TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 19.6.2024.
Čipka je dodatak na odjeći već 400, 500 godina i opstaje kao snažan i upečatljiv dio kombinacija sve do danas.
Dok je na početku, u 16., 17. i 18. stoljeća, važila za najdelikatniji, a samim tim i najluksuzniji dio odjevnog predmeta, danas polako mijenja svoj značaj. No, još uvijek je smatramo posebnim detaljem.
Često je dio romantičnih i boho odjevnih kombinacija, a ovog ljeta svjedočimo jednoj revoluciji u modnom svijetu kada govorimo o čipki.
Naime, sve češće kroz street style izdanja, ali i kombinacije modnih insajderica možemo vidjeti komade od čipke u nešto opuštenijim i eklektičnijim izdanjima. Dok smo nekada čipkanu haljinu parili s najljepšim parom cipela, danas je bez problema nosimo uz udobne tenisice i farmerice širokih nogavica.
Dukserice i karirane košulje su još jedan iznenađujuć komad koji nosimo s čipkom. Ovaj trend mnogo je bliži novim generacijama, koje su se odlično snašle u njemu.
Iako su je do 18. stoljeća nosili i muškarci, nažalost taj standard je prestao. Uzdamo se u novu eru modnih zaljubljenika da čipka zaživi i u muškoj modi.
Do tada, uživajte u kombinacijama ovih modnih insajderica i usudite se i sami igrati s čipkanim komadima ovog ljeta.
* * *
Naslovna fotografija: @lissyroddyy
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!