TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 9.5.2023.

"Creative & Fashion Industry" po prvi put održat će se u Banjaluci 15. i 16.6. u Banskom dvoru – Kulturnom centru.

Na putu glamuroznog sjaja svjetskih metropola i manifestacija posvećenih modi i najnovijim modnim trendovima "Creative & Fashion Industry", u dva dana od Banjaluke će načiniti pravi modni centar, predstavljajući ono najbolje iz regionalnog kreativnog svijeta. 

U dvije večeri programa nastupit će 8 dizajnera (po 4 dizajnera obje večeri) iz BIH, regiona i Švajcarske. Svako od njih predstavit će svoje kolekcije u sklopu revijskog dijela, a kreacije će biti izložene i u showroomu, koji će biti otvoren prve revijske večeri. 

 



Koncept showrooma je osmišljen tako da će priliku da se predstave Banjalučkoj i regionalnoj publici osim dizajnera koji će nastupiti i mnogi domaći proizvođači i lokalni brendovi iz oblasti tekstila, kože, obuće, starih zanata i izrade nakita. Osim gore navedenih svoje mjesto u showroomu će naći i firme koje nude razne vrste materijala, proizvođače pozamanterije iz RS i drugi. 


,,Kad pomislimo na posebnost, talenat i upornost koje veže svjetska modna scena, jedno ime i jedna osoba instant pada na pamet, a to je naravno Marko Feher, a ovo su samo neki od razloga zašto će baš njegovom revijom biti otvoren prvi "Creative & Fashion Industry". 

I ovoga puta njegova kolekcija obećava stroge forme, savršen tailoring, scenske komade u kojima je već oblačio velika imena show biznisa, ali i jednu pozadinsku priču koja je i temelj ovog dvodnevnog događaja – posjetioci će, sasvim sigurno biti u prilici da vide i dožive koliko daleko možemo dosegnuti s modom. U vidu mijenjanja narativa, ali i promocijom svoje ekonomije i poduzetnosti, koje prati kvalitet i naše znanje. On je oštrim krojevima razbio predrasude modno konzervativnog Balkana, a modnu scenu samouvjereno kreira po svom.''  – kažu organizatori.

 


 

Učesnici programa 

Marko Feher (BiH) 

 



Nevena Ivanović – NEO design (SRB) 

 




Morana Krklec (HRV)

 




Marta Miljanić (CG) 

 



Atelje 71  (Anre i Freya) – Erna Saljević (BIH) 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Erna (@divaisback)



Miranda Kaloudis – MDK Zurich  (Swiss) 

 



 

Dizajneri, producenti, scenografi, fotografi, kostimografi, vizažisti, frizeri, umjetnici i svi koji u svojim sferama djeluju na najprofesionalniji način, pojedinačni su elementi ove velike slagalice, koja uljepšava i unapređuje život svakog od nas, pa će i oni biti dio naše manifestacije.

Akcenat je na značaju svakog od njih i predstavljanju potencijala koje Banjaluka ima, kako s aspekta proizvodnje, tako i s aspekta saradnje s kreativcima i pojedincima iz drugih gradova i država. "Creative Fashion Industry" će da pokaže moć spoja kulture i mode, kroz oči privrede i industrije, bez kojih nijedna zajednica ne može da funkcioniše u punom potencijalu.

Misija ovog događaja je direktan uticaj na razvoj kulture, umjetnosti i turizma grada Banjaluka, kroz sve benefite koje modna industrija ostvaruje. Organizator događaja je "MODA" d.o.o. Banja Luka i "MDK", Cirih, Švajcarska.

* * * 
Fotografije: Creative Fashion Industry


Bonjour

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

TEKST: Bonjour.ba/PR

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.

U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.

Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_1
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_2
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13

Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.

Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.

 



Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.

Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_6
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_7
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_8

Zubun kao anti-muzejski objekt

Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.

„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.

Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_4
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_12
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_3
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_5

Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_11
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_9
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_10

Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_14
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_15

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!