TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 19.2.2024.
BAFTA (Britanska akademija filmskih i televizijskih umjetnosti) jedan je od najprestižnijih događaja u filmskoj industriji Velike Britanije.
Ovaj događaj godišnje okuplja najveće zvijezde svjetskog filma i televizije kako bi proslavile izvanredna dostignuća u umjetnosti kinematografije.
Na crvenom tepihu BAFTA nagrada 2024. godine, glamur je i sinoć bio neosporno prisutan. Zvijezde poput Margot Robbie, Emme Stone i Bradley Coopera zasjale su u pomalo klasičnim, ali svejedno neodoljivim kreacijama. Uz njih su se tu našli i domaći talenti poput Carey Mulligan, Emily Blunt, Rosamund Pike i Vivian Oparah.
Crvenim tepihom vladali su akromatski tonovi crne i bijele, poput Tamara Ralph kreacije koju je birala Lily Collins i klasičnog odijela za koje se odlučio David Beckham. Nježna nijansa ružičaste u kontrastu na crni ton dominirala je na Armani Privé kreaciji koju je nosila Margot Robbie.

Foto: @thecut

Foto: @canalplus

Foto: @inthestyle
Među tim nježnim i neutralnim tonovima, isticale su se sve nijanse crvene. Mnogi su birali ovu energičnu boju, od jarko crvene, do bordo nijanse. Dua Lipa je nosila Valentino, Cate Blanchett Louis Vuitton, a Andrew Scott je bio jedan od istaknutijih predstavnika muške mode na crvenom tepihu u upečatljivom crvenom odijelu.
Iako se radi o jednostavnim i ne baš inovativnim kreacijama, svakako su ukrali pažnju svojom pojavom.

Foto: @seventeen

Foto: @alemdergisi

Foto: @canalplus
Svjetla reflektora je ponajviše ukrala Emma Stone u Louis Vuitton haljini asimetričnog kroja s predimenzioniranim rukavom, u nijansi koju je Pantone proglasio bojom godine – Peach Fuzz.

Foto: @inthestyle
BAFTA nagrade, kao i sve druge filmske nagrade, nisu bile samo prilika za nagrađivanje filmskih dostignuća, već i pravi modni spektakl. Tko je što birao i u čemu su zasjale ostale zvijezde na sinoćnjoj dodjeli nagrada BAFTA, pogledajte u nastavku.

Foto: @seventeen

Foto: @alemdergisi

Foto: @alemdergisi

Foto: @canalplus

Foto: @alemdergisi

Foto: @alemdergisi

Foto: @inthestyle

Foto: @thecut

Foto: @inthestyle

Foto: @thecut

Foto: @thecut

Foto: @inthestyle
* * *
Naslovna fotografija: @gregwilliamsphotography
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!