TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 26.11.2020.
Jedna od najvećih prednosti rada u online medijima upravo je networking, koji nas nerijetko uz par klikova i draga poznanstva odvede u sasvim nova poglavlja, gradove i države.
Sličan scenarij vodio nas je i ka Sanji Tegeltija, PR menadžerici švedskog brenda luksuznih madraca Hästens, s kojim su se upoznali svi ljubitelji serije Emily in Paris, na čijem setu se i organiziralo snimanje za ovaj brend.
Sanja ima prepoznatljiv skandinavski modni izričaj - klasike nosi na odvažan, zaigran i inovativan način, a simpatije javnosti dobila je i kroz podcast 'En timme med' kroz koji razgovara s uspješnim ženama iz različitih sfera.
Otkrila nam je kako izgleda jedan njezin radni dan, koje beauty proizvode voli, ali i koje slastice obavezno trebamo isprobati u Stockholmu.
***
Kako si postala PR stručnjakinja? Kako je tekao tvoj razvojni put?
Studirala sam ekonomiju na Visokoj poslovnoj školi u Göteborgu i nakon što sam neko vrijeme radila u bankarskom sektoru, promijenila sam put i počela raditi u marketingu u vladinoj tvrtki ALMI.
Preko ALMI-a sam se upoznala s vlasnikom Hästens kompanije, Janom Rydeom, kada sam organizirala događaj o brandingu. Nekoliko mjeseci kasnije, Hästens me je nazvao i želio se sastati sa mnom zbog pozicije globalnog PR menadžera. Nakon nekoliko intervjua i testova, dobila sam posao... I evo me tu.
Cecilia Bonstrom & Sanja Tegeltija
Foto: Julio Piatti
Koje osobine i vještine po tebi treba imati osoba koja se bavi ovim poslom?
Rekla bih da su multitasking, fleksibilnost, brzi tempo i stvarno dobar osjećaj za ljude važne vještine.
Kakva je javna percepcija tvog posla, a od čega se on zaista sastoji?
Većina ljudi misli da je rad u PR-u vrlo glamurozan i zabavan, što i jeste. Ali toliko je više od toga, on je stalni pritisak da se može učiniti više. Uvijek može biti više objava, više PR objava, veći hype. Tako da uvijek možeš učiniti više, što stvara stres kod mnogih ljudi koji su u mom položaju.
Koje su 3 najbolje prednosti tvog posla?
To je definitivno moja globalna mreža koju sam izgradila kroz ovaj posao, vještine planiranja i vođenje projekata, kao i mogućnost rješavanja više stvari odjednom.
Uz titulu PR menadžerice švedske kompanije Hästens, imaš i svoj podcast. Možeš li nam reći nešto više o tome?
Započela sam svoj podcast početkom godine i na njemu razgovaram s ljudima koji me nadahnjuju, kako bi podijelili svoje priče, svoje znanje i nadahnuli druge ljude. Ovaj moj strastveni projekt postaje sve veći i veći.
Hästens krevet se našao i u jednoj od epizoda trenutno jako popularne serije Emily in Paris. Otkrij nam kako je došlo do ove suradnje?
Bila sam u kontaktu s producentom i umjetničkim direktorom serije za Netflix prije godinu i pol. Svidio im se dizajn i željeli su da krevet bude dio serije. Nisam očekivala da će serija biti ovako uspješna, no, znala sam da će biti dobra, obzirom da ima istog producenta kao i Seks i grad, Darenna Stara.
Foto: Netflix
Jasno je da organizacija dana ima važnu ulogu u tvojoj svakodnevnici. Otkrij nam koji su tvoji savjeti kako završiti sve obveze u jednom danu i ostati produktivan?
Za mene je važno ponekad pritisnuti pauzu i ne raditi ništa ili ništa vezano uz posao. Uvijek pazim da se brinem o sebi i odradim tjelovježbu, bez obzira na broj obveza, jedem zdravo i provodim vrijeme s obitelji i prijateljima. No, planiranje je ključ, uz dosta sna i rana jutra.
Kako započinješ jutro, a kako završavaš dan? Koje su 3 stvari koje uvijek napraviš?
Uvijek dan započinjem vodom s limunom, šetam ili vježbam kako bih isplanirala dan i dobila pozitivnu energiju, ne doručkujem, pijem zeleni čaj i počinjem raditi. Dan završavam bez mobitela 2 sata pred spavanje, gledam film s dečkom ili čitam dobru knjigu.
Foto: Fredrik Karlsson
Koliko je život u Švedskoj utjecao na promjenu tvojih svakodnevnih navika, beauty rutinu, ali i stil?
Živim ovdje od svoje treće godine, pa definitivno mislim da me je to i oblikovalo.
Zbog prirode posla dosta i putuješ. Koje je najljepše mjesto koje si posjetila do sada?
Oh, toliko sjajnih mjesta. Volim New York, moj omiljeni grad s pulsom i ljudima, ali i Pariz je također još jedan favorit. Volim njihove zgrade i cafee.
A što radiš u slobodno vrijeme? Koji hobiji i aktivnosti ti pripomažu da napuniš baterije?
Volim sve što ima veze sa zdravim načinom života, brigom o sebi, kao i kuhanje te aranžiranje i organiziranje događaja.

Foto: Fredrik Karlsson
Koje odjevne artikle biraš kada želiš ostaviti dobar dojam?
Odijevam se ovisno o svom raspoloženju i zadacima. Volim šetati uokolo u tenisicama, trapericama i kožnoj jakni, ali istodobno se volim odijevati u moćna odijela i visoke potpetice.
Omiljena knjiga?
Moja omiljena knjiga je Moć sadašnjeg trenutka.
Omiljeni beauty proizvod?
Volim švedski brend Bagliore, kozmetiku s isključivo prirodnim sastojcima, kao i proizvode dr. Barbare Sturms.
Artikl u ormaru uz koji se uvijek osjećaš samopouzdano?
Crno ili bijelo odijelo.
Slastičarna koju trebamo posjetiti u Stockholmu?
Morate isprobati švedske cimet rolice u Fabriqueu.
Ritual koji biraš kada želiš kreirati #hygge u domu?
Volim neutralne tonove, prirodne materijale poput drveta, dobro osvjetljenje koje daje dobru energiju i minimalizam.
Najbolji savjet koji si dobila?
Uvijek biti znatiželjan i puno ispitivati.
***
Naslovna fotografija: Fredrik Karlsson
Razgovarala: Dijana Ćavar
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!