TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 17.9.2021.
Ako vaš posao podrazumijeva da ste online većinu vremena, dani su vam se postepeno pretopili u noći i u jednom trenutku ste se probudili u 4 ujutro kako bi odgovorili na email, a zatim nakon posla većinu vremena provedete na društvenim mrežama ili pregledavanju vijesti... nešto radite pogrešno.
Tačnije, pritisak koji sebi stvarate sa potrebom da budete dostupni online većinu vremena iscrpljuje i opterećuje.
Upravo zbog toga u nastavku donosimo ideje kako napraviti digitalnu detoksikaciju i koji su najbolji načini da to učinite bez posljedica na vaš posao.

Foto: pixabay.com
Postavite granice i recite 'ne' kada je to potrebno
To bi moglo značiti postavljanje strožijeg radnog i početnog radnog vremena ili praćenje vašeg vremena na društvenim mrežama kako ne biste pretjerali.
Granica može značiti i stvaranje vlastitog radnog prostora - ne nužno i kućnog ureda - kako biste bili odgovorni prema vlastitoj rutini; ili prihvatate da ne možete odgovoriti na svaki poslovni mail ili nazvati 'odmah'.
Često pravite mini pauze tokom dana
Zdrastvena korist od pauze je prepoznati da mozak može održati samo određeni nivo fokusa i produktivnosti.
Ovo je posebno korisno ako gledate u mobitel ili laptop iz dana u dan. Tokom svog osmosatnog posla pravite dvije do tri pauze i to vrijeme provodite opuštajući se ili, ako imate priliku, ležeći.
Također, prioritet možete dati i kretanju tokom dana - bilo da to znači pauzu da napravite dok odete po vodu ili mini istezanje.
Ove pauze za vaše opuštanje moraju se događati svakodnevno kako bi se postigao nivo ravnoteže koji pomaže da se bolje nosite s izazovima na poslu.
Za neke dame odlično funkcionira i planiranje pauze u kalendaru gdje posebno odvajaju vrijeme za obroke i užine.
Pravite pauze bez gledanja u mobitel, televizor ili laptop. Odredite sebi „offline" hobi
Kada radite osam sati sjedeći, važno je imati na umu da ovaj način života može pridonijeti nekim negativnim zdrastvenim posljedicama.
Mnogi stručnjaci savjetuju pravilo 20-20-20. Tačnije, prema savjetu Američkog optometrijskog udruženja, to znači da napravite pauzu od 20 sekundi i svakih 20 minuta da pogledate nešto 20 metara dalje.
Ovo djeluje tako da spriječi digitalno naprezanje očiju i zaštiti oči.
Također tehnike poput dubokog disanja su odličan trik.
Isključite zvuk, otkažite pretplatu i uklonite sadržaj koji vas ometa
Ako pratite ili ste pretplaćeni na više računa na društvenim medijima u mjeri u kojoj oni ometaju vašu produktivnost ili negativno utječu na vas, dobra je ideja smanjiti to što je više moguće.
Pratite vrijeme koliko koristite društvene mreže i internet
Danas zahvaljujući velikom broju softvera i aplikacija, lako je pratiti vrijeme koliko provedete na internetu, te prema potrebi preraspodijeliti vaše vrijeme.
Također vam to omogućuje da procijenite kako i gdje provodite višak vremena - je li to samo za posao? - i na kraju smanjite prekomjernu upotrebu digitalnih uređaja.

Foto: unsplash.com
Jedite obroke bez telefona/TV-a/laptopa
Jedenje dok radite nešto drugo postalo je u posljednje vrijeme toliko društveno prihvatljivo da se smatra čudnim ne raditi nešto dok jedete.
Ostavite mobitel i uživajte u hrani - zaista se odmorite na pauzi.

Foto: unsplash.com
Vaš posao će se vjerovatno nastaviti čak i ako odvojite 20 minuta slobodnog vremena za jelo na miru.
Savjet plus: provedite ručak negdje vani bez gledanja u telefon, na primjer u parku.
Prošetajte
Ponekad su najjednostavnije ideje najbolje. Jedan od najboljih načina da se odvojite od gledanja u ekran je da odete na mjesto gdje računari ne postoje.
Izađite iz kuće i prošetajte svojim susjedstvom. Namjerno se izgubite kako biste otkrili mjesta i kutke za koje niste ni znali da postoje.
Veliko NE za mobitel u krevetu
Plavo svjetlo koje emitira ekran dovoljno je da poremeti čak i najidealniji raspored spavanja jer sprječava vaše tijelo da proizvodi melatonin, hormon spavanja.
Čitajte, napravite kupku, pripremite neki novi recept i jednostavno se opustite nakon radnog vremena.
Planirajte „offline“ dan
Ako zbog posla ste često online, vjerojatno osjećate stalni pritisak da budete prisutni cijeli dan, svaki dan, ali ako zaista želite smanjiti stres i napor na poslu, morate naučiti povremeno isključiti utikač iz utičnice.
Počnite sa malim koracima - prvo isključite utikač iz utičnice na nekoliko sati. Zatim isključite utikač cijelo jutro/večer/popodne, a onda provedite cijeli dan offline.
Iznenadit ćete se kako će vam se svidjeti. Ovo možete, u dogovoru sa šefom, uzeti nekoliko puta godišnje kako bi se motivisali i odmorili.
***
Naslovna fotografija: @viktoria.dahlberg
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!