TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 14.1.2022.
Sa predstavljanjem novih kolekcija, čini se da dizajneri još uvijek žongliraju u kreiranju komada koji odgovaraju vremenu zahvaćenom Corona virusom, gdje smo u stalnoj smjeni između odlaska na posao i rada od kuće.
Jedna od takvih kolekcija je i Dior kolekcija, a posebnu pažnju je privukla nova torba pod nazivom Dior Vibe.
Riječ je o torbi koja je simbioza sportskog i elegantnog dizajna, a podsjeća na torbe za kuglanje. Njihova popularnost se proširila jako brzo, donekle zahvaljujući i dobrom marketingu u radu sa influencerima. Naime, kako bi brendovi postigli da neki komad postane 'it' komad, često pored dizajna i kvalitete igraju na kartu nedostižnosti. Već smo na društvenim mrežama mogli primijetiti da mnoge modne insajderice u svojoj kolekciji imaju ovaj komad, dok još uvijek nije stigao u prodaju. Ovakvom strategijom postižu još veće interesovanje javnosti za ovaj model.

Foto: Dior.com

Foto: Dior.com
Ove torbe su predstavljene na Dior reviji za proljeće/ljeto 2022. još u junu prošle godine, sa detaljima kakve viđamo na tenama. Torbe su dizajnirane u nekoliko boja i veličina, a neke zaljubljenice u modu su ih već uvrstile u svoje kombinacije.
Kombinacije modnih insajderica sa Dior Vibe torbom
* * *
Naslovna fotografija: @sarahlysander
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!