TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 7.4.2011.
Danas je otvorena prva H&M trgovina u Hrvatskoj. U 11 h u novoizgrađenom prodajnom centru u samom središtu Zagreba, centru Cvjetni na zagrebačkom Cvjetnom trgu, H&M butik koji se prostire na tri kata i površini većoj od 1500 kvadratnih metara otvoren je za javnost. Stotine ljudi pohrlile su unutra, a blagajne su počele raditi pet minuta nakon otvorenja. Cijeli dan butik je bio prepun a i
„Izuzetno nam je zadovoljstvo osjetiti ovako srdačnu dobrodošlicu hrvatskih kupaca. Uvijek smo ponosni kada dođemo u novu zemlju i jako smo sretni što možemo ponuditi modu i kvalitetu za najbolju cijenu. Svaki dan u ponudi našeg dućana bit će nove stvari. Spremni smo pozvati sve na nezaboravno shopping iskustvo!”, izjavila je Claudia Oszwald, H&M menadžerica za Hrvatsku.
Zagrebački H&M u Cvjetnom u prodaji ima žensku, mušku, teen i dječiju liniju; cijene se kreću od oko 34,90 KN za majice, 69,90 za topove, 99,90 za haljine, 299,00 za traperice. Mnogi smatraju da će se otvorenje dućana ove švedske modne marke pokazati prekretnicom u hrvatskoj modi i shoppingu. Pogotovo jer se za točno tjedan dana, 14. travnja, otvara i druga H&M trgovina u Zagrebu, površine od oko 1800 kvadratnih metara u Arena Centru.
„Vaša država je dinamično i uzbudljivo tržište i ovdje vidimo veliki potencijal za proširenje našeg poslovanja. Vjerujemo da ćemo hrvatskim kupcima ponuditi posebnu vrijednost kroz odjeću i kvalitetu za najbolju cijenu“, izjavio je Karl-Johan Persson, predsjednik uprave H&M-a.
Kao reklamna kampanja H&M proljetne kolekcije za Hrvatsku izabrana je skupina fotografija s Gisele Bundchen u glavnoj ulozi, koju možete pogledati ovdje. Što još možete pronaći u H&M butiku, pogledajte u njihovim katalozima:
H&M editorijal: Best Outfits for Spring
Jourdan Dunn za H&M kampanju proljeće/ljeto 2011.
Snimljena kampanja za H&M proljetnu kolekciju

I.R.
TEKST: Bonjour.ba
Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.
Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.
Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
Bez komentara
„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 
Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala.





Feherova moda? Inteligentna i promišljena.







„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje.

Fashion: Marko Feher
Talent: Tatjana Šojić
Photography: Edvin Kalić
Hair: Ensar Dervišbegović
Makeup: Renata Ponjević
Supernumerary: Alaoui Ismail
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!