pažnjom usmjerenom na detalje, poput metalnih patentnih zatvarača, zakovica i modernog strukiranog kroja, ELFS jakna je istovremeno funkcionalna i stylish.
Bilo da je nosite uz omiljene traperice, lepršavu haljinu ili poslovne hlače, ova jakna se lako kombinira s različitim stilovima. Savršen je izbor za jesenske dane kad vam je potreban komad koji ne samo da pruža toplinu, već i unosi dozu sofisticiranosti u vaš svakodnevni izgled.

Komad u kojem ćete biti primijećeni
Ipak, ako tražite komad u kojem ćete se sigurno istaknuti hrabrim stilom i napraviti statement, model kožne jakne Shakira je pravi izbor. Zlatna metalik boja s pomno odabranim detaljima kao što je metalni zatvarač i remen koji se veže u struku, čini ovu jaknu jedinstvenim komadom koji podiže svaku kombinaciju.

Kožna jakna nije samo sezonski hit – to je komad koji traje godinama i svaki put izgleda sve bolje. S ELFS jaknom, možete biti sigurni da ulažete u dugotrajan, kvalitetan proizvod koji će izdržati test vremena i modnih trendova. Upravo zato, ovaj model je već postao must - have komad među pravim fashionisticama.


* * *
Foto: PR
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!