TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 26.11.2020.
Jedna od najvećih prednosti rada u online medijima upravo je networking, koji nas nerijetko uz par klikova i draga poznanstva odvede u sasvim nova poglavlja, gradove i države.
Sličan scenarij vodio nas je i ka Sanji Tegeltija, PR menadžerici švedskog brenda luksuznih madraca Hästens, s kojim su se upoznali svi ljubitelji serije Emily in Paris, na čijem setu se i organiziralo snimanje za ovaj brend.
Sanja ima prepoznatljiv skandinavski modni izričaj - klasike nosi na odvažan, zaigran i inovativan način, a simpatije javnosti dobila je i kroz podcast 'En timme med' kroz koji razgovara s uspješnim ženama iz različitih sfera.
Otkrila nam je kako izgleda jedan njezin radni dan, koje beauty proizvode voli, ali i koje slastice obavezno trebamo isprobati u Stockholmu.
***
Kako si postala PR stručnjakinja? Kako je tekao tvoj razvojni put?
Studirala sam ekonomiju na Visokoj poslovnoj školi u Göteborgu i nakon što sam neko vrijeme radila u bankarskom sektoru, promijenila sam put i počela raditi u marketingu u vladinoj tvrtki ALMI.
Preko ALMI-a sam se upoznala s vlasnikom Hästens kompanije, Janom Rydeom, kada sam organizirala događaj o brandingu. Nekoliko mjeseci kasnije, Hästens me je nazvao i želio se sastati sa mnom zbog pozicije globalnog PR menadžera. Nakon nekoliko intervjua i testova, dobila sam posao... I evo me tu.
Cecilia Bonstrom & Sanja Tegeltija
Foto: Julio Piatti
Koje osobine i vještine po tebi treba imati osoba koja se bavi ovim poslom?
Rekla bih da su multitasking, fleksibilnost, brzi tempo i stvarno dobar osjećaj za ljude važne vještine.
Kakva je javna percepcija tvog posla, a od čega se on zaista sastoji?
Većina ljudi misli da je rad u PR-u vrlo glamurozan i zabavan, što i jeste. Ali toliko je više od toga, on je stalni pritisak da se može učiniti više. Uvijek može biti više objava, više PR objava, veći hype. Tako da uvijek možeš učiniti više, što stvara stres kod mnogih ljudi koji su u mom položaju.
Koje su 3 najbolje prednosti tvog posla?
To je definitivno moja globalna mreža koju sam izgradila kroz ovaj posao, vještine planiranja i vođenje projekata, kao i mogućnost rješavanja više stvari odjednom.
Uz titulu PR menadžerice švedske kompanije Hästens, imaš i svoj podcast. Možeš li nam reći nešto više o tome?
Započela sam svoj podcast početkom godine i na njemu razgovaram s ljudima koji me nadahnjuju, kako bi podijelili svoje priče, svoje znanje i nadahnuli druge ljude. Ovaj moj strastveni projekt postaje sve veći i veći.
Hästens krevet se našao i u jednoj od epizoda trenutno jako popularne serije Emily in Paris. Otkrij nam kako je došlo do ove suradnje?
Bila sam u kontaktu s producentom i umjetničkim direktorom serije za Netflix prije godinu i pol. Svidio im se dizajn i željeli su da krevet bude dio serije. Nisam očekivala da će serija biti ovako uspješna, no, znala sam da će biti dobra, obzirom da ima istog producenta kao i Seks i grad, Darenna Stara.
Foto: Netflix
Jasno je da organizacija dana ima važnu ulogu u tvojoj svakodnevnici. Otkrij nam koji su tvoji savjeti kako završiti sve obveze u jednom danu i ostati produktivan?
Za mene je važno ponekad pritisnuti pauzu i ne raditi ništa ili ništa vezano uz posao. Uvijek pazim da se brinem o sebi i odradim tjelovježbu, bez obzira na broj obveza, jedem zdravo i provodim vrijeme s obitelji i prijateljima. No, planiranje je ključ, uz dosta sna i rana jutra.
Kako započinješ jutro, a kako završavaš dan? Koje su 3 stvari koje uvijek napraviš?
Uvijek dan započinjem vodom s limunom, šetam ili vježbam kako bih isplanirala dan i dobila pozitivnu energiju, ne doručkujem, pijem zeleni čaj i počinjem raditi. Dan završavam bez mobitela 2 sata pred spavanje, gledam film s dečkom ili čitam dobru knjigu.
Foto: Fredrik Karlsson
Koliko je život u Švedskoj utjecao na promjenu tvojih svakodnevnih navika, beauty rutinu, ali i stil?
Živim ovdje od svoje treće godine, pa definitivno mislim da me je to i oblikovalo.
Zbog prirode posla dosta i putuješ. Koje je najljepše mjesto koje si posjetila do sada?
Oh, toliko sjajnih mjesta. Volim New York, moj omiljeni grad s pulsom i ljudima, ali i Pariz je također još jedan favorit. Volim njihove zgrade i cafee.
A što radiš u slobodno vrijeme? Koji hobiji i aktivnosti ti pripomažu da napuniš baterije?
Volim sve što ima veze sa zdravim načinom života, brigom o sebi, kao i kuhanje te aranžiranje i organiziranje događaja.

Foto: Fredrik Karlsson
Koje odjevne artikle biraš kada želiš ostaviti dobar dojam?
Odijevam se ovisno o svom raspoloženju i zadacima. Volim šetati uokolo u tenisicama, trapericama i kožnoj jakni, ali istodobno se volim odijevati u moćna odijela i visoke potpetice.
Omiljena knjiga?
Moja omiljena knjiga je Moć sadašnjeg trenutka.
Omiljeni beauty proizvod?
Volim švedski brend Bagliore, kozmetiku s isključivo prirodnim sastojcima, kao i proizvode dr. Barbare Sturms.
Artikl u ormaru uz koji se uvijek osjećaš samopouzdano?
Crno ili bijelo odijelo.
Slastičarna koju trebamo posjetiti u Stockholmu?
Morate isprobati švedske cimet rolice u Fabriqueu.
Ritual koji biraš kada želiš kreirati #hygge u domu?
Volim neutralne tonove, prirodne materijale poput drveta, dobro osvjetljenje koje daje dobru energiju i minimalizam.
Najbolji savjet koji si dobila?
Uvijek biti znatiželjan i puno ispitivati.
***
Naslovna fotografija: Fredrik Karlsson
Razgovarala: Dijana Ćavar
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!