TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 17.2.2021.

Naše druženje s Draganom započelo je na jedno itekako užurbano jutro u Sarajevu, no, već na prvu, osvojila nas je svojom pristupačnošću, pozitivnom energijom i dostupnošću.

Naš razgovor započeo je još u backstageu našeg studija kojeg smo kreirali u prostorijama Ters House u Sarajevu gdje nam je s velikom dozom strasti pričala o svim projektima na kojima trenutno radi.

U intervju nam je potvrdila ono što smo vidjeli već to ujutro – Dragana Grbić-Hasibović je poduzetna, kreativna i pronalazi izazove u novim projektima. Pokrenula je agenciju SUCCESS, zajedno s timom radi na realizaciji još nekoliko poduzetničkih priča, a trenutno razvija i poslovnu ideju REtreat(ME) u sklopu agencije. Obzirom na itekako bogat životopis, Dragana je bila idealna kandidatkinja za realizaciju #poduzetneZAJEDNO priču koju realiziramo u suradnji s dm drogerie markt i Fondacija 787 kroz projekt #FEELGOODmajica koji slavi sve superžene u našoj svakodnevnici, a Dragana je jedna od njih.

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?

Sama ideja za agenciju rođena je 2008. godine kada smo suprug i ja maštali o sopstvenom biznisu i tada smo razvili poslovni plan koji je podrazumijevao organizaciju događaja. Nažalost, početkom 2009. godine suprug je doživio tešku saobraćajnu nesreću i naš život je otišao u drugom pravcu.
Tokom narednih godina radila sam kao menadžerica na implementaciji izuzetno važnih međunarodnih projekata. Imala sam priliku ne samo raditi administrativni dio posla, nego i direktno uspostavljati odnose s medijima, kreirati i realizirati brojne kampanje, razvijati svoje PR vještine,  pomoći da se implementiraju mnoge pozitivne priče u lokalnim zajednicama i putovati po BiH te inostranstvu. Cjelokupno iskustvo mi je pomoglo da svoju poslovnu ideju unaprijedim na nešto više od organizacije događaja. Tako je prije  dvije i po godine nastala Agencija Success. Iako još uvijek u start-up fazi, mogu reći da sam veoma zadovoljna sa ostvarenim rezultatima. Tu je veliki broj realiziranih PR kampanja, konsulting usluga za unaprjeđenje komunikacije, projekta koji su realizirani u neprofitnom sektoru. Usprkos trenutnom stanju sa korona virusom, radim svakodnevno na veoma zanimljivim projektima i često sarađujem sa drugim agencijama. Vjerujem da je ključ uspjeha upravo u umrežavanju sa drugima koji nude slične usluge za klijente. To je ono što pokušavam objasniti i svojim klijentima, pogotovo u ovom izazovnom vremenu koje je donijelo veliki broj izazova, pogotovo za male biznise.

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba i Dragana Grbić Hasibović u haljini bh brenda Etiquette Accessories

Kada pravite svoje prve poduzetničke korake, uvijek je poželjno imati osobe koje su spreme dati savjet i pomoći u razvoju biznisa. Moja bivša radna kolegica, a sada poslovna partnerica i prijateljica Melisa Tolja Mešić mi je pomogla na početku te i danas aktivno sarađujemo na brojnim poslovima. Poznavala sam predsjednicu Udruženja poslovnih žena u BiH, gđu Aidu Zubčević te sam joj se javila da krećem u avanturu zvanu poduzetništvo. Učlanila sam se u Udruženje i dobila priliku upoznavati i učiti od sjajnih žena širom Bosne i Hercegovine, učestvovati u odličnim edukacijama i voditi projekte. Kako bih premostila sve prepreke i pokazala se na tržištu, odabrala sam nekoliko društveno-korisnih organizacija za koje sam radila i radim pro bono.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?

Priča(mo) o uspjehu.

Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?

Kao agencija za marketing, organizaciju događaja i savjetovanja nudimo širok spektar usluga za naše klijente. Nudimo usluge pisanja i provedbe projekata, izrade poslovnih planova za poljoprivredu, izradu i provedbu komunikacijskih strategija, usluge digitalnog marketinga, oglašavanja i promocije. Iako sam ja još uvijek jedina zaposlena, moj model rada je umrežavanje sa drugim agencijama i konsultantima sa velikim iskustvom. Tako da često svoj tim kreiram prema potrebama klijenata. Svaki dan ostvarujem nove kontakte i angažiram konsultante iz raznih oblasti kako bi klijenti dobili maksimum za raspoloživi budžet.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Jutra su mi najmirniji dio dana i veoma ih volim. Kada sam bila mlađa, nisam toliko cijenila jutra, no sada su mi prevažna. Nakon ustajanja koje je najkasnije u osam sati (a nerijetko i u šest), slijedi “naše jutro“.

