TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 5.10.2022.
Bez obzira u kojoj smo životnoj dobi, osjećaj kada iz svakodnevnih odjevnih komada uskačemo u udobnu i cozy pidžamu je neprocjenjiv.
No, priznajemo modeli kreirani za naše najmlađe uvijek ukradu pažnju i otope nam lica u široki osmijeh. Posebno kada su rađeni s kreativnošću, pažnjom, pravim materijalima i s pomisli na dječiji ćeif, jer ipak su to komadi za njih. Upravo ova suradnja o kojoj danas govorimo je našu pažnju ukrala zbog gore navedenih parametara. Alma Ras je kompanija kojoj vjerujemo godinama, a komadi ovog brenda su u ladicama naših prijateljica, baka i nana, kao i nas samih.

Ovaj put su, uz kreativnu ruku Martine Saire Keškić, predstavili novu, limitiranu kolekciju za djecu. Zavirili smo iza kulisa snimanja nove kampanje te kroz razgovor s Martinom saznali o kojim se tačno proizvodima radi, šta je bila inspiracija te kakva je atmosfera vladala na fotografisanju s djecom.

Martina Saira Keškić na snimanju nove Alma Ras kampanje
Martina, ovo nije prvi put da surađuješ s kreativnim timom Alma Ras brenda. Bila si zadužena za njihovu kampanju za 20. godišnjicu postojanja, a sada si preuzela ulogu osmišljavanja dizajna dječije linije. Kako je došlo do ove suradnje?
Već neko vrijeme razgovaramo o tome da radimo nešto zajedno, a ja sam odabrala da to bude dječija kolekcija, kolekcija koja će ostaviti trag i lijepe uspomene mojoj djeci i meni.

Mama si i nerijetko i Emu i Zena vidimo u kreativnim izdanjima. Kojom si se estetikom vodila pri osmišljavanju kolekcije? Kako ste birali artikle koji će se naći u ovoj kolekciji?
Željela sam postići kvalitet i jednostavnost, a ostaviti dječijoj mašti da oslikaju svoje pidžame. Pored jabuke i šljive, motivi ove kolekcije su dva crteža moje djevojčice Eme. Svaki artikal ima svoje ime i time sam ih oživjela. Kolekcija je limitirana i mala : ĆEIF PIŽAMA – po mom ćeifu pidžama, HAMAN POTKOŠULJA – i za djevojčice i za dječake, ŠARMER GAĆE – gaćice za dječake, AFERIM GAĆE – gaćice za djevojčice, HANUMA STYLE – fashion til providna roklja i MERAK ŠTUCNE – i za djevojčice i za dječake.

Kako je tekao sam proces izrade kolekcije? Koji su izazovi s kojima si se susrela?
Dizajn kolekcije sam uradila brzo jer sam tačno znala šta želim. Sam projekat je za mene izazov, a zbog profesionalnog tima ljudi u Alma Ras nije bilo poteškoća; najveći poduhvat je bio snimiti kolekciju sa djecom, a postići to da imaju lijepo iskustvo i da se tog dana rado sjećaju.

Što ove artikle izdvaja od sličnih artikala na tržištu?
Kvalitet i jednostavnost i to što su urađeni s ljubavlju.

Čime ste se vodili pri odabiru lokacije, stila fotografija, kao i tima na setu?
Lokacija je trebala da bude u prirodi jer osjećam da se svi trebamo vratiti malo više njoj. Djeca uživaju u prirodi i mnogo je više cijene od nas odraslih. Izabrali smo predivan voćnjak 'Baš Bašča' u Brezi koji je očaravajući i pružio je djeci puno igre uz branje voća i druženja sa životinjama. Stil fotografija i malih video zapisa je također u duhu prirode, sa malo retro touch-a. Edvin Kalić je zaista odradio odličan posao i jedva čekam finalni editorijal. Također, grafička dizajnerica, Ida Šarenac, je predivno oživjela nacrte moje kćerke Eme i zaokružila ovaj projekat.


Anegdote sa snimanja?
Ima ih puno, tako je kada radite sa djecom. Svako dijete je unikatno i svako je na setu vodio svoju priču ali to je ono što sam i željela prikazati ovom kolekcijom.
Kolekcija MOJ ĆEIF će Online biti dostupna 11.oktobra na oficijelnoj web stranici Alma Ras, a malo poslije i u odabranim buticima Alma Ras. Kako je kolekcija LIMITED EDITION, predlažem da požurite sa kupovinom i nadam se da ćete uživati.



Grafička dizajnerica Ida Šarenac
Ida Šarenac o projektu: ,,Raditi na kolekciji MOJ ĆEIF je bio čisti užitak. Martina je klijent kakvog svaki dizajner želi; sa jasnom vizijom onog što želi, ali sa punim povjerenjem koje je meni kao dizajnerici dalo punu kreativnu slobodu. Jako mi je drago biti dio ovako jedne inovativne i originalne priče.“
Fotograf Edvin Kalić
Edvin Kalić o projektu: ,,Kada me je Martina pozvala da radim vizuale za kolekciju 'Moj Ćeif' znao sam da će biti autentično i zanimljivo. Već na prvom našem sastanku, sjeli smo na ručak te nakon što mi je približila art direkciju kampanje i predložila ideju za vizuale, rekao sam joj da ja tu doslovno ne bih ništa dodao ni oduzeo! Složili smo se da želimo raditi fotografije ali i formu kratkih klipova kako bi što više dočarali atmosferu sa snimanja. Svemu smo pristupili opušteno, razigrano i neposredno, baš onako kakva je bila i dječija igra u Bašbašči.''



* * *
Fotografije: Alma Ras/ PR
TEKST: Bonjour.ba
Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.
Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.
Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
Bez komentara
„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 
Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala.





Feherova moda? Inteligentna i promišljena.







„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje.

Fashion: Marko Feher
Talent: Tatjana Šojić
Photography: Edvin Kalić
Hair: Ensar Dervišbegović
Makeup: Renata Ponjević
Supernumerary: Alaoui Ismail
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!