TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 17.2.2021.
Naše druženje s Draganom započelo je na jedno itekako užurbano jutro u Sarajevu, no, već na prvu, osvojila nas je svojom pristupačnošću, pozitivnom energijom i dostupnošću.
Naš razgovor započeo je još u backstageu našeg studija kojeg smo kreirali u prostorijama Ters House u Sarajevu gdje nam je s velikom dozom strasti pričala o svim projektima na kojima trenutno radi.
U intervju nam je potvrdila ono što smo vidjeli već to ujutro – Dragana Grbić-Hasibović je poduzetna, kreativna i pronalazi izazove u novim projektima. Pokrenula je agenciju SUCCESS, zajedno s timom radi na realizaciji još nekoliko poduzetničkih priča, a trenutno razvija i poslovnu ideju REtreat(ME) u sklopu agencije. Obzirom na itekako bogat životopis, Dragana je bila idealna kandidatkinja za realizaciju #poduzetneZAJEDNO priču koju realiziramo u suradnji s dm drogerie markt i Fondacija 787 kroz projekt #FEELGOODmajica koji slavi sve superžene u našoj svakodnevnici, a Dragana je jedna od njih.
***
Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?
Sama ideja za agenciju rođena je 2008. godine kada smo suprug i ja maštali o sopstvenom biznisu i tada smo razvili poslovni plan koji je podrazumijevao organizaciju događaja. Nažalost, početkom 2009. godine suprug je doživio tešku saobraćajnu nesreću i naš život je otišao u drugom pravcu.
Tokom narednih godina radila sam kao menadžerica na implementaciji izuzetno važnih međunarodnih projekata. Imala sam priliku ne samo raditi administrativni dio posla, nego i direktno uspostavljati odnose s medijima, kreirati i realizirati brojne kampanje, razvijati svoje PR vještine, pomoći da se implementiraju mnoge pozitivne priče u lokalnim zajednicama i putovati po BiH te inostranstvu. Cjelokupno iskustvo mi je pomoglo da svoju poslovnu ideju unaprijedim na nešto više od organizacije događaja. Tako je prije dvije i po godine nastala Agencija Success. Iako još uvijek u start-up fazi, mogu reći da sam veoma zadovoljna sa ostvarenim rezultatima. Tu je veliki broj realiziranih PR kampanja, konsulting usluga za unaprjeđenje komunikacije, projekta koji su realizirani u neprofitnom sektoru. Usprkos trenutnom stanju sa korona virusom, radim svakodnevno na veoma zanimljivim projektima i često sarađujem sa drugim agencijama. Vjerujem da je ključ uspjeha upravo u umrežavanju sa drugima koji nude slične usluge za klijente. To je ono što pokušavam objasniti i svojim klijentima, pogotovo u ovom izazovnom vremenu koje je donijelo veliki broj izazova, pogotovo za male biznise.

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba i Dragana Grbić Hasibović u haljini bh brenda Etiquette Accessories
Kada pravite svoje prve poduzetničke korake, uvijek je poželjno imati osobe koje su spreme dati savjet i pomoći u razvoju biznisa. Moja bivša radna kolegica, a sada poslovna partnerica i prijateljica Melisa Tolja Mešić mi je pomogla na početku te i danas aktivno sarađujemo na brojnim poslovima. Poznavala sam predsjednicu Udruženja poslovnih žena u BiH, gđu Aidu Zubčević te sam joj se javila da krećem u avanturu zvanu poduzetništvo. Učlanila sam se u Udruženje i dobila priliku upoznavati i učiti od sjajnih žena širom Bosne i Hercegovine, učestvovati u odličnim edukacijama i voditi projekte. Kako bih premostila sve prepreke i pokazala se na tržištu, odabrala sam nekoliko društveno-korisnih organizacija za koje sam radila i radim pro bono.
Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?
Priča(mo) o uspjehu.
Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?
Kao agencija za marketing, organizaciju događaja i savjetovanja nudimo širok spektar usluga za naše klijente. Nudimo usluge pisanja i provedbe projekata, izrade poslovnih planova za poljoprivredu, izradu i provedbu komunikacijskih strategija, usluge digitalnog marketinga, oglašavanja i promocije. Iako sam ja još uvijek jedina zaposlena, moj model rada je umrežavanje sa drugim agencijama i konsultantima sa velikim iskustvom. Tako da često svoj tim kreiram prema potrebama klijenata. Svaki dan ostvarujem nove kontakte i angažiram konsultante iz raznih oblasti kako bi klijenti dobili maksimum za raspoloživi budžet.
Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Jutra su mi najmirniji dio dana i veoma ih volim. Kada sam bila mlađa, nisam toliko cijenila jutra, no sada su mi prevažna. Nakon ustajanja koje je najkasnije u osam sati (a nerijetko i u šest), slijedi “naše jutro“.

