TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 23.9.2020.
Pored toga što žene iz godine u godinu u CHICovniku uživaju kroz njegov sadržaj, uživaju i u činjenici što kupovinom ovog Made in BiH proizvoda u odabranim Bingo trgovinama u BiH čine i malo, ali itekako vrijedno humanitarno djelo.
Podsjećamo, svaki Bingo kupac koji je ove godine u Bingo marketu kupio CHICovnik, planer za žene, je tom kupovinom donirao 1 KM za bolje mogućnosti zaposlenja mladih iz brige i podrške SOS Dječijih sela u BiH.
Danas je u prostorijama SOS Dječijih sela u BiH uručena i donacija za ovaj projekt u iznosu od 3.800,00 KM, koja je popraćena i druženjem predstavnika kompanije Bingo te CHICovnika.










„Zahvaljujući kupcima, u prilici smo njegovati predivno partnerstvo između CHICovnika, Binga i SOS Dječijih sela BiH koje traje već nekoliko godina. Svi koji su zadnje četiri godine kupovali CHICovnik u Bingo marketima su istovremeno podržavali rad SOS Dječijih sela BiH, a ovog puta smo donaciju odlučili usmjeriti prema mladim osobama koje imaju potrebu za stručnim usavršavanjem kako bi mogli doći do zaposlenja. Željeli smo uz mlade koji su odrastali u brizi SOS porodica, podržati i mlade roditelje i nezaposlene samohrane mame koje se suočavaju sa raznim izazovima, a uključene su u Program jačanja porodica SOS Dječijih sela BiH. Ovom donacijom će se finansirati edukacije/prekvalifikacije koje mladim ljudima trebaju osigurati bolje mogućnosti zaposlenja i na to smo jako ponosni. “ istakla je Ana Ćavar, direktorica portala BONJOUR.ba i osnivačica CHICovnika.

Ana Ćavar
Tatjana Paunoski, rukovoditeljica marketinga kompanije Bingo je dodala: „Kao dugogodišnji najbolji prijatelj SOS Dječijih sela BiH nastojimo odgovoriti na različite potrebe kako djece, tako i mladih, no ova prilika da podržimo dodatno osposobljavanje mladih ljudi kako bi pronašli adekvatno zaposlenje nam se kao najvećem poslodavcu u BiH posebno dopala. Svjesni smo svih izazova sa kojim se suočavaju poslodavci s jedne, ali i uposlenici s druge strane, utoliko nam je bilo istinski važno podržati i ohrabriti mlade ljude koji nerijetko budu uskraćeni za prilike zbog predrasuda. Nadam se da će edukacije koje odaberu korisnice doprinijeti u pronalasku posla“.

Tatjana Paunoski
„Zaista je blagoslov imati prijatelje kakve smo dobili u CHICovniku i Bingu, jer nas slušaju, čuju i sa nama traže najbolja rješenja. SOS Dječija sela BiH imaju veliku odgovornost, za samostalan i uspješan život pripremiti djecu i mlade ljude, srećom svih 26 godina koliko smo prisutni u BiH nismo bili sami i uvijek smo se mogli osloniti na one kojima je istinski stalo da naša djeca imaju jednake prilike, da odrastaju okruženi porodicom i ljubavlju. Hvala CHICovniku i Bingu što su bezrezervna podrška u misiji da nijedno dijete ne treba odrastati samo“, naglasio je Damir Mahmić, Projektni menadžer Regionalnog BMZ YEEP projekta SOS Dječijih sela BiH.

Damir Mahmić
„Ovo je prilika koju želim iskoristiti kako bih se po završetku škole mogla što lakše zaposliti i što bolje pozicionirati na tržištu rada. Smatram da će mi obuka pružiti dodatno znanje i prostor za usavršavanje a znam da poslodavci cijene i traže dodana znanja i iskustva koja mogu dobiti upravo kroz ovu stručnu obuku. Sretna sam i zahvalna donatorima na ovoj super prilici i s obzirom na to da završavam uskoro školu, osjećam se sigurnijom i vjerujem da ću nakon obuke lakše pronaći posao“ kazala je S., jedna od korisnica donacije.

Ana Ćavar, direktorica BONJOUR.ba portala koji je izdavač CHICovnika, prvog bh. planera za žene i Tatjana Paunoski, rukovodilac službe marketinga Bingo su uručile donatorski ček nacionalnoj direktorici SOS Dječijih sela BiH Mireli Gruenther-Đečević


Vjerujemo da će to biti samo početak njihovog daljnjeg školovanja i buduće karijere koju će uspješno graditi zahvaljujući i ovim iskustvima i edukacijama koje će dobiti kroz ovaj projekt!
https://www.youtube.com/watch?v=Cm7DHLgrR1Y
TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.
A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.
Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.
Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura
U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije.
Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.
Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.
Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK
Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu.
U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.
Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo.
Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.
Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs
Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne.
Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.
Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.
U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!