TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 3.3.2021.

Adna je po struci arhitektica, a u Sarajevu je dizajnirala jednu šarmantnu, kreativnu, inspirativnu trgovinu unutar koje ćete naći Made in BiH artikle koje dizajniraju kreativci iz cijele države.

Kutcha (nalazi se na adresi Skenderija 15) mjesto je koje, osim interijerom u kojoj vašu pažnju privlači svaki detalj od namještaja preko šoljica do ukrasa i modnih dodataka, ali i toplom energijom koja vas motivira da tu ostanete cijeli dan.
Obzirom da nam je i sama Adna otkrila da izraz „U Kutchi kao kod kuće“ najbolje opisuje njihovu priču, jasno je zašto je ovo adresa koju svakako trebate posjetiti. Adna nam je kroz #FEELGOODmajica intervju tijekom druženja u Sarajevu otkrila kako je započela njena priča, koliko je izazovno pokrenuti vlastitu kompaniju i kako je to biti sam svoj šef, kao i koji su to sve artikli dostupni unutar ove cool trgovine.

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?

Kutcha zvanično postoji od decembra 2016. godine, a nezvanično od maja iste godine, kada je kao jedna od najboljih startup ideja prepoznata od strane Općine Centar kroz program samozapošljavanja mladih. Ideja Kutche je bila i ostala da okupi najbolje kreativce i dizajnere prije svega iz BiH, a onda i iz regije. Nakon 4 godine priznajem da je svaki dan izazovan, ali otvaranje firme, administracija, takse, hodanje po sudovima, inspekcijama, čitanje zakona o deklaracijama je nešto na što vas nitko ne pripremi. Kad otvarate d.o.o., većina ljudi vam kaže: „Znaš li ti kako je teško zatvoriti d.o.o.?
Da ja ne bih hodala opet po sudovima i mijenjala prezime u silnim papirima, odlučila sam da nakon udaje ne mijenjam prezime. Hvala mom mužu.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?

Može li 5 riječi? U Kutchi kao kod kuće. ? Ako baš moram izabrati samo 3 riječi, onda bi to bile: hrabrost, domaće, edukacija.

Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?

Preko 30-ak različitih brandova iz BiH i regije se može naći u našoj Kutchi. Također, radionica restauracije i redizajniranja starog namještaja Drvoredaktura je od nedavno dio naše Kutche, pa nam je i to u fokusu, tako da... čuvajte stari namještaj, mi ćemo ga spasiti. Pošto sam ja arhitektica po struci, uvijek imam barem jedan projekat koji radim, ali sada više ne prihvatam svaki projekat, nego samo one koje baš želim raditi.
Ljetna bašta „IZA KUTCHE“ je posebna priča koja postaje brand sam za sebe. U bašti pravimo radionice, evente, humanitarne bazare, izložbe, predstavljamo nove brandove. I uživamo u njoj.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Ako sad baš očekujete da ću odgovoriti kako svaki dan imam to-do listu, pa onda radim jednu stvar sa liste, pa drugu, treću...varate se. Vrlo često me svaki radni dan iznenadi, jer čim nešto isplaniram, to se sigurno neće desiti i 100% taj plan neću ostvariti. Kako me to ne bi frustriralo, jednostavno, znam šta su moji zadaci, šta bi trebalo taj dan uraditi i uopće me ne ljuti ako ne ostvarim sve. Puštam da se stvari (one koje mogu) rješavaju i dešavaju u trenutku kojem trebaju (kao recimo kašnjenje sa ovim intervjuom). ?


Ljetni period donosi uvijek mnogo izazova, jer tada na scenu stupa i naša ljetna bašta IZA KUTCHE te mnogo obaveza oko organizacije evenata, organizacije same bašte, njenog uređenja i na kraju ljeta budem iscrpljena, ali neizmjerno sretna.
Kako sam cijeli život ranoranioc, moj dan počinje već oko 6 ujutru, bez pravljenja TO-DO liste, sa velikom šoljom kafe iz najljepše Terra šolje.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Kutchu posebnom čine ljudi koji su okupljeni oko nje. Znate, zgrada gdje se nalazimo je bila totalno tužna i usamljena kada sam došla i odlučila da će to biti prostor gdje želim početi svoj biznis.
Ideja je bila da je napunim dobrim ljudima i dobrom energijom. Tako da smo od jedne tužne zgrade došli do toga da je to zgrada puna ideja, tako da su tu sada radionice gdje se prave: Make Me nakit, Twisted Keli nakit, lutke Pepetuške, tu je Studio 59 koji pravi predivne daske, vrtić Kinderhaus, NVO Munja... Jednostavno, okupljamo dobre priče, odlične brandove, uvijek smo nasmijani i imamo energije da svaku vašu zamisao sprovedemo u djelo.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by KUTCHA (@kutcha_cs)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by KUTCHA (@kutcha_cs)

