TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 26.10.2022.
Poetična, metaforična te simbolična, nova kolekcija Belme Tvico zrači delikatnom senzibilnošću i tehničkim majstorstvom.
Nova kolekcija je nepokolebljiva i moćna vizija mode - tiha, ali opipljiva. Više od svega stamena je. Upravo je stamenost cilj do kojeg koračamo dok svjedočimo asimetričnoj suknji kreiranoj od raskošnog custom - print brokatnog materijala koja se voluminozno otvara od struka naniže. Raskošni odjevni predmeti još jednom dokazuju plodan odnos između kreativne vizije modne dizajnerice i same mode - oblikovan i uokviren riječima, radom i životom Belme Tvico koja je podjednako drevna i savremena u svojoj kreativnoj misli.

Od pripijene haljine bez rukava s prednjim kopčanjem i isklesanom formom bokova, do niza oštro krojenih odijela, svi predstavljeni komadi iz kolekcije ističu se unikatnim izgledom. Više od same mode, oni grade povezanost s tijelom i prostorom - čine da poželite da vidite, istražite i osjetite nešto s čime se možete identificirati - osjećaj pripadnosti i neraskidivi optimizam.
Raskošnost printova se prepoznaje u zimskim jaknama, brokatnim haljinama i suknjama te basic komadima kao što su ravno krojene pantalone ili prozirni bodysuit po kojima je brend prepoznatljiv godinama unazad. Kolekcija se razvija kroz neobično i asimetrično krojene komade.
Sanjarsku viziju Belma prenosi kroz paletu boja koja gradira od prašnjavo ružičaste i zagasito sive do raskošne fuksije i ultimativne crne. Printovi i zamršeni krojevi oživljavaju kolekciju. Belma Tvico i ovog puta predstavlja kolekciju koja utjelovljuje modni san svake žene. Odjevni komadi koje nam predstavlja su tek produžetak unutrašnjeg 'ja'. Kolekcija je fokusirana na fluidnost koju ostvaruje putem upotrebe materijala koji pružaju osjećaj lakoće te volumena koji omogućava pokret i u najpripijenijim krojevima. Naznake jarkih boja pružaju živost inače neutralnoj paleti korištenoj ove sezone.

Kao potpuni novitet u portfoliju, brend nam predstavlja modne dodatke - šešire i custom - print ravne cipele. U cjelini s odjevnim komadima, oni tvore otmjenu viziju moderne elegancije. Nježni veo preko lica samo naglašava fluidnost čitave kolekcije, dok u ravnim custom - print cipelama možete zakoračiti smjelo u novi dan znajući da će vam donijeti radost sa svakim novim korakom.
Nova kolekcija Belme Tvico













* * *
Fotografije: Belma Tvico Press
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!