TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 17.2.2021.

Naše druženje s Draganom započelo je na jedno itekako užurbano jutro u Sarajevu, no, već na prvu, osvojila nas je svojom pristupačnošću, pozitivnom energijom i dostupnošću.

Naš razgovor započeo je još u backstageu našeg studija kojeg smo kreirali u prostorijama Ters House u Sarajevu gdje nam je s velikom dozom strasti pričala o svim projektima na kojima trenutno radi.

U intervju nam je potvrdila ono što smo vidjeli već to ujutro – Dragana Grbić-Hasibović je poduzetna, kreativna i pronalazi izazove u novim projektima. Pokrenula je agenciju SUCCESS, zajedno s timom radi na realizaciji još nekoliko poduzetničkih priča, a trenutno razvija i poslovnu ideju REtreat(ME) u sklopu agencije. Obzirom na itekako bogat životopis, Dragana je bila idealna kandidatkinja za realizaciju #poduzetneZAJEDNO priču koju realiziramo u suradnji s dm drogerie markt i Fondacija 787 kroz projekt #FEELGOODmajica koji slavi sve superžene u našoj svakodnevnici, a Dragana je jedna od njih.

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?

Sama ideja za agenciju rođena je 2008. godine kada smo suprug i ja maštali o sopstvenom biznisu i tada smo razvili poslovni plan koji je podrazumijevao organizaciju događaja. Nažalost, početkom 2009. godine suprug je doživio tešku saobraćajnu nesreću i naš život je otišao u drugom pravcu.
Tokom narednih godina radila sam kao menadžerica na implementaciji izuzetno važnih međunarodnih projekata. Imala sam priliku ne samo raditi administrativni dio posla, nego i direktno uspostavljati odnose s medijima, kreirati i realizirati brojne kampanje, razvijati svoje PR vještine,  pomoći da se implementiraju mnoge pozitivne priče u lokalnim zajednicama i putovati po BiH te inostranstvu. Cjelokupno iskustvo mi je pomoglo da svoju poslovnu ideju unaprijedim na nešto više od organizacije događaja. Tako je prije  dvije i po godine nastala Agencija Success. Iako još uvijek u start-up fazi, mogu reći da sam veoma zadovoljna sa ostvarenim rezultatima. Tu je veliki broj realiziranih PR kampanja, konsulting usluga za unaprjeđenje komunikacije, projekta koji su realizirani u neprofitnom sektoru. Usprkos trenutnom stanju sa korona virusom, radim svakodnevno na veoma zanimljivim projektima i često sarađujem sa drugim agencijama. Vjerujem da je ključ uspjeha upravo u umrežavanju sa drugima koji nude slične usluge za klijente. To je ono što pokušavam objasniti i svojim klijentima, pogotovo u ovom izazovnom vremenu koje je donijelo veliki broj izazova, pogotovo za male biznise.

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba i Dragana Grbić Hasibović u haljini bh brenda Etiquette Accessories

Kada pravite svoje prve poduzetničke korake, uvijek je poželjno imati osobe koje su spreme dati savjet i pomoći u razvoju biznisa. Moja bivša radna kolegica, a sada poslovna partnerica i prijateljica Melisa Tolja Mešić mi je pomogla na početku te i danas aktivno sarađujemo na brojnim poslovima. Poznavala sam predsjednicu Udruženja poslovnih žena u BiH, gđu Aidu Zubčević te sam joj se javila da krećem u avanturu zvanu poduzetništvo. Učlanila sam se u Udruženje i dobila priliku upoznavati i učiti od sjajnih žena širom Bosne i Hercegovine, učestvovati u odličnim edukacijama i voditi projekte. Kako bih premostila sve prepreke i pokazala se na tržištu, odabrala sam nekoliko društveno-korisnih organizacija za koje sam radila i radim pro bono.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?

Priča(mo) o uspjehu.

Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?

