TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 20.11.2019.

Muchness je relativno nov domaći modni brand iza kojeg stoji kreativni dvojac - Adna Ahmedić-Kadić, arhitektica i Alisa Čaber, akademska grafičarka.

U želji da spoje arhitekturu, grafiku i novu konstrukciju odjevnih predmeta, prvo su dizajnirale konstruktivan predmet, kojeg zatim jednostavno dekonstruiraju.

"Termin dekonstrukcija opisuje odjeću koja je nedovršena, razdvojena, transparentna, odnosno može se objasniti kao izokrenuta konstrukcija. Karakterizira ju manipulacija strukture površine, nepravilnih oblika koji iskrivljuju, dislociraju elemente odjeće. Prema tome, ukazujući na zajedničke pojmove arhitekture i mode, kao što su struktura, oblik, tkanina, konstrukcija i izrada, dijelimo vezu s arhitekturom oko izgradnje/konstrukcije eksperimentiranjem s dizajnom odjeće od ne podudarajućih tkanina, oduzimanjem ili premještanjem specifičnog dijela odjeće te stvaranjem nove konstrukcije i mogućnosti." - komentirale su Adna i Alisa. 

"Nova kolekcija Muchness prepuna je snažnih elemenata kombiniranih različitim teksturama materijala i jakog izražaja kroz forme i krojeve. Svaki odjevni komad koji predstavljamo u zimskoj kolekciji, poput majica, hlača, suknji... očituje se u multifunkcionalnom dizajnu i prepoznavanju potrebe klijentica koje će npr.istu majicu nositi u uredu i navečer zablistati u večernjem izdanju.
Također, u kolaboraciji s Design studijom Make Me, čiji je Alisa vlasnik, su stvorene narukvice izrađene od kože i inoxa, a koža je ručno oslikana.


Mi smo u kompletnu ovu priču ušle neopterećeno i tako ćemo nastaviti raditi. Mislimo da je to jedini način da uspijemo napraviti nešto što je kvalitetno i što će se svidjeti i nama i svima ostalima. Postati predvidljiv, a samim tim i dosadan, jedna je od većih zamki modnog dizajna i stvaranja branda u današnje vrijeme. Upravo na tom tragu cilj dizajnerskog tima “Muchness” jeste razviti reakciju u vremenu kada su nam osjetila postala gotovo neosjetljiva na podražaje, odnosno izazvati drugačiju reakciju u neočekivanoj modnoj priči. Ovo što mi radimo nije brza moda, jer je skoro 90 posto cjelokupnog posla na odjevnom predmetu ručni rad, za što vam onda treba znanja, vremena, preciznosti i strpljenja."  
Vođen drugačijom vizijom ovaj kreativni dvojac želi stvoriti modni svijet iz snova za sve one koji se ne boje upasti u “zečju rupu” kako bi doživjeli novu modnu avanturu. Upravo im je i za naziv brenda inspiracija bio magični nadrealistični svijet kojeg je pisac Lewis Caroll stvorio u bajci 'Alisa u Zemlji čuda'.
"To je priča koja se može tumačiti na mnoštvo drugačijih načina. Riječ “Muchness,” koja se pominje u priči, jedna je od jezičkih igara koja je neprevodiva u pravom smislu riječi. Ponegdje u prijevodima bajke na našem jeziku susrećemo se s riječima – “emocija”, “mnogobrojno mnoštvo”, “mnogoća”, ali u kontekstu rečenice: “You used to be much more Muchier... You've lost your Muchness...”, objašnjenje riječi “muchness”, prema Urban Dictonary, predstavlja maštu i nevinost koja se pojavljuje u srcima djece, odrastanjem i sazrijevanjem postajemo odgovorniji i gubimo svoj – muchness." - komentirale su dame.
Njihov rad možete pratiti i na Facebook stranici brenda, kao i Instagram profilu @muchness_, a dio nove kolekcije istražite kroz fotografije Ane Lukende u nastavku.


***
Foto: Ana Lukenda
Model: Alisa Čajić Drmać
MUA: Vesna Husić


Bonjour

Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“

TEKST: Bonjour.ba

Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“ Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“

Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.


Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.

Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
 

Bez komentara 


„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 


Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (2)


Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (3)


Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (4)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (5)


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
 

Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (6)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (7)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (8)


Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala. 



Bonjour_ba_01feher_marko_

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (10)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (11)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (12)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (13)


Feherova moda? Inteligentna i promišljena.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (14)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (15)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (16)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (17)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (18)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (19)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (20)


„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje. 

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (21)
 

Fashion: Marko Feher

Talent: Tatjana Šojić

Photography: Edvin Kalić

Hair: Ensar Dervišbegović

Makeup: Renata Ponjević

Supernumerary: Alaoui Ismail  
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna  
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!