TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 5.9.2019.
Kolekcija Different Species bosanskohercegovačkog brenda Plusminus, ovogodišnja je dobitnica BIG SEE nagrade za modni dizajn u kategoriji 'Nosiva Umjetnost'.
BIG SEE je inovativna platforma koja sistematično istražuje, procjenjuje, predstavlja i promovira istaknute kreativne ideje s područja jugoistočne Europe.
Platforma obuhvaća 19 zemalja i 350 milijuna ljudi. BIG SEE stručni tim prati scenu iz regije te samostalno bira jednog dizajnera koji će predstavljati svoju zemlju u određenoj kategoriji. Nagrada će dizajnerici Eni Dujmović biti uručena 8. 10. na ceremoniji u Ljubljani.
Plusminus brend je prepoznatljiv po kontrastima i odnosu pozitiva te negativa u grafičkom i dizajnerskom izražaju. Nosivost komada se ogleda u ispunjavanju vizije osobe koja ih nosi te težnji da se žene koje ih nose osjećaju slobodno u svojoj jedinstvenosti.

Sama kolekcija je inspirirana promjenama i različitostima u prirodi. Konekciju s prirodom svaka individua doživljava na drugačiji i svojstven način, baš kao što i kolekcija Different Species budi ono jedinstveno u osobi koja je nosi.


Prepoznatljiv koncept brenda Plusminus je fuzija modernog dizajna i tradicionalne tehnike izrade grafičkog linoreza i bakropisa, pa je tako i ova kolekcija rezultat kolaboracije dizajnerice Ene Dujmović i akademskih umjetnika Denisa Haračića i Mirze Rahmanović. Spoj tradicionalnog zanata s modernim dizajnom je konstantna motivacija za dizajnericu i umjetnike. Svaki komad kolekcije je autentično umjetničko djelo koje spaja modu i grafiku. Kako? Pogledajte kroz ove modne fotografije nastale ispred objektiva Maje Topčagić.







***
Dizajn: Ena Dujmović
Grafike: Denis Haračić i Mirza Rahmanović
Fotografija: Maja Topčagić
Model: Selma Hadžiosmanović
MUA: Naida Đekić
Lokacija: Purple Key Agency
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Kada dizajner poput Matthieua Blazyja odluči debitovati u New Yorku i to u napuštenoj podzemnoj stanici Bowery, jasno je da publiku ne čeka samo revija, nego scena koja traži da joj priđete kao filmu. Upravo to se dogodilo sinoć, kada je CHANEL otvorio svoje Métiers d’art 2026 poglavlje na platformi koja inače čuva tišinu gradskog saobraćaja, ali je ovaj put poslužila kao kulisa za modnu priču o energiji, gradu i ženama koje koračaju vlastitim ritmom.


Revija je počela dolaskom voza. Ne metaforički već stvarni subway je polako ušao u stanicu, vrata su se otvorila, a modeli su se pojavili u kombinacijama koje spajaju rafinirani Chanelov kod i tempo New Yorka. Blazy je povukao liniju između stvarnosti i fantazije: od laganih tweed kompleta preko T-shirt silueta do pletenih haljina koje se nose kao da su dio svakodnevne priče, ali ispričane na Chanel način.

Krojevi su zadržali sofisticiranost kuće, dok su pokreti modela unijeli onu prepoznatljivu njujoršku nonšalantnost: brz korak, kratki pogled, osjećaj da ste negdje između sastanka i večernjeg izlaska.
Blazyjeva inspiracija bila je jasna: žena koja postoji istovremeno u realnosti i u vlastitoj naraciji. Kao i u kratkom filmu kojim je CHANEL najavio reviju, gdje Margaret Qualley i A$AP Rocky predstavljaju moderan, razigran portret ljubavi u gradu koji nikad ne spava, i sama kolekcija prati isti ton rekli bismo: dinamika, kontrasti i neopisiva lakoća kretanja.

Kao hommage Gabrielle Chanel, koja je 1931. u New Yorku prepoznala snagu toga da se njene siluete pojavljuju na ženama koje nisu iz modnih salona, Blazy je donio priču o stilu koji pripada svima.
Siluete su fluidne, perlice i perje prate svaki korak, dok se klasični CHANEL simboli pojavljuju u razigranim, novim formama.
Da, jedna od torbi imala je noge i glavu žirafe, ali to je upravo Blazyjev potpis: humor koji ne umanjuje eleganciju.


Svaki look otkrio je ono zbog čega industrija već mjesecima piše o njegovom “pragmatičnom glamuru”: to je Chanel koji se kreće, Chanel koji diše, Chanel koji živi u dinamici gradu.
Ravnoteža između fantazije i svakodnevnog života bila je ključna: modeli hodaju kao putnici, ali odjeveni kao da su izašli iz kadra koji će tek postati kultan. Gosti, među njima Margaret Qualley i A$AP Rocky, gledali su sa platforme koja je potpuno promijenila svoj identitet za ovu jednu večer: od lokacije za filmske setove postala je mjesto gdje se ispisuje nova Chanel priča.

Métiers d’art kolekcije su uvijek oda zanatlijama, ručnim radionicama i vještinama koje definiraju CHANEL. Ovaj put, craft je stao u okvire grada koji ne trpi stagnaciju. Blazy je spojio dva svijeta: klasika koja se očekuje od Chanela i dinamika stalnog pokreta koju zahtijeva New York.
Rezultat? Pogledajte u nastavku.








Revija je privukla pažnju niza globalno prepoznatljivih imena iz filmskog, muzičkog i modnog svijeta, čiji je dolazak dodatno naglasio značaj ovog poglavlja za kuću CHANEL. U nastavku donosimo pregled gostiju koji su svojim prisustvom obilježili večer.

































Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!