TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 13.8.2010.
Zablistati na naslovnici američkog Voguea nije nimalo lagan zadatak( čak ni Posh to nije pošlo za rukom), a ako se tome doda i „vrag modne industrije“, kako je mnogi nazivaju, Anna Wintour, te epitet rujansko izdanje , misija je gotovo nemoguća.Rujansko izdanje nastaje kao produkt velikog rada dizajnera i urednica, koje obiluje reklamnim kampanjama kao i mnoštvom editorijala.Posljednji
Naime, još 2007. portale i novinske stupce su punile Anna i Sienna Miller, koja je bila na naslovnici Voguea te godine, i Annine kritike na njeni račun gdje govori da je poznata glumica zubata i neuredna, a njena kosa neuredna i suha, te zatražila da odreže svoju dugu kosu.
Sienna se nije složila, a dvije žene su naposljetku pronašle zajednički jezik, dok se Sienna zadovoljno smješkala s naslovnice Voguea u pundži svezanoj na vrhu glave.
Osim nje, rujansko izdanje su krasili i razni supermodeli, a ove godine čast je pripala mladoj glumici Halle Berry koja je prokomentirala sve burne priče vezane za njezin život i karijeru, o majčinstvu i ulozi majke, koja joj je ujedno i najdraža uloga, snimila editorijal i ugodno se zabavila s Vogueovim urednicima.
Zavirite u prošlost i pogledajte tko je krasio Vogue posljednjih deset godina.

Bridget Hall, Vogue 2000

Linda Evangelista , Vogue 2001

Kate Hudson, Vogue 2002

Nicole Kidman, Vogue 2003

Daria Werbowy, Natalia Vodianova, Gisele Bündchen, Vogue 2004

Sarah Jessica Parker, Vogue 2005

Kristen Dunst , Vogue 2006

Sienna Miller, Vogue 2007

Keira Knightley, Vogue 2008

Charlize Theron, Vogue 2009

Halle Berry , Vogue 2010
D.P.
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!