TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 20.11.2019.

Muchness je relativno nov domaći modni brand iza kojeg stoji kreativni dvojac - Adna Ahmedić-Kadić, arhitektica i Alisa Čaber, akademska grafičarka.

U želji da spoje arhitekturu, grafiku i novu konstrukciju odjevnih predmeta, prvo su dizajnirale konstruktivan predmet, kojeg zatim jednostavno dekonstruiraju.

"Termin dekonstrukcija opisuje odjeću koja je nedovršena, razdvojena, transparentna, odnosno može se objasniti kao izokrenuta konstrukcija. Karakterizira ju manipulacija strukture površine, nepravilnih oblika koji iskrivljuju, dislociraju elemente odjeće. Prema tome, ukazujući na zajedničke pojmove arhitekture i mode, kao što su struktura, oblik, tkanina, konstrukcija i izrada, dijelimo vezu s arhitekturom oko izgradnje/konstrukcije eksperimentiranjem s dizajnom odjeće od ne podudarajućih tkanina, oduzimanjem ili premještanjem specifičnog dijela odjeće te stvaranjem nove konstrukcije i mogućnosti." - komentirale su Adna i Alisa. 

"Nova kolekcija Muchness prepuna je snažnih elemenata kombiniranih različitim teksturama materijala i jakog izražaja kroz forme i krojeve. Svaki odjevni komad koji predstavljamo u zimskoj kolekciji, poput majica, hlača, suknji... očituje se u multifunkcionalnom dizajnu i prepoznavanju potrebe klijentica koje će npr.istu majicu nositi u uredu i navečer zablistati u večernjem izdanju.
Također, u kolaboraciji s Design studijom Make Me, čiji je Alisa vlasnik, su stvorene narukvice izrađene od kože i inoxa, a koža je ručno oslikana.


Mi smo u kompletnu ovu priču ušle neopterećeno i tako ćemo nastaviti raditi. Mislimo da je to jedini način da uspijemo napraviti nešto što je kvalitetno i što će se svidjeti i nama i svima ostalima. Postati predvidljiv, a samim tim i dosadan, jedna je od većih zamki modnog dizajna i stvaranja branda u današnje vrijeme. Upravo na tom tragu cilj dizajnerskog tima “Muchness” jeste razviti reakciju u vremenu kada su nam osjetila postala gotovo neosjetljiva na podražaje, odnosno izazvati drugačiju reakciju u neočekivanoj modnoj priči. Ovo što mi radimo nije brza moda, jer je skoro 90 posto cjelokupnog posla na odjevnom predmetu ručni rad, za što vam onda treba znanja, vremena, preciznosti i strpljenja."  
Vođen drugačijom vizijom ovaj kreativni dvojac želi stvoriti modni svijet iz snova za sve one koji se ne boje upasti u “zečju rupu” kako bi doživjeli novu modnu avanturu. Upravo im je i za naziv brenda inspiracija bio magični nadrealistični svijet kojeg je pisac Lewis Caroll stvorio u bajci 'Alisa u Zemlji čuda'.
"To je priča koja se može tumačiti na mnoštvo drugačijih načina. Riječ “Muchness,” koja se pominje u priči, jedna je od jezičkih igara koja je neprevodiva u pravom smislu riječi. Ponegdje u prijevodima bajke na našem jeziku susrećemo se s riječima – “emocija”, “mnogobrojno mnoštvo”, “mnogoća”, ali u kontekstu rečenice: “You used to be much more Muchier... You've lost your Muchness...”, objašnjenje riječi “muchness”, prema Urban Dictonary, predstavlja maštu i nevinost koja se pojavljuje u srcima djece, odrastanjem i sazrijevanjem postajemo odgovorniji i gubimo svoj – muchness." - komentirale su dame.
Njihov rad možete pratiti i na Facebook stranici brenda, kao i Instagram profilu @muchness_, a dio nove kolekcije istražite kroz fotografije Ane Lukende u nastavku.


***
Foto: Ana Lukenda
Model: Alisa Čajić Drmać
MUA: Vesna Husić


Bonjour

Plusminus nova kolekcija je razlog da se uputite po nešto stvarno posebno (znate već gdje)

TEKST: Ada Ćeremida

Plusminus nova kolekcija je razlog da se uputite po nešto stvarno posebno (znate već gdje) Plusminus nova kolekcija je razlog da se uputite po nešto stvarno posebno (znate već gdje)

Ako ste se ikada zapitale zašto večernji komadi rijetko ostanu u ormaru duže od jedne sezone, Plusminus ima odgovor.

