TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 17.2.2021.

Naše druženje s Draganom započelo je na jedno itekako užurbano jutro u Sarajevu, no, već na prvu, osvojila nas je svojom pristupačnošću, pozitivnom energijom i dostupnošću.

Naš razgovor započeo je još u backstageu našeg studija kojeg smo kreirali u prostorijama Ters House u Sarajevu gdje nam je s velikom dozom strasti pričala o svim projektima na kojima trenutno radi.

U intervju nam je potvrdila ono što smo vidjeli već to ujutro – Dragana Grbić-Hasibović je poduzetna, kreativna i pronalazi izazove u novim projektima. Pokrenula je agenciju SUCCESS, zajedno s timom radi na realizaciji još nekoliko poduzetničkih priča, a trenutno razvija i poslovnu ideju REtreat(ME) u sklopu agencije. Obzirom na itekako bogat životopis, Dragana je bila idealna kandidatkinja za realizaciju #poduzetneZAJEDNO priču koju realiziramo u suradnji s dm drogerie markt i Fondacija 787 kroz projekt #FEELGOODmajica koji slavi sve superžene u našoj svakodnevnici, a Dragana je jedna od njih.

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?

Sama ideja za agenciju rođena je 2008. godine kada smo suprug i ja maštali o sopstvenom biznisu i tada smo razvili poslovni plan koji je podrazumijevao organizaciju događaja. Nažalost, početkom 2009. godine suprug je doživio tešku saobraćajnu nesreću i naš život je otišao u drugom pravcu.
Tokom narednih godina radila sam kao menadžerica na implementaciji izuzetno važnih međunarodnih projekata. Imala sam priliku ne samo raditi administrativni dio posla, nego i direktno uspostavljati odnose s medijima, kreirati i realizirati brojne kampanje, razvijati svoje PR vještine,  pomoći da se implementiraju mnoge pozitivne priče u lokalnim zajednicama i putovati po BiH te inostranstvu. Cjelokupno iskustvo mi je pomoglo da svoju poslovnu ideju unaprijedim na nešto više od organizacije događaja. Tako je prije  dvije i po godine nastala Agencija Success. Iako još uvijek u start-up fazi, mogu reći da sam veoma zadovoljna sa ostvarenim rezultatima. Tu je veliki broj realiziranih PR kampanja, konsulting usluga za unaprjeđenje komunikacije, projekta koji su realizirani u neprofitnom sektoru. Usprkos trenutnom stanju sa korona virusom, radim svakodnevno na veoma zanimljivim projektima i često sarađujem sa drugim agencijama. Vjerujem da je ključ uspjeha upravo u umrežavanju sa drugima koji nude slične usluge za klijente. To je ono što pokušavam objasniti i svojim klijentima, pogotovo u ovom izazovnom vremenu koje je donijelo veliki broj izazova, pogotovo za male biznise.

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba i Dragana Grbić Hasibović u haljini bh brenda Etiquette Accessories

Kada pravite svoje prve poduzetničke korake, uvijek je poželjno imati osobe koje su spreme dati savjet i pomoći u razvoju biznisa. Moja bivša radna kolegica, a sada poslovna partnerica i prijateljica Melisa Tolja Mešić mi je pomogla na početku te i danas aktivno sarađujemo na brojnim poslovima. Poznavala sam predsjednicu Udruženja poslovnih žena u BiH, gđu Aidu Zubčević te sam joj se javila da krećem u avanturu zvanu poduzetništvo. Učlanila sam se u Udruženje i dobila priliku upoznavati i učiti od sjajnih žena širom Bosne i Hercegovine, učestvovati u odličnim edukacijama i voditi projekte. Kako bih premostila sve prepreke i pokazala se na tržištu, odabrala sam nekoliko društveno-korisnih organizacija za koje sam radila i radim pro bono.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?

Priča(mo) o uspjehu.

Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?

