TEKST: Arijana Bošnjak

DATUM OBJAVE: 13.9.2023.

Sinoć je održana dodjela nagrada MTV VMAs 2023 na kojoj su mnogi svojim modnim izričajem privukli pažnju, a možemo reći da su se posebno isticali dečki koji su prigrlili unisex estetiku odijevanja.


Među istaknutijima je, kao i obično, bio frontmen grupe Måneskin, Damiano David. On se na sceni pojavio bez majice, u dugoj crnoj suknji i visokim čizmama na potpeticu, a lookovi u kojima se poigrava odjevnim komadima koje bi možda prije nosile djevojke, nisu mu strani ni u svakodnevnici i raznim fashion snimanjima. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MTV (@mtv)



S nešto blažom i manje rock'n'roll estetikom, jednako se poigravajući girlie komadima, pojavili su se i dečki iz K-Pop bendova TXT i Stray Kids. Noseći odijela s hlačama širokog kroja, elegantnih blejzera po uzoru na slavni Chanel model i prsluke kombinirane sa suknjama, naglasili su da era dečki koji nose unisex komade - ne prolazi!

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Video Music Awards (@vmas)



Era ovakve estetike počela je već prije nekoliko godina, a s njom su na scenu stupili muževni dečki koji nemaju problem s tim da nose ružičasto, šljokice, perje pa čak i suknje i haljine. Svakako možemo reći da ovakav modni izričaj ne prolazi neopaženo, bilo da se radi o marketinškom triku i zaigranosti stilista ili osobnim preferencijama i izražavanju kroz modu.

 



Možemo reći da je, uz Damiena, vođa ovog malog „fashion pokreta“ i Harry Styles, čije je modne kombinacije uvijek zabavno pratiti jer nikada ne znamo s čime nas novim može iznenaditi i rasplamsati našu modnu maštu.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @harrystyles

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @harrystyles



Kada smo kod iznenađenja, jedno priredio je prije par godina i mladi glumac Timothée Chalamet kada se na crvenom tepihu pojavio u crvenom kombinezonu golih leđa, kakav bismo primjerice prije mogli zamisliti da nosi Zendaya.

 



Ovakva estetika sve više vlada modnom i showbusiness scenom i svaki put nepogrešivo krade pažnju i izaziva mnoštvo reakcija.

* * *
Naslovna fotografija: @vmas


Bonjour

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

TEKST: Bonjour.ba/PR

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.

U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.

Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_1
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_2
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13

Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.

Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.

 



Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.

Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_6
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_7
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_8

Zubun kao anti-muzejski objekt

Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.

„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.

Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_4
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_12
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_3
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_5

Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_11
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_9
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_10

Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_14
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_15

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!