TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 7.4.2011.
Danas je otvorena prva H&M trgovina u Hrvatskoj. U 11 h u novoizgrađenom prodajnom centru u samom središtu Zagreba, centru Cvjetni na zagrebačkom Cvjetnom trgu, H&M butik koji se prostire na tri kata i površini većoj od 1500 kvadratnih metara otvoren je za javnost. Stotine ljudi pohrlile su unutra, a blagajne su počele raditi pet minuta nakon otvorenja. Cijeli dan butik je bio prepun a i
„Izuzetno nam je zadovoljstvo osjetiti ovako srdačnu dobrodošlicu hrvatskih kupaca. Uvijek smo ponosni kada dođemo u novu zemlju i jako smo sretni što možemo ponuditi modu i kvalitetu za najbolju cijenu. Svaki dan u ponudi našeg dućana bit će nove stvari. Spremni smo pozvati sve na nezaboravno shopping iskustvo!”, izjavila je Claudia Oszwald, H&M menadžerica za Hrvatsku.
Zagrebački H&M u Cvjetnom u prodaji ima žensku, mušku, teen i dječiju liniju; cijene se kreću od oko 34,90 KN za majice, 69,90 za topove, 99,90 za haljine, 299,00 za traperice. Mnogi smatraju da će se otvorenje dućana ove švedske modne marke pokazati prekretnicom u hrvatskoj modi i shoppingu. Pogotovo jer se za točno tjedan dana, 14. travnja, otvara i druga H&M trgovina u Zagrebu, površine od oko 1800 kvadratnih metara u Arena Centru.
„Vaša država je dinamično i uzbudljivo tržište i ovdje vidimo veliki potencijal za proširenje našeg poslovanja. Vjerujemo da ćemo hrvatskim kupcima ponuditi posebnu vrijednost kroz odjeću i kvalitetu za najbolju cijenu“, izjavio je Karl-Johan Persson, predsjednik uprave H&M-a.
Kao reklamna kampanja H&M proljetne kolekcije za Hrvatsku izabrana je skupina fotografija s Gisele Bundchen u glavnoj ulozi, koju možete pogledati ovdje. Što još možete pronaći u H&M butiku, pogledajte u njihovim katalozima:
H&M editorijal: Best Outfits for Spring
Jourdan Dunn za H&M kampanju proljeće/ljeto 2011.
Snimljena kampanja za H&M proljetnu kolekciju

I.R.
TEKST: Ada Ćeremida
Vojnički šik se vraća. Napoleon jakne su modni odgovor na haotična vremena za jesen 2025.
Ako ste ikada bili dio one modne ere s početka 2000-ih, sigurno se sjećate trenutka kada su military ili Napoleon jakne bile svuda od Burberry kampanja Christophera Baileyja do Balmain pisti koje je tada vodio Christophe Decarnin.
Inspirisane 1800-im i uniformama koje su simbolizirale moć i disciplinu, ove, nekada i pod nazivom husarske, jakne su danas ponovo u centru pažnje.
Nova generacija dizajnera, od Ann Demeulemeester do Diora pod Jonathanom Andersonom, vraća strukturu, zlatne dugmiće i upečatljive ramene linije. Ove jakne su modni simbol koji spaja romantizam prošlosti i bunt savremenosti.
U vremenu kada moda sve češće služi kao ogledalo društva, nije slučajno da ponovno posežemo za krojevima koji djeluju kao svojevrsni oklop. Osjećaj kontrole, snage i autoriteta sada se prenosi kroz tkaninu, dok se detalji poput epoleta i veza reinterpretiraju u modernom, maksimalističkom kontekstu.
Povratak forme i moći od dvora do piste
Inspiracija potječe iz 1800-ih, iz uniformi koje su simbolizirale red, disciplinu i karizmu što je Napoleonov estetski pečat prepoznatljiv po simetričnim krojevima, epoletama i bogatom vezu.
Danas, Ann Demeulemeester reinterpretira taj duh kroz tamne, gotovo poetske verzije, Jonathan Anderson u Dioru ponovo gradi siluetu koja spaja prošlost i sadašnjost, dok Nicolas Ghesquière u Louis Vuittonu istražuje barokne proporcije kroz savremeni, futuristički okvir.
Na pistama, ovaj komad ne djeluje nostalgično, djeluje moćno, gotovo teatralno. U svijetu gdje je minimalizam dugo bio dominantan, moda se vraća ornamentima kao obliku otpora.
Foto: @annedemeulermeester_official
Sredinom 2000-ih, Christophe Decarnin je u Balmainu napravio mali modni preokret: njegove vojne jakne postale su predmet želje. Kombinovane s farmerkama, visokim potpeticama i frizurom koja kao da je pobjegla s rock koncerta.
Bio je to trenutak kada su žene nosile siluetu koja govori: ‘’Ja vodim svoju bitku, ali s perfektnim krojem.''
U isto vrijeme, Christopher Bailey je u Burberryju oživio britanski vojnički šik, dok su Dolce & Gabbana i Alexander McQueen istraživali dekadentnu, gotovo opernu verziju militarizma.
Foto: @alexandermcqueen
Povratak ovog trenda dio je šireg pokreta vraćanja korijenima u kojem dizajneri preispituju arhive i spajaju prošlost sa savremenim osjećajem slobode.
No, postoji i emotina dimenzija: možda ovakvi krojevi nisu samo pitanje stila, već i psihološke zaštite. U vremenima nesigurnosti, oblačimo se kao da gradimo vlastiti oklop. Elegantan, ali snažan.
Kako ih sada nosimo?
U 2025., Napoleon jakna više nije rezervisana za crveni tepih ili kostim. Ona ulazi u svakodnevicu, nosi se s denimom, midi suknjama, pa čak i pantalonama. Sudeći po kolekcijama i street style signalima, Napoleon jakne će uskoro marširati i u high street ponudu.
Ako postoji komad koji može spojiti historiju, estetiku i stav, to je onaj koji je preživio i dvore i decenije, a sada je trenutak da ih vratite u svoj ormar. Jer, kao i u 1800-im moda ponovo slavi moć, formu i onu vrstu elegancije koja traje.
U današnjem modnom pejzažu, povratak Napoleon jakne ne govori samo o estetici, već o potrebi za strukturom. Nakon godina oversized formi i fluidnih krojeva, ponovno tražimo definiciju.
Možda zato što živimo u vremenu koje traži orijentir, možda zato što je osjećaj kontrole sada emocionalna valuta. Nositi jaknu s epoletama znači stajati uspravno, doslovno i metaforički.
Iako ih neki nazivaju kostimskim, teško je poreći njihov uticaj na modu i kulturu.
U modnom smislu, Napoleon jakne oduvijek su bile tu da pričaju priču o grandioznosti, o stavu, o estetici koja se ne izvinjava. Danas, dok svijet balansira između haosa i nostalgije, one se vraćaju kao simbol samopouzdanja i individualnosti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!