TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 30.3.2023.
Spremni ste za uređenje balkona tako da on postane vaša oaza zelenila i opuštanja?
Vjerujemo da da stoga smo danas odlučili olakšati vam potragu za biljkama koje će ovisno o lokaciji vašeg stana i balkona uspijevati bolje od drugih i pri tome izgledati divno.
Dakle, trebate uzeti u obzir količinu sunca koju će biljka imati tokom dana na balkonu i također, trebate imati na umu da neke biljke su pogodnije za male površine dok recimo neke trebaju dodatnu zaštitu od vjetra. Zbog toga je ključno napraviti mix biljaka koje se slično ponašaju.
Biljke mogu transfomisati balkon vašeg stana iz jednostavnog, pomalo monotonog kutka u mirisnu baštu gdje ćete rado provoditi opuštajuće trenutke.
Imajući te stvari na umu, vrijeme je da pronađete koje biljke su savršene za vaš balkon. Ispod je nekoliko balkonskih biljaka koje bi bilo dobro izabrati na osnovu njihovih karakteristika.
Begonije
Ova biljka će vam cvjetati iz godine u godinu ako je pozicionirate u blago zasjenjenom okruženju. Ne samo da je cvijeće lijepo, nego i lišće izgleda posebno. Ovi listovi dodaju teksturu cjelokupnom osjećaju pružajući raskošno zelene, velike i nazubljene listove.
Sukulenti
Ako imate izazov da se sjetite zaliti biljke i ako vaš balkon ima mnogo sunca, sukulenti bi mogli biti idealni za vas.
Hortenzija
Odlična opcija za ljude koji imaju manji balkon s tim da imate na umu da hortenzija voli dosta sunca.
Petunija
Također, biljka kojoj je potrebna dobra količina sunca, ali ono što je čini tako posebnom jeste da dolazi u nekoliko boja koje možete izabrati i lako ju je uzgajati.
Neven
Neven se posebno dobro snalazi u toplim klimatskim uslovima, ne zahtjeva se održavanje i svojom bojom definitivno uljepšava svaki kutak.
Krizantema
Najpopularnije cvijeće nakon ruže je upravo krizantema zbog brojnih varijanti – različitih veličina, boja i oblika.
Imajte na umu da je krizantemama potreban prostor. Možda ne zvuči idealno za balkon, ali zato što se brzo šire, vi ih zaista nemojte stavljati previše. Jedna ili dvije bit će dovoljne i ipak će vaš balkon izgledati lijepo.
Fuksija
Ova trajnica najbolje izgleda u visećim korpama na balkonu. Također, možete očekivati i goste poput ptica i leptira.
Paprati
Ako imate sjenoviti balkon, paprati su najbolji izbor. Prilagodljive su i dobro rastu u saksijama, ali i visećim posudama. Imajte na umu da ako imate baš mali balkon, paprati možda neće biti dobar izbor. Razlog tome je što se paprati šire i mogu dosta narasti.
Maćuhica
Uspijeva na blagim temperaturama i također možete ju pronaći u mnogim bojama i veličinama – savršene su za uzgoj u prozorskim kutijama i saksijama.
Voće i povrće
Jagodama, malinama, zelenoj salati i paradajzu potrebno je dosta sunca. Uzgajanje vlastitih proizvoda dugoročno će vam koristiti. Ovdje potražite super korisne savjete šta uzgajati na balkonu.
Bilje
Korisno i lijepo u jednom. Bilje je odlično za balkone stanova jer se lako uzgaja, stane u relativno male posude. Voli puno ili djelomično sunčevo svjetlo – postavite ga na najsunčaniji dio vašeg balkona. Za sunčanije balkone, žalfija, majčina dušica ili ružmarin mogu biti dobar izbor. Za sjenovite menta, peršun ili kopar su go to izbor.
***
Naslovna fotografija: @foto.maedchen
TEKST: Bonjour.ba
Via Media, najnagrađivanija marketinška agencija u BiH, ovog ljeta se uselila u svoj novi dom.
Bonjour. je prvi imao priliku zaviriti unutra, a priča koju vam donosimo je priča o poslovnoj filozofiji pretočenoj u prostor i priča o tome šta je sve moguće kad nam je istinski stalo do našeg posla i kad odbijamo da pristajemo na prosjek.
Ova zgrada je fizički manifest vrijednosti i duha agencije. Svaki sprat, svaka soba, svaki detalj je izraz onoga u šta Via Media vjeruje. Njen slogan, The Art of Giving a F*ck, nije samo provokativna rečenica, već princip koji definiše potpunu posvećenost kreativnosti, poslu i izgradnji snažnih odnosa sa kolegama i klijentima.
Ta posvećenost je savršeno vidljiva i opipljiva i u svakom detalju novog prostora.