Kao agencija za marketing, organizaciju događaja i savjetovanja nudimo širok spektar usluga za naše klijente. Nudimo usluge pisanja i provedbe projekata, izrade poslovnih planova za poljoprivredu, izradu i provedbu komunikacijskih strategija, usluge digitalnog marketinga, oglašavanja i promocije. Iako sam ja još uvijek jedina zaposlena, moj model rada je umrežavanje sa drugim agencijama i konsultantima sa velikim iskustvom. Tako da često svoj tim kreiram prema potrebama klijenata. Svaki dan ostvarujem nove kontakte i angažiram konsultante iz raznih oblasti kako bi klijenti dobili maksimum za raspoloživi budžet.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Jutra su mi najmirniji dio dana i veoma ih volim. Kada sam bila mlađa, nisam toliko cijenila jutra, no sada su mi prevažna. Nakon ustajanja koje je najkasnije u osam sati (a nerijetko i u šest), slijedi “naše jutro“.

Draganin makeup potpisuje Berina Čolić

To je vrijeme kada suprug i ja uživamo u jutarnjem čaju i šejku, razgovaramo o tome kakvi su nam planovi i obaveze taj dan i ukoliko imamo zajedničke obaveze, planiramo kako se koordinirati. Član naše obitelji je divni Bak, zlatni retriver koji dodatno uveseljava svaki trenutak naših života. U jutarnju rutinu spada i zahvalnost, sa kojom započinjem od trenutka kada otvorim oči i postanem svjesna da sam živa i zdrava dočekala još jedan dan, nekada samo izgovaram zahvalnosti i osvještavam sve blagoslove koje imam, a nekada (posebno ako sam uznemirena, tužna ili zabrinuta) odvojim vrijeme i zapisujem ih. Nakon takvog jutra spremni ste za sve što vas čeka tokom dana i sa osmijehom rješavate sve što se nađe na putu. Na kraju dana se sabiru utisci, prolazi lista zadataka koju sam pripremila za taj dan. U posljednje vrijeme se reodgajam da samu sebe pohvalim na kraju dana, bez obzira koliko zadataka sa svoje liste uradila, jer veoma često sama od sebe previše očekujem.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Sa ponosom mogu reći da ono što je naša misao vodilja je pozitiva. Trudimo se da zajedno sa našim klijentima pričamo pozitivne priče, one koje mijenjaju svijet nabolje i koje ostavljaju trag. Sada u sklopu EKI Poduzetničke akademije u saradnji sa EFSE fondom, a koju realizuje Fondacija 787, razvijamo poslovnu ideju pod nazivom REtreat(ME) koja će odgovoriti na potrebu ljudi za odmorom u prirodi tokom kojeg će učiti antistres tehnike koje će im pomoći u svakodnevnom životu.

Ova ideja je ujedno i društveno-korisna jer će pomoći pri promociji prirodnih ljepota i malih biznisa u lokalnim zajednicama. Sa mojom koleginicom Melisom Tolja Mešić pokrenula sam ponovo portal savjetnici.ba, te radimo na razvoju još nekoliko portala sa našim partnerima. To je jedan od segmenata starteškog razvoja na kojem ću raditi u narednom periodu. Želimo osigurati prostor za sve pozitivne priče o kojima se malo govori ili piše, imati prostor i za komercijalne klijente, a u konačnici i za REtreat(ME) koji je u povoju. 

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Ovdje mi na um pada bezbroj citata i izreka o uspjehu i neuspjehu, padovima i ustajanju nakon njih, o kraju koji nije kraj ako nije dobar, no ono što mene uvijek i iznova ohrabruje i drži na pravcu je dobro. Ja sam nepopravljivi optimista, vjerujem u ljude, vjerujem u dobro u ljudima i sa skoro punih 39 godina svijet i dalje gledam kroz ružičaste naočale. Neuspjesi zabole, no do nas je da li ćemo dopustiti da nas taj osjećaj truje ili ćemo naučiti lekciju i krenuti dalje.

