TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 12.2.2021.
#FEELGOODmajica projekt nas je povezao sa sjajnim ženama iz cijele BiH koje su ovu majicu nosile iz dana u dan, ali i darivale mamama, tetkama i sestrama i mamile nam osmijeh na lice fotografijama koje su nam slale.
Val pozitivne energije koju je projekt prilikom predstavljanja u 9. mjesecu prošle godine pokrenuo, nastavio se i kroz završne faze ove kreativne i poduzetne priče.
Podsjećamo, #FEELGOODmajica je kreirana od strane BONJOUR.ba u suradnji s dm drogerie markt, a njenom kupovinom, sve sjajne dame (i muškarci) su donirali 2 KM za projekt #poduzetneZajedno u potpisu domaće neprofitne organizacije Fondacija 787.
Nakon što smo krajem 2020. godine prikupili i donirali 10 000 KM za edukaciju i promociju više od 50 bh. poduzetnica, naša priča se ovaj mjesec nastavlja kroz intervjue s bh. damama koje vam kroz svoje priče otkrivaju kako započeti i razvijati svoju kreativnu ideju.
Aida Vražalica ručno izrađuje čokoladne poslastice od belgijske čokolade koje osvajaju aromom, izgledom, ali i kvalitetom sastojaka. Na naše druženje, stigla je s mamom i sestrom, koje su baš kao i Aida, strastveno razgovarale o čaroliji koju može pokrenuti jedna pralina izrađena s ljubavlju.

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba i Aida Vražalica, osnivačica Choco Val
Aida nam je otkrila i kako nastaju njene slastice, što Choco val čini posebnim, a među prvima smo mogli i iskušati njihovu sjajnu antistres čokoladu koja uključuje razbijanje čokolade s čekićem. I naravno, smijeh je bio itekako poželjna nuspojava u cijeloj avanturi.
Više detalja donosimo kroz intervju i fotografije u potpisu Marka Jovančića.
***
Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?
Iskreno, čudna, spora javna uprava prilikom registracije biznisa koju morate savladati usporedno sa svom organizacijom početka proizvodnje.
Kako biste opisali Choco val u 3 riječi?
Sve je dobro ukoliko je napravljeno od čokolade.

Koje sve proizvode možemo naći u Choco val ponudi?
Sve čokoladne delicije se rade po starim tradicionalnim francuskim receptima te se ne koriste bilo kakve sirovine koje se inače danas masovno koriste u proizvodnji slatkih proizvoda. Naše čokoladne bombone se prave od čokolade koja sadrži samo kakao puter, svi filovi se rade samo od mliječnog vrhnja, putera, meda, orašastih plodova i džemova koji su također ručno rađeni. Veoma je bitno napomenuti da ne koristimo bilo kakve masnoće kao što su palmino ulje, margarin niti bilo kakve stabilizatore, emulgatore i aditive kao pojačivače okusa i produženje roka trajanja.
Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Od kada sam krenula u ovaj biznis, svaki radni dan je drugačiji zavisno od obaveza koje morate stići uraditi, navečer se redaju prioriteti za naredni dan. Sada je to mnogo lakše nego na samom početku, jutro je uvijek rezervisano za administrativne poslove, odgovaranje na mailove, komunikacija sa kupcima i partnerima, nabavka repromaterijala, nakon toga obavezno ulazim u proizvodnju, jer jednostavno pored same proizvodnje morate često rješavati novonastale situacije, posebno kada uvodite neki novi proizvod. Veče je rezervisano za razrađivanje kreativnih ideja.
Što je ono što Choco val čini posebnim na domaćem tržištu?
Jedini smo na području Sarajeva koji radimo personalizovanu – brendiranu čokoladu sa logotipom, porukom kupca, što je fantastični korporacijski poklon ili poklon zahvala za svaku priliku. Nešto što uključuje vid, okus i miris je pun pogodak za ostavljanje dobrog utiska na poslovne partnere.
Naravno, lijepi su kao i suvenir koji turisti vole kupiti, posebno pored motiva Sarajeva, jako cijene ručni rad i tradicionalne recepte. U našem asortimanu možete naći antistres čokoladu. Ideja je nastala kao šala za poklon i ovaj proizvod se odlično prodaje. Priča je sljedeća: Ako ste ljuti, pod stresom, uzmite čekić, razbijte čokoladu i uživajte. Čokolada podstiče lučenje hormona sreće i time uklanja stres.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?
Vrlo jednostavno, jer neuspjeh ne smatram neuspjehom nego situacijom koja vas podstiče da nađete drugi način kako bi uspjeli.
Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?
Ne treba odustajati. Probajte nešto. Ako ne ide, probajte nešto drugo. Nema te ideje koja je previše luda.
Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?
Jako malo, nekada i sami domaći brendovi utiču na to, posebno održavanjem kvalitete proizvoda. Ono što je jako bitno kako bi se steklo povjerenje kupaca je održavanje kvalitete proizvoda, tek tada može se raditi još više na promociji. Uvjerena sam da se kroz nove kanale komunikacija mogu educirati mlađi potrošači da cijene domaće brendove.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utiska?
„Hiljadu žarkih sunaca“ od Khaleda Hosseinija.
Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?
Šetnja i igra sa mojim psima.
Ovaj naš intervju rezultat je #FEELGOODmajica projekta koji realiziramo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?
Mi smo tek ušli u projekat i vjerujemo da ćemo u narednom periodu osjetiti benefite istog. Jako mi je drago biti dio ove mlade ekipe jer udruživanje i saradnja - nužan faktor uspjeha biznisa, razmjena iskustava i ostvarivanje kontakata, to je najbolje što možete dobiti. Naravno, podrška i lijep razgovor, sa sada već prijateljicama koje dijele iste probleme je neprocjenjiv.
Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?
Prvi korak ka uspjehu u poslu je naša posvećenost. To je prvi izvor energije koja će biti usmjerena ka drugima, a mora biti podržana našim riječima i našim djelima. Moramo biti profesionalni, sretni i puni samopouzdanja. To raspoloženje ćemo prenijeti na druge koji tako postaju stub napredovanja.

Sve o Choco Val proizvodima možete pronaći na Facebook stranici i Instagram profilu.
***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.
Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 
Ostvaren rast prometa od 16,17%
Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%.
Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.
„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha.
S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“
Tri puta više razloga za kupovinu
U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 
Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede.
„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM.
Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 
Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije.
U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.
Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.
Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.
„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama.
Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.
Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM.
Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja.
U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 
Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova.
Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 
To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole.
Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.
Jubilej i novi planovi
Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici.
U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!