Na sedam nivoa i sa više od 2.000 m2, koncipiran je tako da potakne razmjenu ideja, ubrza kreativne procese i otvori put ka neočekivanim rješenjima. Unikatan je u BiH, ali i regiji, a kroz njega nas je provela suvlasnica agencije Amna Džambić Branković
“Prostor je osmišljen tako da podstiče ono što nam je najvažnije – kreativnost", kaže Amna.
Htjeli smo razigran, ali profesionalan ambijent koji odražava naš slogan 'The art of giving a f*ck'. To znači da nam je zaista stalo do našeg posla. Do ideje. Do kvalitete. Do drugih ljudi. Do toga kako komuniciramo, kako rješavamo probleme i kako razmišljamo. To je naša kultura. Zato smo, kada nam je prethodna zgrada postala previše tijesna, okupili kolege iz svih odjela i pitali ih šta im je potrebno za idealne uslove za rad.“
Završni dizajn novog prostora potpisuje arhitektonski studio Brigada, čiji su Damjan Geber i Virna Šonje Kuljiš sa svojim timom u potpunosti razumjeli ideju, prirodu posla i identitet agencije.
Prije nego što krenemo u obilazak, važno je znati da je Via Media full-service marketinška agencija, što znači da pruža sveobuhvatan spektar usluga na jednom mjestu. Upravo zato ona okuplja veći broj timova koji rade u bliskoj koordinaciji.
“Iako odjeli funkcionišu samostalno“, kaže Amna, “njihov raspored omogućava stalnu komunikaciju. Vjerujemo i da sam prostor može biti pokretač ideja, pa smo svaki detalj prilagodili tom konceptu.“
Tako su na jednom od spratova, u neposrednoj blizini, smješteni Account, Digital i PR odjeli, kao i ured strateškog planera, te kancelarije suvlasnica, Amne i Vesne.
Upravo na ovom spratu oblikuju se strategije kampanja, a otvoreni raspored stolova i blizina timova potiču stalnu komunikaciju i brzu razmjenu informacija, što je u ovom poslu nezamjenjivo.
Ipak, neki dijelovi posla zahtijevaju drugačiju koncepciju prostora. Tako je jedan sprat u potpunosti posvećen video i audio produkciji.
Tu se nalaze dva studija, filmski i muzički, kojima upravlja ekipa koja piše, režira, montira, animira i producira sve od reklamnih ili muzičkih spotova, pa do dokumentarnih filmova i još mnogo toga između.
A tačno osamnaest stepenica iznad produkcije nalazi se odjel čiji je posao potpuno drugačiji, Event & BTL. Ovo je logistički mozak agencije.
U prostoriji ispunjenoj policama i ormarima, oko širokog barskog stola, svoje planove prave ljudi koji stoje iza nebrojenih uspješnih evenata poput konferencija, promocija, gala večeri, proslava ili koncerata.
Ukratko, šta god zamislite, oni će to ostvariti. Zapravo, vjerovatno već jesu.
Sale za sastanke nalaze se na istom spratu kao i community zona. Ovi prostrani i otvoreni prostori su mjesto na kojem se isprepliću neobavezni razgovori i brainstorm-i, a osmišljeni su upravo u duhu ideje da iz spontane razmjene često nastaju najbolje zamisli.
Popnemo li se sprat više, naći ćemo se tačno ispred Zen sobe. Ova udobna i zvučno izolovana prostorija osmišljena je kao oaza mira u dinamičnom radnom okruženju.
Ovdje se svako može povući da napravi pauzu, obnovi energiju i osvježi kreativnost. Locirana je tačno na pola puta između kreativnog odjela, koji se može pohvaliti sa više nego inspirativnim pogledom, te minimalistički uređenog ureda CEO-a kompanije, sa jednako spektakularnim pogledom na grad.
Na istom spratu nalazi se i prostorija s mnogobrojnim priznanjima agencije. Ovo je svojevrsna zbirka priča o projektima, ljudima i trenucima koji su oblikovali agenciju Via Media. To su podsjetnici na predanost, kreativnost i drugačiji pristup u svakom novom izazovu.
Naš obilazak završavamo u Amninom uredu. Zid krasi djelo mlade bh. umjetnice Hanne Dujmović, a prostor spaja snagu i jednostavnost, eleganciju i funkcionalnost.
U razgovoru, Amna ističe da je agencija usmjerena na hrabru kreativnost, onu koja tjera ljude da misle, osjećaju i reaguju. Ne boje se izazova, otvoreno zagovaraju različitost u mišljenju, karakterima i pristupima, i duboko cijene odgovornost, integritet i otvorenost.
Via Media njeguje kulturu u kojoj se autentičnost ne shvata kao fraza, već kao obaveza. U kojoj razlike nisu tolerisane, nego slavljene. U kojoj se vjeruje da odvažna kreativnost zaista može promijeniti svijet – makar onaj naš kutak pod nebom.
Produkcija: Bonjour.ba
Foto/Video: Marko Jovančić za Bonjour.ba
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!