TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 11.5.2022.

Danas smo u studiju jedne od najpoznatijih bh. dizajnerica, Belme Tvico, imali priliku pogledati komade nove kolekcije pod nazivom Metamorphosis, a Belma nam je kroz razgovor dala i odgovore na sva pitanja koja smo imali o kolekciji.


Kada smo dobili pozivnicu znali smo da nas očekuje interesantan i zabavan događaj. Već na ulasku u Belmin studio osjetite pozitivnu energiju i kreativan duh, koji se primijeti i u uređenju interijera. Kako kaže i sama Belma, u njenom studiju uživaju i djeca te ih nerijetko studio i kolekcija inspirišu da odmah i sami krenu na crtanje svog dizajna. Belma i njen tim su nas dočekali s osmijehom, te smo s uzbuđenjem čekali da pogledamo kakve će nam to komade ovaj put Belma prezentovati.

 




Već pri prvom pogledu na kolekciju odmah primijetimo vibrantnu paletu boja, koja kao da kaže: ,,Vrijeme je za proljeće i unošenje boja u naše kombinacije.'' Kolekcijom prevladavaju narančaste, ljubičaste i plave nijanse, dok se tu nalaze i komadi u bazičnim crnim i bijelim bojama. Mnogi komadi kolekcije se mogu kombinovati u ležerna, ali i elegantna izdanja.

 




Tako se jedan Belma Tvico top odlično kombinuje sa hlačama koje zajedno izgledaju kao kombinezon, a iste te hlače i top možete kombinovati s drugim komadima iz kolekcije, kao i s artiklima iz vašeg ormara. 




Emina Smaka, novinarka Bonjour.ba u Belma Tvico kimonu 

 

Belma nam zatim kroz razgovor nadodaje: ,,Za nadolazeću sezonu, redefiniram klasične komade iz svog bogatog modnog opusa: odjeću koja utjelovljuje strukturu i sofisticiranost. Želim dati svojoj ženi moć izbora: skraćene blejzere koje kombinuje sa slojevitim palazzo pantalonama, dvodijelna kratka odijela, haljine i suknje srednje dužine, pripijene bodije, korzete i ležerne pelerine. Kontinuirana evolucija je u srži mog pristupa modi. Arhitektonski krojevi i elegantan stil moj su prepoznatljiv potpis dok koračam ka sljedećoj fazi svog dvodecenijskog modnog putovanja."



Kolekciju posebnom čine boje i dezeni, a oni predstavljaju vodu, vatru, vazduh i zemlju, te svaki od dezena za Belmu predstavlja različitu emociju. Kako nam je rekla boje joj daju energiju, živost, otvaraju joj apetit i bude dječju radost u njoj. Belma kaže da za nju crno – bijeli svijet ne postoji, iako shvata da kolekcija zahtjeva i takve komade. Kada govorimo o samom dizajnu, Belma kroz ovaj dio kolekcije istražuje niz silueta: pješčani sat, ravnu kolonu ili jednostavnu liniju. Ona uokviruje ove različite, a opet komplementarne oblike, u jednu skladnu i kohezivnu sliku.




Pitali smo i na koji način će dalje predstavljati kolekciju, a Belma kaže da joj je velika želja snimiti i fashion film, kao jedan od njoj omiljenih načina za prezentovanje kolekcije. Pored editorijala i online dućana, Belma nam je otkrila da se njen tim priprema za izvoz i plasman na strana tržišta, a ova informacija će sigurno obradovati dame iz regiona. 





Otkriva nam da već sada može sa sigurnošću reći da ćemo neke od ovih komada vidjeti i na crvenom tepihu Sarajevo Film Festivala. Dodala je da će se i ove godine, kao i prethodnih, potruditi da osmisli kreacije koje preslikavaju ovu kolekciju na jedan potpuno prilagodljiv custom način te kroz osmijeh kaže da već sad ima blagu tremu pred crveni tepih. 

 




Za kraj nam je poručila da damu koja nosi Belma Tvico dizajn, vidi kao jaku, samouvjerenu ali i krhku, nježnu, suptilnu, romantičnu, razigranu i radoznalu. Ukoliko se odlučite posjetiti Belma Tvico studio, na adresi Telali 7 u Sarajevu, sigurni smo da ćete i sami osjetiti pozitivnu energiju te izabrati komad za sebe. 

 

* * * 
Fotografije: Enida Kajević za Bonjour.ba 


Bonjour

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

TEKST: Bonjour.ba/PR

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.

U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.

Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_1
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_2
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13

Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.

Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.

 



Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.

Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_6
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_7
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_8

Zubun kao anti-muzejski objekt

Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.

„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.

Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_4
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_12
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_3
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_5

Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_11
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_9
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_10

Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_14
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_15

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!