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Sve sam svoje želje do sada ostvarila, možda je nekada trebalo više energije i vremena, hrabrosti i upornosti, ali ciljeve postižem bez TO-DO liste. Svaki neuspjeh vodi ka novom uspjehu, jer gdje se jedna vrata zatvore, nova se otvore. Kada klonem duhom, a to se nekada zna desiti i par puta dnevno, samo se okrenem iza sebe i pogledam šta sam do tada stvorila. Izađem u baštu i sjetim se kako je to prije par godina bila zarasla livada, odem do svake radionice koja se nalazi u zgradi, napunim se energijom i nastavim dalje.

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?

Postoje trenuci kada bih sama sebi dala otkaz, digla ruke od svega i otišla se negdje zaposliti. Ali ne ide to baš tako lako. Jer Kutcha je moje prvo dijete, a moja kćerka drugo.
Mnogo teških situacija je iza mene, ali sigurna sam i ispred mene. Kada podijelite problem sa drugim ljudima, on više nije tako veliki. Što više pričate o problemu, on postaje sve manji i manji. Dugo mi je trebalo da to naučim, jer sam po prirodi osoba koja je timski igrač, sve dok ne dođe do problema i tu sam se zatvarala sama u sebe, smatrajući da nema potrebe da ostatak ekipe zamaram problemima. Otkako to više ne radim, problema je manje, a i brzo ih riješimo. Jer 7 glava je pametnije od jedne.
O upornosti ne moram niti govoriti, jer da je nema, neki od najboljih svjetskih brandova i kompanija ne bi uspjeli. I da, neka svako radi svoj posao koji najbolje zna.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

Kako Kutcha postoji već 4 godine, moram priznati da se svijest naših sugrađana dosta promijenila. Tek smo na početku puta, ali smo se pomjerili sa neke „mrtve tačke“.
Postoje tri skupine ljudi koji kupuju domaće proizvode: prvi su oni koji žele kupiti nešto domaće i podržati, možda platiti skuplje i biti ponosni što su to uradili. Takvi klijenti su uvijek dobrodošli. Drugi su oni koji kupe i onda vas narednih par godina maltretiraju raznim neopravdanim reklamacijama, jer misle da trebate biti počašćeni time što su oni kupili vaš proizvod. Njima poručujemo: nemojte više kupovati (nigdje i ništa). Treći su oni koji nešto kupe, razočaraju se i odluče da će prestati sa kupovinom domaćih brandova i proizvoda. Takve osobe treba uvjeriti da dođu ponovo, jer greške se dešavaju.
Edukacija je jedini način, tako da klijente koji žele nešto kupiti od brandova čije se radionice nalaze kod nas, vrlo rado povedemo u obilazak kako bi vidjeli i sami koliko je vremena potrebno da bi taj neki predmet nastao.
Radionice su nešto što najbolje utiče na ljude. Tako ima smiješna priča sa radionice za restauraciju namještaja koja je realizirana u sklopu projekta EU Infocentra. Polaznici su donijeli svoj komad namještaja koji su popravili, ofarbali i redizajnirali uz moju i pomoć moga tate. Nakon 2 dana radionice, 12 učesnika, nekih 10-ak sati rada u ta dva dana, ja sam za svaki komad rekla koliko bih ga naplatila da su ga meni donijeli da sve to uradim umjesto njih. Bili su šokirani niskom cijenom. A onda sam ih sve pitala za koliko novaca bi mi prodali taj komad koji su popravili i redizajnirali. I niko mi ništa nije htio prodati.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by KUTCHA (@kutcha_cs)

