TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 16.1.2024.
Kompanija Alma Ras predstavila je poziv dizajnerima za učešće na 1. Alma Ras Industry Day događaju, koji će biti održan 5. marta 2024. godine u Poslovnoj zgradi kompanije u Visokom.
Prijave su otvorene za dizajn studija, dizajn profesionalce i studente završnih godina dizajna iz regiona Zapadni Balkan + Slovenija, a koji imaju dizajn za kojeg traže potencijalnog partnera ili dizajniran proizvod u formi ideje za koju trebaju dodatni poticaj za realizaciju.

Na press konferenciji, koja je održana u Galeriji Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu govorile su Sedina Memagić, Art direktorica Alma Ras, Maja Nurkić, članica stručnog žirija, te Amina Avdić ispred kreativnog tima.
"Ova ideja je nastala na osnovu iskustva i saradnje sa kolegicama koje su danas na konferenciji. Imamo izuzetnu arhitekticu Maju koja nam je radila prostor u Almi Ras u kojem danas kreiramo puno novih ideja. Imamo Aminu koja zajedno sa kolegom Almirom inicirala ovaj projekat zbog dosadašnje saradnje i zbog dosadašnjeg osjećaja otvorenosti da Alma Ras jeste spremna da podrži neke buduće ideje", kazala je Sedina Memagić, ističući zadovoljstvo što će dizajneri upravo u prostorima Alma Ras predstaviti neke od svojih ideja ili gotovih proizvoda.
Prijave za 1. Alma Ras Industry Day je potrebno poslati na email adresu [email protected], a više informacija o samom događaju moguće je naći na društvenim mrežama kompanije Alma Ras.
U prijavi je potrebno navesti sljedeće elemente: Ime i prezime autora ili naziv dizajn studija, adresa autora ili sjedište dizajn studija, kratku biografiju sa dokazom o profesiji (status studenta ili svršenika Akademije likovnih umjetnosti, Arhitekture i srodnih kreativnih ustanova), naziv dizajnerskog proizvoda ili ideje, kratki opis proizvoda ili ideje (do 300 riječi), ilustrativni prikaz proizvoda ili ideje, kontakt autora ili kompanije.
Poziv je otvoren do 16.2.2024. godine.

Stručnim žirijem koji će odlučiti o najboljim radovima predsjedava profesorica Ognjenka Finci. Tokom press konferencije medijima se obratila članica žirija, arhitektica Maja Nurkić.
"Ovaj događaj je veoma važan, jer ja kao student nisam imala ovakvu priliku, da svoje ideje prezentujem ispred nekoga ko je već uspješan u poslu kojim se bavimo. Finansijska podrška koju će najbolji radovi dobiti je značajna, ali je još važnije da vas neko vidi, prepozna i da ojača vaše ideje", kazala je Maja Nurkić.
Amina Avdić je istakla bitnost da dizajneri iz različitih oblasti, od modnog dizajna, preko unikatnog ili produkt dizajna, pošalju svoje radove.
"Alma Ras je inicijator ovakvog događaja i treba istaći veliko poštovanje prema toj kompaniji, jer ovakvih događaja nemamo u Bosni i Hercegovini. Kriterije za izbor najboljih nismo posebno definisali, jer smo ovaj prvi događaj postavili kao svojevrsni generator ideja, a vjerujem da će stručni žiri izabrati najbolje radove", kazala je Avdić.
Finalna selekcija Alma Ras Industry Day biće predstavljena krajem februara 2024. godine, te će nakon toga biti poznato ko su izabrani dizajn studiji i profesionalni dizajneri koji će prezentovati svoje proizvode i ideje na ovom događaju, pred stručnim žirijem i predstavnicima dizajn industrije.
Dva najbolja rada biće novčano nagrađena od strane kompanije Alma Ras u iznosima od 3.000 KM i 2.000 KM, a dizajnerima za čije se ideje procjeni da imaju budući potencijal za proizvodnju biće ponuđeno partnerstvo sa ciljem uspješne realizacije projekta.
Poruka ovogodišnjeg 1. Alma Ras Industry Day je Design Thinking.
* * *
Foto: Alma Ras PR
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!