TEKST: Arijana Bošnjak

DATUM OBJAVE: 2.9.2024.

Na Filmskom festivalu u Veneciji 2024. godine, glamur i šarm su ponovno bili na vrhuncu, a među najvećim zvijezdama koje uvijek volimo vidjeti zajedno na filmskom platnu, ali i crvenom tepihu, svakako su prijatelji George Clooney i Brad Pitt.


Ove godine, na filmski festival u Veneciji George Clooney je stigao sa svojom ženom, uspješnom odvjetnicom Amal Clooney, dok je Brad Pitt stigao u pratnji djevojke, dizajnerice nakita, Ines de Ramon. Očekivano, osvojili su nas svojom besprijekornom elegancijom i šarmom.


Foto: @justjared



Jeste li tim George i Amal ili Brad i Ines?

Znamo da je gotovo nemoguće izabrati tko je omiljeni od dva para, s obzirom na karizmu i besprijekoran modni izričaj koji ih sve odlikuje. George Clooney, s dugogodišnjom suprugom Amal Clooney, pokazao je što znači sofisticiranost na crvenom tepihu.

Amal je za dolazak na venecijanski otok birala šešir s velikim obodom i elegantnu, lepršavu haljinu u jarko žutoj boji i s mnoštvom sitnih nabora. Njenu eleganciju ispratio je i George u jednostavnoj bež – crnoj kombinaciji.


Foto: @justjared

Foto: @justjared



Za red carpet izdanje Amal je ostala vjerna trendy žutom tonu, ovaj put u dosta suptilnijoj nijansi. Duga večernja haljina u transparentnim slojevima i sa sitnim volanima, kao i detaljima od čipke, odražavala je glamur i sofisticiranost. George je birao klasično crno – bijelo odijelo i još jednom dokazao da je to kombinacija koja odražava neprolazni stil.


Foto: @justjared



S druge strane, Brad Pitt i njegova djevojka, Ines de Ramon, pokazali su ležerniji, ali jednako profinjen modni izričaj. Znamo da mnogi od vas još uvijek navijaju za pomirenje ikoničnog para Brad Pitta i Angeline Jolie, koja se našla u Veneciji u isto vrijeme, ali, moramo priznati da su on i Ines u Veneciju stigli kao uistinu odlično modno usklađen par.

Stigli su u casual kombinacijama neutralnih tonova poput bijele i bež. Ines je birala klasični bijeli T – shirt s ležernom i elegantnom bež suknjom, a stilsku usklađenost sa svojom partnericom pokazao je i Brad koji je nosio bijelu košulju i karirane hlače u sličnim tonovima.


Foto: @justjared



Za večer i crveni tepih ponovno su pokazali savršenu usklađenost – Brad u potpuno crnoj kombinaciji, a Ines u jednostavnoj, ali efektnoj bijeloj haljini.


Foto: @justjared



Dok su George i Amal očarali glamuroznim i sofisticiranim izgledom, Brad i Ines su unijeli dašak bezvremenske klasike u festivalske dane u Veneciji.

 



Svi se možemo složiti da su ovo jedna od najzapaženijih izdanja festivala, a njihova prisutnost samo je dodatno obogatila ovaj prestižni događaj.

* * *
Naslovna fotografija: @justjared


Bonjour

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

TEKST: Ada Ćeremida

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.

Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.

Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo. 

Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.

 



Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?  

Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.

Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.

Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti  mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.

 



Tri tijela tri načina čitanja mode 

Tema se tumači kroz tri vrste tijela:

  • Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.

  • Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.

  • Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.

Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.

Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.

 



Šta možemo očekivati ovog maja?  

Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela. 

Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu. 

 

 

Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @metmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!