TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 16.3.2020.
Da biste se osjećali sretnije i produktivnije doma tijekom izolacije, važno je vrijeme uložiti u aktivnosti koje će u nama probuditi dobro raspoloženje i kreirati val lijepih misli uz koje ćemo makar na neko vrijeme zaboraviti na negativne emocije.
Upravo zbog toga nas iz dana u dan oduševljavaju vijesti da brojni muzeji, nacionalni parkovi, ali i sveučilišta daju mogućnosti da pametno iskoristimo ovo vrijeme za učenje, uživanje u umjetnosti kao i za virtualne šetnje neodoljivim krajolicima.
VIRTUALNA ŠETNJA MUZEJIMA
Neki od najpoznatijih svjetskih muzeja svim ljubiteljima umjetnosti nudi opciju da njihove aktualne izložbe pogledaju iz udobnosti doma te iako kilometrima daleko, uče o britanskoj umjetnosti I najvećim radovima iz razdoblja impresionizma ili uživaju u Van Gogh djelima i pričama o njegovom stvaralaštvu i ljubavi...
Hoćete li se odvažiti na šetnju British Museum klikom ovdje, Musée d'Orsay klikom ovdje, Van Gogh muzejom ovdje ili Nacionalnim muzejom moderne i suvremene umjetnosti u Seulu klikom ovdje?

ONLINE UČENJE/TEČAJEVI/DODATNO USAVRŠAVANJE
Prije desetak dana pisali smo vam o online platformama na kojima možete brzo i jednostavno kroz video lekcije naučiti nešto novo o poslu, hobiju ili kreativnosti.
3 adrese za dodatno educiranje o marketingu, grafičkom dizajnu ili crtanju, otkrijte klikom OVDJE.
BESPLATNI TEČAJEVI U POTPISU IVY LEAGUE SVEUČILIŠTA
Jutros smo u medijima mogli čitati da su Brown, Columbia, Cornell, Dartmouth, Harvard, Princeton, University of Pennsylvania i Yale ponudili više od 400 različitih tečajeva koje možete pohađati online od tečajeva na temu prirodnih znanosti, medicine, informatike i poslovanja pa sve do umjetnosti, glazbe i osobnog razvoja. Pronađite svoje favorite klikom OVDJE i dodatno uložite u osobni razvoj sada kada napokon imate više vremena za sebe.

HOBIJI KOJI BUDE KREATIVNOST
Osim što će vam hobi pomoći umanjiti stres, novi izazovi koje će vam priuštiti neka dodatna aktivnost kojom se bavite će vas zabaviti, potaknuti vašu kreativnost i pomoći vam da svaki minut vremena u danu potrošite na produktivne stvari. Mi imamo 15 prijedloga za hobije koji će obogatiti vaše dane doma OVDJE.
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!