TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 16.2.2024.
Concept dućani više su od običnog mjesta za kupovinu.
To je prostor gdje odabrani proizvodi pričaju svoju priču i izazivaju emocije, posebno onda kada kriju komade koji su ručno rađeni i koji se fokusiraju na unikatnost i kvalitetu.

Svaki takav prostor slavi kreativnost pojedinaca i pruža im platformu da prezentiraju svoj rad i potaknu kupce na stvaranje jedinstvenog modnog izričaja, da unesu unikatne komade u svoj dom i biraju domaću kozmetiku koja stvara malu beauty revoluciju.
Jedan takav concept dućan, otvoren je po prvi put u Vitezu. Iza imena Aurora Concept Store krije se prostor koji će osvojiti sve zaljubljenike u domaći dizajn i ručno rađene komade.

Aurora Concept Store proizlazi iz kreativne vizije lokalne umjetnice Helene Trogrlić, koja već godinama izrađuje prekrasan nakit i personalizirane poklone od polimerne gline. Putujući na sajmove diljem BiH, Helena je upoznala i druge talentirane dizajnere/ice iz različitih dijelova zemlje.
S vremenom je osjetila potrebu da u svom gradu stvori prostor u kojem se mogu pronaći i njene kreacije, ali i neodoljivi komadi kreativaca koje je upoznala.



Na policama ovog concept dućana možete pronaći mnoštvo ručno rađenih komada, od torbi i kozmetike, do mirisnih svijeća i drugih ukrasa za dom.
"Ovo je značajan trenutak za našu lokalnu zajednicu! Kao članica kreativne scene u BiH, osjećam se ponosno što mogu doprinijeti promociji naših talenata i donijeti nešto novo u naš grad. Vitez, kao prekrasno turističko odredište, zaslužuje imati svoje mjesto gdje se mogu pronaći jedinstveni komadi ručnog rada koji će oduševiti i lokalno stanovništvo i posjetitelje", rekla je Helena.



Od umjetničkog zanata do inovativnog dizajna, concept dućani nas pozivaju da istražujemo i povežemo se s narativima utkanima u svaki komad, čineći naše iskustvo kupovine dubljim i osobnijim. Zavirite kakvi se unikatni predmeti kriju u Aurora Concept Store, na adresi PC 96-2, na Mačkovom trgu i pronađite svoj favorit.
* * *
Aurora Concept Store
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!