Draganin makeup potpisuje Berina Čolić

To je vrijeme kada suprug i ja uživamo u jutarnjem čaju i šejku, razgovaramo o tome kakvi su nam planovi i obaveze taj dan i ukoliko imamo zajedničke obaveze, planiramo kako se koordinirati. Član naše obitelji je divni Bak, zlatni retriver koji dodatno uveseljava svaki trenutak naših života. U jutarnju rutinu spada i zahvalnost, sa kojom započinjem od trenutka kada otvorim oči i postanem svjesna da sam živa i zdrava dočekala još jedan dan, nekada samo izgovaram zahvalnosti i osvještavam sve blagoslove koje imam, a nekada (posebno ako sam uznemirena, tužna ili zabrinuta) odvojim vrijeme i zapisujem ih. Nakon takvog jutra spremni ste za sve što vas čeka tokom dana i sa osmijehom rješavate sve što se nađe na putu. Na kraju dana se sabiru utisci, prolazi lista zadataka koju sam pripremila za taj dan. U posljednje vrijeme se reodgajam da samu sebe pohvalim na kraju dana, bez obzira koliko zadataka sa svoje liste uradila, jer veoma često sama od sebe previše očekujem.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Sa ponosom mogu reći da ono što je naša misao vodilja je pozitiva. Trudimo se da zajedno sa našim klijentima pričamo pozitivne priče, one koje mijenjaju svijet nabolje i koje ostavljaju trag. Sada u sklopu EKI Poduzetničke akademije u saradnji sa EFSE fondom, a koju realizuje Fondacija 787, razvijamo poslovnu ideju pod nazivom REtreat(ME) koja će odgovoriti na potrebu ljudi za odmorom u prirodi tokom kojeg će učiti antistres tehnike koje će im pomoći u svakodnevnom životu.

Ova ideja je ujedno i društveno-korisna jer će pomoći pri promociji prirodnih ljepota i malih biznisa u lokalnim zajednicama. Sa mojom koleginicom Melisom Tolja Mešić pokrenula sam ponovo portal savjetnici.ba, te radimo na razvoju još nekoliko portala sa našim partnerima. To je jedan od segmenata starteškog razvoja na kojem ću raditi u narednom periodu. Želimo osigurati prostor za sve pozitivne priče o kojima se malo govori ili piše, imati prostor i za komercijalne klijente, a u konačnici i za REtreat(ME) koji je u povoju. 

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Ovdje mi na um pada bezbroj citata i izreka o uspjehu i neuspjehu, padovima i ustajanju nakon njih, o kraju koji nije kraj ako nije dobar, no ono što mene uvijek i iznova ohrabruje i drži na pravcu je dobro. Ja sam nepopravljivi optimista, vjerujem u ljude, vjerujem u dobro u ljudima i sa skoro punih 39 godina svijet i dalje gledam kroz ružičaste naočale. Neuspjesi zabole, no do nas je da li ćemo dopustiti da nas taj osjećaj truje ili ćemo naučiti lekciju i krenuti dalje.

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?

Uhhh, ovo nije nimalo jednostavno pitanje. Naučila sam, a i potvrdilo mi se ono u šta sam oduvijek vjerovala. Kada nešto radiš srcem, kada radiš dušom, onda na koncu sve bude dobro. Na putu nailazimo na prepreke, no dobivamo i znakove i ljude koji nam pomognu da prevaziđemo tešku situaciju. U poduzetništvu je ključno umrežavanje i međusobna podrška, najvrijednije savjete i podršku sam dobila upravo od kolegica i prijateljica koje su poduzetnice. Držeći se zajedno možemo učiniti jako puno.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

Nažalost, još uvijek nemamo dovoljno svijesti o tome koliko je važno da koristimo sve što je #MadeinBiH. Ne govorim samo o odjevnim predmetima, kozmetici, asesoarima, nego i o prehrambenim artiklima. Mi smo ti koji trebamo i moramo tražiti naše bh. proizvode na policama. Ekonomisti će sigurno bolje odgovoriti šta to znači u ekonomskom smislu. Trebamo više kampanja koje će krenuti iz vrtića, ali i izazova u kojima bi se natjecali u tome ko koristi više proizvoda #MadeinBiH, a to će potaći proizvođače da nude kvalitetnije i pristupačnije proizvode.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Odrastala sam u obitelji koja je kod mene i sestre rano usadila ljubav prema čitanju, imali smo obiteljsku biblioteku sa preko sedam hiljada naslova. Kada sam bila mlađa, obožavala sam poeziju i rusku književnost. Dvije knjige koje bih preporučila poduzetnicima su “Sedam strategija za sreću i bogatstvo“, a napisao ju je Jim Rohn i “Kako zaboraviti brige i naći zadovoljstvo u životu“ autora Dejla Karnegija. Ipak, knjiga kojoj se svakodnevno vraćam i u kojoj tražim snagu je Biblija.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Prirodu, šumu, vodu i prijatelje. Ok, nekada i čokoladu.?