Kao agencija za marketing, organizaciju događaja i savjetovanja nudimo širok spektar usluga za naše klijente. Nudimo usluge pisanja i provedbe projekata, izrade poslovnih planova za poljoprivredu, izradu i provedbu komunikacijskih strategija, usluge digitalnog marketinga, oglašavanja i promocije. Iako sam ja još uvijek jedina zaposlena, moj model rada je umrežavanje sa drugim agencijama i konsultantima sa velikim iskustvom. Tako da često svoj tim kreiram prema potrebama klijenata. Svaki dan ostvarujem nove kontakte i angažiram konsultante iz raznih oblasti kako bi klijenti dobili maksimum za raspoloživi budžet.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Jutra su mi najmirniji dio dana i veoma ih volim. Kada sam bila mlađa, nisam toliko cijenila jutra, no sada su mi prevažna. Nakon ustajanja koje je najkasnije u osam sati (a nerijetko i u šest), slijedi “naše jutro“.

Draganin makeup potpisuje Berina Čolić

To je vrijeme kada suprug i ja uživamo u jutarnjem čaju i šejku, razgovaramo o tome kakvi su nam planovi i obaveze taj dan i ukoliko imamo zajedničke obaveze, planiramo kako se koordinirati. Član naše obitelji je divni Bak, zlatni retriver koji dodatno uveseljava svaki trenutak naših života. U jutarnju rutinu spada i zahvalnost, sa kojom započinjem od trenutka kada otvorim oči i postanem svjesna da sam živa i zdrava dočekala još jedan dan, nekada samo izgovaram zahvalnosti i osvještavam sve blagoslove koje imam, a nekada (posebno ako sam uznemirena, tužna ili zabrinuta) odvojim vrijeme i zapisujem ih. Nakon takvog jutra spremni ste za sve što vas čeka tokom dana i sa osmijehom rješavate sve što se nađe na putu. Na kraju dana se sabiru utisci, prolazi lista zadataka koju sam pripremila za taj dan. U posljednje vrijeme se reodgajam da samu sebe pohvalim na kraju dana, bez obzira koliko zadataka sa svoje liste uradila, jer veoma često sama od sebe previše očekujem.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Sa ponosom mogu reći da ono što je naša misao vodilja je pozitiva. Trudimo se da zajedno sa našim klijentima pričamo pozitivne priče, one koje mijenjaju svijet nabolje i koje ostavljaju trag. Sada u sklopu EKI Poduzetničke akademije u saradnji sa EFSE fondom, a koju realizuje Fondacija 787, razvijamo poslovnu ideju pod nazivom REtreat(ME) koja će odgovoriti na potrebu ljudi za odmorom u prirodi tokom kojeg će učiti antistres tehnike koje će im pomoći u svakodnevnom životu.

Ova ideja je ujedno i društveno-korisna jer će pomoći pri promociji prirodnih ljepota i malih biznisa u lokalnim zajednicama. Sa mojom koleginicom Melisom Tolja Mešić pokrenula sam ponovo portal savjetnici.ba, te radimo na razvoju još nekoliko portala sa našim partnerima. To je jedan od segmenata starteškog razvoja na kojem ću raditi u narednom periodu. Želimo osigurati prostor za sve pozitivne priče o kojima se malo govori ili piše, imati prostor i za komercijalne klijente, a u konačnici i za REtreat(ME) koji je u povoju. 

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Ovdje mi na um pada bezbroj citata i izreka o uspjehu i neuspjehu, padovima i ustajanju nakon njih, o kraju koji nije kraj ako nije dobar, no ono što mene uvijek i iznova ohrabruje i drži na pravcu je dobro. Ja sam nepopravljivi optimista, vjerujem u ljude, vjerujem u dobro u ljudima i sa skoro punih 39 godina svijet i dalje gledam kroz ružičaste naočale. Neuspjesi zabole, no do nas je da li ćemo dopustiti da nas taj osjećaj truje ili ćemo naučiti lekciju i krenuti dalje.

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?

