TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 2.11.2019.
Domaći brend Plusminus predstavio je novu kolekciju naziva 'In Between' koja prati prepoznatljivu estetiku brenda te naglasak stavlja na jednostavne i funkcionalne komade.
Novost u kreativnom procesu upravo je pletivo, točnije ručno izrađeno pletivo nastalo u suradnji s pletiljama iz Udružene. Suradnja je to koja je kroz dugotrajni proces s obje strane od dizajna do pletenja dovela do autentičnih modela.
Kada govorimo o pletivu, naglasak je na jednostavnom oversized džemperu i šalu rađenom od merino vune s detaljima koji pričaju priču kroz horizontalne i vertikalne crne linije koje simboliziraju plus i minus.


Suradnja sa grafičarem Denisom Haračićem se nastavila te njegove grafike i dalje žive kroz Plusminus odjeću. Tehnike izrade grafike rađene su u linorezu i bakropisu predstavljajući likove koji se nalaze u životnim situacijama kada je teško donijeti određenu odluku te nositi se s tim da svaka nova odluka kroji naš život. Često se zbog toga nađemo između dva puta i izbora te se kolekcija inspirirana tim zove 'In Between' odnosno 'Između'.



Materijali koji su korišteni - pamučni štofovi, merino vuna, pa sve do šuškavih i nepromočivih materijala spremih za sve vremenske nepogode, prilagođeni su formama kroja.

Editorijal kojim predstavljaju novu kolekciju također prati minimalizam koji brend promovira čime modeli i odjevni komadi dolaze do izražaja kako bi što više približili promatraču ove drugačije, ali nosive odjevne predmete.
Kolekcija je od danas u prodaji u Bazerdžan shopu na Baščaršiji u Sarajevo te putem službene Instagram i Facebook stranice brenda.








***
Fotografija: Maja Topčagić
Modeli: Gabrielle Miller i Kristina
Šminka: Naida Đekić
Frizura: Eldin Nuhić
Obuća: Melissa shoes
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!