TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 11.5.2022.
Danas smo u studiju jedne od najpoznatijih bh. dizajnerica, Belme Tvico, imali priliku pogledati komade nove kolekcije pod nazivom Metamorphosis, a Belma nam je kroz razgovor dala i odgovore na sva pitanja koja smo imali o kolekciji.
Kada smo dobili pozivnicu znali smo da nas očekuje interesantan i zabavan događaj. Već na ulasku u Belmin studio osjetite pozitivnu energiju i kreativan duh, koji se primijeti i u uređenju interijera. Kako kaže i sama Belma, u njenom studiju uživaju i djeca te ih nerijetko studio i kolekcija inspirišu da odmah i sami krenu na crtanje svog dizajna. Belma i njen tim su nas dočekali s osmijehom, te smo s uzbuđenjem čekali da pogledamo kakve će nam to komade ovaj put Belma prezentovati.

Već pri prvom pogledu na kolekciju odmah primijetimo vibrantnu paletu boja, koja kao da kaže: ,,Vrijeme je za proljeće i unošenje boja u naše kombinacije.'' Kolekcijom prevladavaju narančaste, ljubičaste i plave nijanse, dok se tu nalaze i komadi u bazičnim crnim i bijelim bojama. Mnogi komadi kolekcije se mogu kombinovati u ležerna, ali i elegantna izdanja.


Tako se jedan Belma Tvico top odlično kombinuje sa hlačama koje zajedno izgledaju kao kombinezon, a iste te hlače i top možete kombinovati s drugim komadima iz kolekcije, kao i s artiklima iz vašeg ormara.



Emina Smaka, novinarka Bonjour.ba u Belma Tvico kimonu
Belma nam zatim kroz razgovor nadodaje: ,,Za nadolazeću sezonu, redefiniram klasične komade iz svog bogatog modnog opusa: odjeću koja utjelovljuje strukturu i sofisticiranost. Želim dati svojoj ženi moć izbora: skraćene blejzere koje kombinuje sa slojevitim palazzo pantalonama, dvodijelna kratka odijela, haljine i suknje srednje dužine, pripijene bodije, korzete i ležerne pelerine. Kontinuirana evolucija je u srži mog pristupa modi. Arhitektonski krojevi i elegantan stil moj su prepoznatljiv potpis dok koračam ka sljedećoj fazi svog dvodecenijskog modnog putovanja."

Kolekciju posebnom čine boje i dezeni, a oni predstavljaju vodu, vatru, vazduh i zemlju, te svaki od dezena za Belmu predstavlja različitu emociju. Kako nam je rekla boje joj daju energiju, živost, otvaraju joj apetit i bude dječju radost u njoj. Belma kaže da za nju crno – bijeli svijet ne postoji, iako shvata da kolekcija zahtjeva i takve komade. Kada govorimo o samom dizajnu, Belma kroz ovaj dio kolekcije istražuje niz silueta: pješčani sat, ravnu kolonu ili jednostavnu liniju. Ona uokviruje ove različite, a opet komplementarne oblike, u jednu skladnu i kohezivnu sliku.

Pitali smo i na koji način će dalje predstavljati kolekciju, a Belma kaže da joj je velika želja snimiti i fashion film, kao jedan od njoj omiljenih načina za prezentovanje kolekcije. Pored editorijala i online dućana, Belma nam je otkrila da se njen tim priprema za izvoz i plasman na strana tržišta, a ova informacija će sigurno obradovati dame iz regiona.

Otkriva nam da već sada može sa sigurnošću reći da ćemo neke od ovih komada vidjeti i na crvenom tepihu Sarajevo Film Festivala. Dodala je da će se i ove godine, kao i prethodnih, potruditi da osmisli kreacije koje preslikavaju ovu kolekciju na jedan potpuno prilagodljiv custom način te kroz osmijeh kaže da već sad ima blagu tremu pred crveni tepih.


Za kraj nam je poručila da damu koja nosi Belma Tvico dizajn, vidi kao jaku, samouvjerenu ali i krhku, nježnu, suptilnu, romantičnu, razigranu i radoznalu. Ukoliko se odlučite posjetiti Belma Tvico studio, na adresi Telali 7 u Sarajevu, sigurni smo da ćete i sami osjetiti pozitivnu energiju te izabrati komad za sebe.

* * *
Fotografije: Enida Kajević za Bonjour.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!