Uhhh, ovo nije nimalo jednostavno pitanje. Naučila sam, a i potvrdilo mi se ono u šta sam oduvijek vjerovala. Kada nešto radiš srcem, kada radiš dušom, onda na koncu sve bude dobro. Na putu nailazimo na prepreke, no dobivamo i znakove i ljude koji nam pomognu da prevaziđemo tešku situaciju. U poduzetništvu je ključno umrežavanje i međusobna podrška, najvrijednije savjete i podršku sam dobila upravo od kolegica i prijateljica koje su poduzetnice. Držeći se zajedno možemo učiniti jako puno.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

Nažalost, još uvijek nemamo dovoljno svijesti o tome koliko je važno da koristimo sve što je #MadeinBiH. Ne govorim samo o odjevnim predmetima, kozmetici, asesoarima, nego i o prehrambenim artiklima. Mi smo ti koji trebamo i moramo tražiti naše bh. proizvode na policama. Ekonomisti će sigurno bolje odgovoriti šta to znači u ekonomskom smislu. Trebamo više kampanja koje će krenuti iz vrtića, ali i izazova u kojima bi se natjecali u tome ko koristi više proizvoda #MadeinBiH, a to će potaći proizvođače da nude kvalitetnije i pristupačnije proizvode.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Odrastala sam u obitelji koja je kod mene i sestre rano usadila ljubav prema čitanju, imali smo obiteljsku biblioteku sa preko sedam hiljada naslova. Kada sam bila mlađa, obožavala sam poeziju i rusku književnost. Dvije knjige koje bih preporučila poduzetnicima su “Sedam strategija za sreću i bogatstvo“, a napisao ju je Jim Rohn i “Kako zaboraviti brige i naći zadovoljstvo u životu“ autora Dejla Karnegija. Ipak, knjiga kojoj se svakodnevno vraćam i u kojoj tražim snagu je Biblija.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Prirodu, šumu, vodu i prijatelje. Ok, nekada i čokoladu.?

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Zahvalna sam divnoj ekipi Fondacija 787 koja mi je dala priliku da budem dio ovog programa, kao i EKI Poduzetničke akademije. Sama činjenica da se afirmišemo mi – male poduzetnice velikih snova i želja uveliko pomaže. Prilika koju smo dobile koja uključuje odlične edukacije, profesionalni fotoshooting, predstavljanje nas u javnosti kroz fenomenalni BONJOUR nema cijenu i rezultati svega toga će tek doći.

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Ja mislim da je najgori scenarij dočekati starost i tada razmišljati šta smo mogli uraditi, iskusiti, pokušati – a nismo. Nečinjenje nas automatski osuđuje na propast, a ako se usudimo i pokušamo, i pri tome vjerujemo, vrijedno radimo i imamo podršku – onda će doći i uspjeh.

***

Sve o agenciji možete pronaći na web straniciFacebook stranici.

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


Bonjour

Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem

TEKST: Bonjour.ba

Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem

Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.

U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.

Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima. 

 

asa-banka-sabina-juzbasic-89-bonjour-ba

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke  
 

Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

 

asa-banka-sabina-juzbasic-90-bonjour-ba
 

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže

 

Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.

 

 Struktura ne nastaje sama od sebe


Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?

Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

 

asa-banka-sabina-juzbasic-91-bonjour-ba

 Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
 

‘Možda’ ne gradi povjerenje


Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

 

Sabina_juzbašić_asa_banka_bonjour_ba
 

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“

Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
 

Nisu svi za svaki sistem i to je u redu


Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?

Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti
 

asa-banka-sabina_juzbašić_7_bonjour_ba
 

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
 

Povjerenje se gradi svakim kontaktom


Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?

Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

 

asa-banka-sabina_juzbašić_151_bonjour_ba
 

Ekspertiza ne dolazi s etiketom


Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?

Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“
 

asa-banka-sabina-juzbasic-92-bonjour-ba

 

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.

Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
Sabina Juzbašić u ovom razgovoru nosi odjeću Gema.
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto za Bonjour.ba: Marko Jovančić
Video za Bonjour.ba: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!