Draganin makeup potpisuje Berina Čolić
To je vrijeme kada suprug i ja uživamo u jutarnjem čaju i šejku, razgovaramo o tome kakvi su nam planovi i obaveze taj dan i ukoliko imamo zajedničke obaveze, planiramo kako se koordinirati. Član naše obitelji je divni Bak, zlatni retriver koji dodatno uveseljava svaki trenutak naših života. U jutarnju rutinu spada i zahvalnost, sa kojom započinjem od trenutka kada otvorim oči i postanem svjesna da sam živa i zdrava dočekala još jedan dan, nekada samo izgovaram zahvalnosti i osvještavam sve blagoslove koje imam, a nekada (posebno ako sam uznemirena, tužna ili zabrinuta) odvojim vrijeme i zapisujem ih. Nakon takvog jutra spremni ste za sve što vas čeka tokom dana i sa osmijehom rješavate sve što se nađe na putu. Na kraju dana se sabiru utisci, prolazi lista zadataka koju sam pripremila za taj dan. U posljednje vrijeme se reodgajam da samu sebe pohvalim na kraju dana, bez obzira koliko zadataka sa svoje liste uradila, jer veoma često sama od sebe previše očekujem.
Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?
Sa ponosom mogu reći da ono što je naša misao vodilja je pozitiva. Trudimo se da zajedno sa našim klijentima pričamo pozitivne priče, one koje mijenjaju svijet nabolje i koje ostavljaju trag. Sada u sklopu EKI Poduzetničke akademije u saradnji sa EFSE fondom, a koju realizuje Fondacija 787, razvijamo poslovnu ideju pod nazivom REtreat(ME) koja će odgovoriti na potrebu ljudi za odmorom u prirodi tokom kojeg će učiti antistres tehnike koje će im pomoći u svakodnevnom životu.

Ova ideja je ujedno i društveno-korisna jer će pomoći pri promociji prirodnih ljepota i malih biznisa u lokalnim zajednicama. Sa mojom koleginicom Melisom Tolja Mešić pokrenula sam ponovo portal savjetnici.ba, te radimo na razvoju još nekoliko portala sa našim partnerima. To je jedan od segmenata starteškog razvoja na kojem ću raditi u narednom periodu. Želimo osigurati prostor za sve pozitivne priče o kojima se malo govori ili piše, imati prostor i za komercijalne klijente, a u konačnici i za REtreat(ME) koji je u povoju.
Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?
Ovdje mi na um pada bezbroj citata i izreka o uspjehu i neuspjehu, padovima i ustajanju nakon njih, o kraju koji nije kraj ako nije dobar, no ono što mene uvijek i iznova ohrabruje i drži na pravcu je dobro. Ja sam nepopravljivi optimista, vjerujem u ljude, vjerujem u dobro u ljudima i sa skoro punih 39 godina svijet i dalje gledam kroz ružičaste naočale. Neuspjesi zabole, no do nas je da li ćemo dopustiti da nas taj osjećaj truje ili ćemo naučiti lekciju i krenuti dalje.
Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?
Uhhh, ovo nije nimalo jednostavno pitanje. Naučila sam, a i potvrdilo mi se ono u šta sam oduvijek vjerovala. Kada nešto radiš srcem, kada radiš dušom, onda na koncu sve bude dobro. Na putu nailazimo na prepreke, no dobivamo i znakove i ljude koji nam pomognu da prevaziđemo tešku situaciju. U poduzetništvu je ključno umrežavanje i međusobna podrška, najvrijednije savjete i podršku sam dobila upravo od kolegica i prijateljica koje su poduzetnice. Držeći se zajedno možemo učiniti jako puno.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?
Nažalost, još uvijek nemamo dovoljno svijesti o tome koliko je važno da koristimo sve što je #MadeinBiH. Ne govorim samo o odjevnim predmetima, kozmetici, asesoarima, nego i o prehrambenim artiklima. Mi smo ti koji trebamo i moramo tražiti naše bh. proizvode na policama. Ekonomisti će sigurno bolje odgovoriti šta to znači u ekonomskom smislu. Trebamo više kampanja koje će krenuti iz vrtića, ali i izazova u kojima bi se natjecali u tome ko koristi više proizvoda #MadeinBiH, a to će potaći proizvođače da nude kvalitetnije i pristupačnije proizvode.
Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?
Odrastala sam u obitelji koja je kod mene i sestre rano usadila ljubav prema čitanju, imali smo obiteljsku biblioteku sa preko sedam hiljada naslova. Kada sam bila mlađa, obožavala sam poeziju i rusku književnost. Dvije knjige koje bih preporučila poduzetnicima su “Sedam strategija za sreću i bogatstvo“, a napisao ju je Jim Rohn i “Kako zaboraviti brige i naći zadovoljstvo u životu“ autora Dejla Karnegija. Ipak, knjiga kojoj se svakodnevno vraćam i u kojoj tražim snagu je Biblija.
Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?
Prirodu, šumu, vodu i prijatelje. Ok, nekada i čokoladu.?
Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?
Zahvalna sam divnoj ekipi Fondacija 787 koja mi je dala priliku da budem dio ovog programa, kao i EKI Poduzetničke akademije. Sama činjenica da se afirmišemo mi – male poduzetnice velikih snova i želja uveliko pomaže. Prilika koju smo dobile koja uključuje odlične edukacije, profesionalni fotoshooting, predstavljanje nas u javnosti kroz fenomenalni BONJOUR nema cijenu i rezultati svega toga će tek doći.
Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?
Ja mislim da je najgori scenarij dočekati starost i tada razmišljati šta smo mogli uraditi, iskusiti, pokušati – a nismo. Nečinjenje nas automatski osuđuje na propast, a ako se usudimo i pokušamo, i pri tome vjerujemo, vrijedno radimo i imamo podršku – onda će doći i uspjeh.
***
Sve o agenciji možete pronaći na web stranici i Facebook stranici.
***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.
Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 
Ostvaren rast prometa od 16,17%
Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%.
Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.
„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha.
S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“
Tri puta više razloga za kupovinu
U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 
Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede.
„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM.
Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 
Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije.
U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.
Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.
Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.
„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama.
Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.
Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM.
Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja.
U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 
Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova.
Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 
To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole.
Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.
Jubilej i novi planovi
Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici.
U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!