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?

Uhhh, ovo nije nimalo jednostavno pitanje. Naučila sam, a i potvrdilo mi se ono u šta sam oduvijek vjerovala. Kada nešto radiš srcem, kada radiš dušom, onda na koncu sve bude dobro. Na putu nailazimo na prepreke, no dobivamo i znakove i ljude koji nam pomognu da prevaziđemo tešku situaciju. U poduzetništvu je ključno umrežavanje i međusobna podrška, najvrijednije savjete i podršku sam dobila upravo od kolegica i prijateljica koje su poduzetnice. Držeći se zajedno možemo učiniti jako puno.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

Nažalost, još uvijek nemamo dovoljno svijesti o tome koliko je važno da koristimo sve što je #MadeinBiH. Ne govorim samo o odjevnim predmetima, kozmetici, asesoarima, nego i o prehrambenim artiklima. Mi smo ti koji trebamo i moramo tražiti naše bh. proizvode na policama. Ekonomisti će sigurno bolje odgovoriti šta to znači u ekonomskom smislu. Trebamo više kampanja koje će krenuti iz vrtića, ali i izazova u kojima bi se natjecali u tome ko koristi više proizvoda #MadeinBiH, a to će potaći proizvođače da nude kvalitetnije i pristupačnije proizvode.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Odrastala sam u obitelji koja je kod mene i sestre rano usadila ljubav prema čitanju, imali smo obiteljsku biblioteku sa preko sedam hiljada naslova. Kada sam bila mlađa, obožavala sam poeziju i rusku književnost. Dvije knjige koje bih preporučila poduzetnicima su “Sedam strategija za sreću i bogatstvo“, a napisao ju je Jim Rohn i “Kako zaboraviti brige i naći zadovoljstvo u životu“ autora Dejla Karnegija. Ipak, knjiga kojoj se svakodnevno vraćam i u kojoj tražim snagu je Biblija.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Prirodu, šumu, vodu i prijatelje. Ok, nekada i čokoladu.?

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Zahvalna sam divnoj ekipi Fondacija 787 koja mi je dala priliku da budem dio ovog programa, kao i EKI Poduzetničke akademije. Sama činjenica da se afirmišemo mi – male poduzetnice velikih snova i želja uveliko pomaže. Prilika koju smo dobile koja uključuje odlične edukacije, profesionalni fotoshooting, predstavljanje nas u javnosti kroz fenomenalni BONJOUR nema cijenu i rezultati svega toga će tek doći.

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Ja mislim da je najgori scenarij dočekati starost i tada razmišljati šta smo mogli uraditi, iskusiti, pokušati – a nismo. Nečinjenje nas automatski osuđuje na propast, a ako se usudimo i pokušamo, i pri tome vjerujemo, vrijedno radimo i imamo podršku – onda će doći i uspjeh.

***

Sve o agenciji možete pronaći na web straniciFacebook stranici.

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


Bonjour

Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika.

TEKST: Bonjour.ba

Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika. Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika.

Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?

Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.

O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.
 

asa-banka-arnela-alagic-3-bonjour-ba

 Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci  


Vidjeti ono što drugi ne vide


Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?


“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.
 

asa-banka-arnela-alagic-5-bonjour-ba

asa-banka-arnela-alagic-9-bonjour-ba


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.


Moć odluke koja nije popularna


Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?

Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

 

asa-banka-arnela-alagic-100-bonjour-ba


Sigurna opcija… postoji li uopće?


Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?

Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.

“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.
 

asa-banka-arnela-alagic-1-bonjour-ba

asa-banka-arnela-alagic-2-bonjour-ba


Povjerenje i nepovjerenje u bankarstvu


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje. 

Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?

Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“
 

asa-banka-arnela-alagic-10-bonjour-ba


Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.
 

asa-banka-arnela-alagic-12-bonjour-ba
 

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive. 
 

 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!