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Zahvalna sam divnoj ekipi Fondacija 787 koja mi je dala priliku da budem dio ovog programa, kao i EKI Poduzetničke akademije. Sama činjenica da se afirmišemo mi – male poduzetnice velikih snova i želja uveliko pomaže. Prilika koju smo dobile koja uključuje odlične edukacije, profesionalni fotoshooting, predstavljanje nas u javnosti kroz fenomenalni BONJOUR nema cijenu i rezultati svega toga će tek doći.

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Ja mislim da je najgori scenarij dočekati starost i tada razmišljati šta smo mogli uraditi, iskusiti, pokušati – a nismo. Nečinjenje nas automatski osuđuje na propast, a ako se usudimo i pokušamo, i pri tome vjerujemo, vrijedno radimo i imamo podršku – onda će doći i uspjeh.

***

Sve o agenciji možete pronaći na web straniciFacebook stranici.

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


Bonjour

Ako ste dizajner, Alma Ras vas poziva na novi izazov (a ako niste, trebate ovo znati).

TEKST: Bonjour.ba

Ako ste dizajner, Alma Ras vas poziva na novi izazov (a ako niste, trebate ovo znati). Ako ste dizajner, Alma Ras vas poziva na novi izazov (a ako niste, trebate ovo znati).

Ovo je poziv svim dizajnerima koji vjeruju da održivost i estetika mogu ići ruku pod ruku. Treće izdanje projekta Alma Ras Industry Day otvara svoja vrata novim idejama, inovacijama i kreativcima spremnim da oblikuju industrijsku budućnost na zelenijim temeljima.

alma_ras_industry_day_bonjour_ba_08

U prostoru Tershouse Sarajevo, 29. oktobra 2025. godine, održana je press konferencija povodom trećeg , jubilarnog, izdanja projekta Alma Ras Industry Day, pod motom Green Deal , regionalne platforme koja povezuje industriju, dizajnerski i kreativni sektor kroz vrijednosti održivog dizajna i cirkularne ekonomije. 

alma_ras_industry_day_bonjour_ba_014

Prijave su otvorene do 7. decembra, a treće izdanje biće održano 26. marta 2026. u Visokom, gdje će se okupiti dizajneri i stručnjaci koji kroz inovacije povezuju estetiku, funkcionalnost i odgovornost u stvaranju održive industrijske budućnosti. 

Na press konferenciji obratili su se Sedina Memagić, direktorica inovacija i razvoja kompanije Alma Ras, Amina Avdić, direktorica kreativnog studija The Content, Elmira Lalić, direktorica marketinga i komunikacija Sparkasse bank d.d. BiH, te prof.emeritus Stjepan Roš, arhitekt i edukator.  

alma_ras_industry_day_bonjour_ba_05
alma_ras_industry_day_bonjour_ba_06
alma_ras_industry_day_bonjour_ba_04

Mentorski tim čine Sedina Memagić, direktorica inovacija i razvoja kompanije Alma Ras, Emir Ramović, arhitekta sa profesionalnim sjedištem u Beču, i Amina Avdić, product dizajnerica i direktorica kreativnog studija The Content d.o.o. 

Tokom konferencije predstavljena su i dva nova člana stručnog žirija, profesor Stjepan Roš, arhitekta, dizajner i edukator koji je kroz decenijski rad oblikovao regionalnu dizajnersku scenu svojim pristupom koji povezuje prostor, materijal i identitet, te Slavimir Futro, vizualni komunikolog i dizajner čiji je autorski izraz prepoznatljiv po spoju humora, simbolike i društvene angažovanosti, što ga svrstava među najznačajnije dizajnerske autore u regionu. 

alma_ras_industry_day_bonjour_ba_07
alma_ras_industry_day_bonjour_ba_09

Ovom prilikom  najavljeno je višegodišnje partnerstvo između Red Bull BiH i Alma Ras Industry Day projekta. 

U aprilu, 2026. počinje zajednički  Design Challenge, Red Bull x Alma Ras Industry Day, čiji je cilj kroz koncept “Re:Can: Design with Energy” transformisati aluminijsku limenku u funkcionalni, estetski i održivi proizvod. 

alma_ras_industry_day_bonjour_ba_010
alma_ras_industry_day_bonjour_ba_013

Treće izdanje Alma Ras Industry Day Green Deal označava novu fazu razvoja projekta koji prerasta u dugoročnu platformu industrijsko kreativne saradnje s ciljem da dizajnom i održivošću pokrene stvarne promjene u domaćem privrednom ekosistemu. 

Detaljnije informacije možete potražiti na zvaničnoj web stranici.

alma_ras_industry_day_bonjour_ba_02

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Alma Ras PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!