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Skoro svaki dan sa kćerkom čitam razne bajke, ali najljepše „bajke“ su ispričane u knjizi ŽENE BIH. Eh, tu knjigu smo obje pročitale mnogo puta i tih 50 životnih priča najbitnijih 50 žena iz historije BiH me svaki put nauči nečemu novom.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Sadim cvijeće, to mi je postala nova opsesija. Ranije sam stalno tražila nove brandove, istraživala, gledala kako se nešto pravi, čitala o arhitekturi. Sada jednostavno sadim cvijeće i gledam kako ono raste, spašavam biljke koje su klonule. Postoji smiješna priča kada je došlo do nekog problema zbog kojeg sam se pošteno nasekirala i svi su mislili da ću doživjeti nervni slom, pa su vrlo pažljivo pitali kolegicu: „Kako je Adna? Gdje je to otišla?“, a ona smirenim tonom rekla: „Eno je u bašti, kosi travu, makazama!“ Od tada, kada se desi neki problem, a ja trebam napuniti baterije, šifra je: Idem da pokosim travu.
Također, možda neko misli da kafa i kolači sa trogodišnjakinjom prazne baterije, ali nakon kafe ili ručka sa mojom kćerkom, ja postajem bolji čovjek.

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

dm, Fondacija 787 i BONJOUR.ba su bili među prvima koji su prepoznali vrijednost Kutche. Tako da smo benefite suradnje osjetili svi već davno, prije par godina. Očekujem da ćemo nastaviti surađivati, jer dobre priče treba da čuje što više ljudi. Sa Fondacijom 787 smo organizovali Bazar za poduzetnice, u dm centrali ćete vidjeti namještaj iz naše radionice, a BONJOUR.ba uvijek to sve isprati odličnom pričom.

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Potrebna vam je hrabrost, upornost, malo ludosti, podrška najbližih i želja da nešto promijenite. Nijedan biznis plan vas neće spasiti od krize, ali je potrebno imati ga. Ako ništa, da ga možete poderati i reći da nije valjao ništa. Imala sam i ja biznis plan, koji pogledam ponekad samo da bi se nasmijala.
Odustajanje nikada nije opcija, jer od kada radim za sebe, ne mrzim nedjelje, nego uživam u njima, iako većinu provedem radno. Jer, ako nećete da gradite svoje snove, neko će vas zaposliti da gradite njegove (njene).

Kutcha concept store pratite i na njihovom službenom Facebook, kao i Instagram profilu.

 

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


Bonjour

8 sarajevskih zgrada koje smo posjetili i zašto su i dalje arhitektonske ikone?

TEKST: Ada Ćeremida

8 sarajevskih zgrada koje smo posjetili i zašto su i dalje arhitektonske ikone? 8 sarajevskih zgrada koje smo posjetili i zašto su i dalje arhitektonske ikone?

Od neorenesansnih stubova do secesijskih portala obišli smo osam zgrada koje i danas pričaju priču o vremenu kada se Sarajevo gradilo kao srednjoevropski grad.

Nakon brojnih tekstova o modi uz serijal Bonjour Picks, koje ste, sudeći po čitanosti voljeli jednako koliko smo ih mi voljeli pisati, The Bonjour List se ovoga puta okreće arhitekturi.

Krećemo u malu gradsku šetnju kroz prošla stoljeća, između neorenesansnih fasada, kupola i portala koji su oblikovali vizuelni identitet Sarajeva. U prvom arhitektonskom izdanju donosimo priču o dvojici arhitekata koji su doslovno ucrtali Sarajevo u evropsku mapu stila: Karlu Paržiku i Josipu Vančašu.

Njihove zgrade i danas čine DNK grada monumentalne, prepoznatljive i podjednako fotogenične koliko i značajne.

sarajevo_zgrade_bonjour_ba_grafika1

Paržik i Vančaš: 8 sarajevskih fasada koja su oblikovala lice grada  

Naša šetnja počinje na zapadnom rubu centra, kod Nacionalnog muzeja i Srednje tehničke škole dviju zgrada koje su Paržik projektovao s idejom obrazovanja i znanja kao temelja novog grada.

Odavde, nekoliko koraka dalje, Marijin Dvor uvodi nas u prvi planirani gradski kvart, svojevrsni most između monumentalnog i svakodnevnog Sarajeva.

sarajevo_arhitektura_zgrade_karl_parzik_bonjour_ba_g_2

Nacionalni muzej BiH monumentalna simetrija znanja

Karlo Paržik je ovim zdanjem (1888–1913) postavio temelj za monumentalni urbanizam Sarajeva.
Kompleks u neorenesansnom stilu, inspirisan bečkim muzejima, građen je kao sistem od četiri paviljona povezanih peristilom.

Elegantne arkade, ritmični niz stubova i detaljna ornamentika svjedoče o Paržikovoj viziji Sarajeva kao kulturnog centra Monarhije.
Čak i danas, ulazak u Muzej djeluje kao prolazak kroz vremenski portal znanja.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_4
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_18
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_26

Srednja tehnička škola klasika koja odgaja stvaraoce

Masivna, ozbiljna i geometrijski stroga, ova Paržikova škola odražava duh industrijskog optimizma s kraja 19. stoljeća.
Figura radnika i učenika na vrhu fasade simboliziraju vezu između teorije i prakse znanja i zanata.

