TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 11.5.2022.
Danas smo u studiju jedne od najpoznatijih bh. dizajnerica, Belme Tvico, imali priliku pogledati komade nove kolekcije pod nazivom Metamorphosis, a Belma nam je kroz razgovor dala i odgovore na sva pitanja koja smo imali o kolekciji.
Kada smo dobili pozivnicu znali smo da nas očekuje interesantan i zabavan događaj. Već na ulasku u Belmin studio osjetite pozitivnu energiju i kreativan duh, koji se primijeti i u uređenju interijera. Kako kaže i sama Belma, u njenom studiju uživaju i djeca te ih nerijetko studio i kolekcija inspirišu da odmah i sami krenu na crtanje svog dizajna. Belma i njen tim su nas dočekali s osmijehom, te smo s uzbuđenjem čekali da pogledamo kakve će nam to komade ovaj put Belma prezentovati.

Već pri prvom pogledu na kolekciju odmah primijetimo vibrantnu paletu boja, koja kao da kaže: ,,Vrijeme je za proljeće i unošenje boja u naše kombinacije.'' Kolekcijom prevladavaju narančaste, ljubičaste i plave nijanse, dok se tu nalaze i komadi u bazičnim crnim i bijelim bojama. Mnogi komadi kolekcije se mogu kombinovati u ležerna, ali i elegantna izdanja.


Tako se jedan Belma Tvico top odlično kombinuje sa hlačama koje zajedno izgledaju kao kombinezon, a iste te hlače i top možete kombinovati s drugim komadima iz kolekcije, kao i s artiklima iz vašeg ormara.



Emina Smaka, novinarka Bonjour.ba u Belma Tvico kimonu
Belma nam zatim kroz razgovor nadodaje: ,,Za nadolazeću sezonu, redefiniram klasične komade iz svog bogatog modnog opusa: odjeću koja utjelovljuje strukturu i sofisticiranost. Želim dati svojoj ženi moć izbora: skraćene blejzere koje kombinuje sa slojevitim palazzo pantalonama, dvodijelna kratka odijela, haljine i suknje srednje dužine, pripijene bodije, korzete i ležerne pelerine. Kontinuirana evolucija je u srži mog pristupa modi. Arhitektonski krojevi i elegantan stil moj su prepoznatljiv potpis dok koračam ka sljedećoj fazi svog dvodecenijskog modnog putovanja."

Kolekciju posebnom čine boje i dezeni, a oni predstavljaju vodu, vatru, vazduh i zemlju, te svaki od dezena za Belmu predstavlja različitu emociju. Kako nam je rekla boje joj daju energiju, živost, otvaraju joj apetit i bude dječju radost u njoj. Belma kaže da za nju crno – bijeli svijet ne postoji, iako shvata da kolekcija zahtjeva i takve komade. Kada govorimo o samom dizajnu, Belma kroz ovaj dio kolekcije istražuje niz silueta: pješčani sat, ravnu kolonu ili jednostavnu liniju. Ona uokviruje ove različite, a opet komplementarne oblike, u jednu skladnu i kohezivnu sliku.

Pitali smo i na koji način će dalje predstavljati kolekciju, a Belma kaže da joj je velika želja snimiti i fashion film, kao jedan od njoj omiljenih načina za prezentovanje kolekcije. Pored editorijala i online dućana, Belma nam je otkrila da se njen tim priprema za izvoz i plasman na strana tržišta, a ova informacija će sigurno obradovati dame iz regiona.

Otkriva nam da već sada može sa sigurnošću reći da ćemo neke od ovih komada vidjeti i na crvenom tepihu Sarajevo Film Festivala. Dodala je da će se i ove godine, kao i prethodnih, potruditi da osmisli kreacije koje preslikavaju ovu kolekciju na jedan potpuno prilagodljiv custom način te kroz osmijeh kaže da već sad ima blagu tremu pred crveni tepih.


Za kraj nam je poručila da damu koja nosi Belma Tvico dizajn, vidi kao jaku, samouvjerenu ali i krhku, nježnu, suptilnu, romantičnu, razigranu i radoznalu. Ukoliko se odlučite posjetiti Belma Tvico studio, na adresi Telali 7 u Sarajevu, sigurni smo da ćete i sami osjetiti pozitivnu energiju te izabrati komad za sebe.

* * *
Fotografije: Enida Kajević za Bonjour.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.
Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.
Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo.
Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.
Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?
Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.
Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.
Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.
Tri tijela tri načina čitanja mode
Tema se tumači kroz tri vrste tijela:
Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.
Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.
Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.
Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.
Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.
Šta možemo očekivati ovog maja?
Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela.
Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu.
Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!