Plusminus Festive Night kolekcija dolazi u trenutku kada smo svi pomalo umorni od odijevanja koje traje jednu noć i nestaje s prvom fotografijom. Nakon denim kolekcije koja nas je iznenadila i pokazala koliko daleko ovaj brend može otići bez gubitka identiteta, povratak večernjim siluetama djeluje kao siguran, ali uzbudljiv potez. 

Ovo nije klasični party wear, niti kolekcija koja traži strogi dress code. Festive Night je zamišljena za stvarne trenutke izlaske, večere, praznike, ali i one obične dane kada želite da outfit nosi raspoloženje umjesto vas. To je moda koja vam daje samopouzdanje prije nego izađete iz stana


plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_8
plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_1

Kada večernji komad ima strukturu, a ne samo efekat

Na prvi pogled, Festive Night osvaja estetikom noćnog izlaska: duboka crvena, metalik sjaj, precizni krojevi i naglašena silueta. Ali ono što zadržava pažnju duže od nekoliko sekundi jeste konstrukcija. 

Haljine i korzeti su oblikovani tako da prate tijelo, ali ga ne ograničavaju. Svaki komad ima jasnu formu, skoro arhitektonsku, zbog čega lako prelazi iz svečane u svakodnevnu priču. Ovo su komadi koji ne traže mnogo stiliziranja, oni već znaju šta rade.


plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_3
plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_4

Večernji komadi koji počinju prije izlaska

Festive Night se ne dešava samo na plesnom podiju, ona počinje u trenutku kada zatvarate vrata stana i znate da ste obučeni kako treba. Prve siluete u editorijalu igraju se kontrastima: zatvoreni dekoltei, dugi rukavi i naglašeni struk stvaraju osjećaj kontrole, dok korzeti od metaliziranih materijala unose dozu smjelosti. 

Ovo su haljine koje ne traže dodatne slojeve ni objašnjenja. Dovoljno su snažne same po sebi, ali ostavljaju prostor da ih stilizirate po svom.


plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_10

Posebno je zanimljiv kontrast s crnim osnovama kolekcije. Crna ovdje nije ravna ni stroga ona ima dubinu, težinu i onaj gotovo lavinski tok, kao užarena magma koja se sporo kreće kroz noć. 

U tom odnosu, metalik djeluje kao akcenat koji naglašava energiju, a ne kao dekor koji dominira. Rezultat su komadi koji izgledaju moćno bez potrebe za teatralnošću, večernji bez kostimografije i luksuzni na način koji se osjeti tek kada im se približite.


plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_7
plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_9

Metalik kao akcenat, ne kao kostim

Metalik u Festive Night kolekciji je onaj tihi sjaj koji Plusminus već godinama koristi kao svoj potpis, materijal koji se ne ponaša kao površina, već kao struktura. U formi korzeta i precizno postavljenih panela, metalik ne reflektuje svjetlo ravno, nego ga lomi, prati liniju tijela i mijenja se s pokretom. Svaki kadar otkriva drugačiju teksturu, gotovo kao da tkanina diše zajedno s tijelom.


plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_5
plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_11

Moda koja svjesno bira kontekst

Poseban sloj priče ovog editorijala donosi i lokacija snimanja, ispred postavke izložbe Warming Warning umjetnika Almina Zrne. Taj vizualni susret mode i umjetnosti nije slučajan on direktno komunicira vrijednosti koje Plusminus njeguje godinama. Etička proizvodnja, poštovanje ljudi u procesu rada i ideja trajnosti ovdje nisu dodatak, već osnova. 

Sve zajedno djeluje kao tiha poruka protiv brzine, viška i zaborava. U tom kontekstu, večernja moda dobija novu dimenziju – postaje promišljena, usporena i lišena viška.
 

plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_1_2

Festive Night nije kolekcija koja vam diktira kako da se obučete, već nas podsjeća zašto ste večernju modu nekada doživljavali kao lični izraz, a ne kao obavezu. Plusminus i ovdje ostaje vjeran svom jeziku: krojevima koji imaju svrhu, materijalima koji nose karakter i estetici koja ne podliježe sezonskoj buci.


plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_6
plusminus_nova_kolekcija_decembar_bonjour_ba_12

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

 Dizajner: Plusminus  
Foto: Maja Topčagić
 Kosa i Make-up: Naida Đekić  
Modeli: Ajla Klico, Lejla Čaušević
 Izložbena postavka: Almin Zrno  
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!