TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 1.7.2020.
Senzualnost i sofisticiranost su nit vodilja gotovo svakog komada koji nosi Amira Pertesi etiketu.
U fokusu njenog rada su haljine, a modeli iz posljednje kolekcije bit će nosivi u gotovo svim prilikama kada se želite osjećati ženstveno, elegantno i dotjerano.
„Kolekcija koju sam trebala snimiti sredinom aprila ove godine je zbog korone odgođena i nisam radila puna tri mjeseca, kao i mnogi od nas. Tada je koncept bio potpuno drugačiji, kao i tema editorijala i modeli koji su bili pripremljeni, ali ga zbog situacije nismo uspjeli realizovati.
S obzirom na to da trenutno možda i nije vrijeme za glamurozne haljine, a izostaju nam i takvi događaji, kreirala sam nekoliko jednostavnih komada koje djevojke mogu nositi svakodnevno. Takve haljine mi se ustvari konstantno traže, pa sam ih već davno počela kreirati, a mislim da je baš sada trenutak da upravo takve i predstavim.“ – prokomentirala je Amira na naš upit što joj je bila nit vodilja i inspiracija za ovu liniju haljina.

Uz tehniku drapiranja i ženstvene izreze koji suptilno otkrivaju tijelo, kreacijama je na sofisticiran način dana dodatna doza elegancije.
Kolorit boja kreće se od klasične crvene do neon zelene i kraljevsko ljubičaste.

Drugi dio linije bit će predstavljen krajem 9. mjeseca, a te modele, kao i ove karakterizira činjenica da su izrađeni od elastične skube, jako udobni i nosivi.
Za zaštitno lice kolekcije, Amira je ponovno birala bh.model, Sarah Čerkez s kojim surađuje već nekoliko sezona.
„Sarah i ja smo već stari tandem i jako se vežem za saradnike i tim sa kojim sarađujem. Tamo gdje mi je dobro ostajem dugo i ekipu sa kojom funkcionišem dobro takođe ne mijenjam rado.
Ona i ja često se zezamo na tu temu i da je vrijeme da ubacim novo lice, ali Sarah je zaista neko ko moje haljine iznese savršeno, onako kako ja to zamislim i smatram da se njena osobnost, gracioznost i ljepota uklope i u priču koju kroz haljine prezentiram, a koja mi je bitna, tako da Čerkezovu ipak ne dam tako lako! ? ? Osim toga, odavno mi je i drugarica, nije samo model i zaštitno lice.“ – nadodala je Amira.

Raskošna arhitektura dubrovačkih ulica poslužila je kao savršena kulisa za snimanje kolekcije profinjenih haljina ispred objektiva Aleksandra Arsenovića, dok Kosta Miljković potpisuje frizuru i makeup koji su dali dodatnu dozu elegancije cijeloj priči.

Kompletnu kolekciju istražite kroz fotografije u nastavku.








***
Dizajnerica: Amira Pertesi
Model: Sarah Čerkez
Foto: Aleksandar Arsenović
Makeup i frizura: Kosta Miljković
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!