TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 1.7.2020.
Senzualnost i sofisticiranost su nit vodilja gotovo svakog komada koji nosi Amira Pertesi etiketu.
U fokusu njenog rada su haljine, a modeli iz posljednje kolekcije bit će nosivi u gotovo svim prilikama kada se želite osjećati ženstveno, elegantno i dotjerano.
„Kolekcija koju sam trebala snimiti sredinom aprila ove godine je zbog korone odgođena i nisam radila puna tri mjeseca, kao i mnogi od nas. Tada je koncept bio potpuno drugačiji, kao i tema editorijala i modeli koji su bili pripremljeni, ali ga zbog situacije nismo uspjeli realizovati.
S obzirom na to da trenutno možda i nije vrijeme za glamurozne haljine, a izostaju nam i takvi događaji, kreirala sam nekoliko jednostavnih komada koje djevojke mogu nositi svakodnevno. Takve haljine mi se ustvari konstantno traže, pa sam ih već davno počela kreirati, a mislim da je baš sada trenutak da upravo takve i predstavim.“ – prokomentirala je Amira na naš upit što joj je bila nit vodilja i inspiracija za ovu liniju haljina.

Uz tehniku drapiranja i ženstvene izreze koji suptilno otkrivaju tijelo, kreacijama je na sofisticiran način dana dodatna doza elegancije.
Kolorit boja kreće se od klasične crvene do neon zelene i kraljevsko ljubičaste.

Drugi dio linije bit će predstavljen krajem 9. mjeseca, a te modele, kao i ove karakterizira činjenica da su izrađeni od elastične skube, jako udobni i nosivi.
Za zaštitno lice kolekcije, Amira je ponovno birala bh.model, Sarah Čerkez s kojim surađuje već nekoliko sezona.
„Sarah i ja smo već stari tandem i jako se vežem za saradnike i tim sa kojim sarađujem. Tamo gdje mi je dobro ostajem dugo i ekipu sa kojom funkcionišem dobro takođe ne mijenjam rado.
Ona i ja često se zezamo na tu temu i da je vrijeme da ubacim novo lice, ali Sarah je zaista neko ko moje haljine iznese savršeno, onako kako ja to zamislim i smatram da se njena osobnost, gracioznost i ljepota uklope i u priču koju kroz haljine prezentiram, a koja mi je bitna, tako da Čerkezovu ipak ne dam tako lako! ? ? Osim toga, odavno mi je i drugarica, nije samo model i zaštitno lice.“ – nadodala je Amira.

Raskošna arhitektura dubrovačkih ulica poslužila je kao savršena kulisa za snimanje kolekcije profinjenih haljina ispred objektiva Aleksandra Arsenovića, dok Kosta Miljković potpisuje frizuru i makeup koji su dali dodatnu dozu elegancije cijeloj priči.

Kompletnu kolekciju istražite kroz fotografije u nastavku.








***
Dizajnerica: Amira Pertesi
Model: Sarah Čerkez
Foto: Aleksandar Arsenović
Makeup i frizura: Kosta Miljković
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!