Iako građena u neoklasičnom duhu, njena proporcija i svjetlo nagovještavaju prelazak u modernu epohu obrazovanja.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_16
sarajevo_arhitektura_zgrade_karl_parzik_bonjour_ba_3

Prateći obalu Miljacke, stižemo do Akademije likovnih umjetnosti, Pravnog fakulteta i Glavne pošte, tri zgrade koje čine možda najimpresivniji arhitektonski niz uz rijeku.

Tu, u jednom pogledu, možete vidjeti gotovo cijelu stilsku hronologiju austrougarskog perioda: od neorenesansnih proporcija, preko suptilnih baroknih obrisa, do secesijskih detalja koji su tada nagovještavali modernizam.

Marijin Dvor: Kvart koji je najavio moderno Sarajevo

Paržikov i Butschev projekat iz 1880-ih bio je prvi planirani stambeno-poslovni kompleks u gradu.
Smješten na zapadnom ulazu u centar, ovaj ansambl objedinjuje neorenesansne i barokne motive, sa simetričnim fasadama i mansardnim krovovima.

Danas je Marijin Dvor urbani znak, vizuelna granica između starog i novog Sarajeva.

sarajevo_arhitektura_zgrade_karl_parzik_bonjour_ba_1
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_19

Akademija likovnih umjetnosti od crkve do ateljea

Nekada evangelistička crkva, a danas Akademija, jedno je od najpoznatijih Paržikovih djela (1899). Njena kupola, vitki prozori i kontrastni krov podsjećaju na bečke i praške romaničke revival crkve, dok današnja funkcija unosi savremeni sloj kreativnosti.

Ironično, zgrada koja je izvorno simbolizirala vjeru sada simbolizira umjetnost.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_15
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_13
sarajevo_arhitektura_zgrade_karl_parzik_bonjour_ba_4
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_14

Pravni fakultet ozbiljnost u kamenu

Fasada Pravnog fakulteta odiše disciplinom i redom upravo onim osobinama koje njeguje i sama struka.

Paržikov neorenesansni izraz ovdje se spaja s baroknim ritmom stubova i gornjom lođom koja podsjeća na javne palate Venecije. To je zgrada koja ne pokušava biti spektakularna, već autoritativna.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_12

Glavna pošta komunikacija kao imperijalni simbol

Jedno od najpoznatijih djela Josipa Vančaša (1913), Pošta Sarajevo kombinira neorenesansne i neobarokne elemente.
Grandiozno pročelje s masivnim stubovima i simetričnim prozorima govori o moći komunikacije u doba telegrafa.

Zgrada je do danas ostala jedno od najfotografiranijih mjesta u gradu spoj funkcionalnosti i reprezentacije.

sarajevo_arhitektura_zgrade_karl_parzik_bonjour_ba_2

Završavamo kod Narodnog pozorišta i Umjetničke galerije BiH, dvije zgrade koje i danas nose simboliku kulture i okupljanja.
I dok su monumentalne fasade Paržikovih i Vančaševih javnih zdanja stvarale ritam grada, stotine manjih secesijskih portala u okolnim ulicama dodavale su mu šarm i intimnost.

Narodno pozorište teatar monumentalnosti

Kada je Paržik projektovao Narodno pozorište (1897–1899), zamislio ga je kao scenu grada, ne samo umjetnosti.
Njegova fasada, slična bečkim teatarskim zdanjima, odlikuje se skladom između klasične kompozicije i suzdržane dekoracije.

To je zgrada koja i danas, pri svakom ulasku, stvara osjećaj ceremonije jer arhitektura ovdje igra prvu ulogu.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_9
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_11

Umjetnička galerija BiH: Bankarski luksuz pretvoren u galerijski mir

Iako danas umjetnička institucija, ova zgrada je izvorno sagrađena kao banka (1906–1908).
Vančaš je spojio monumentalnost s profinjenošću: visoki prozori i fasadna plastika sugeriraju sigurnost i bogatstvo.

Njena unutrašnjost danas zrači tihom elegancijom baš kao i nekadašnji klijenti koji su tu dolazili s povjerenjem.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_5
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_6

Sarajevski portali: Secesijski detalji svakodnevice

Kućni ulazi iz 1900-ih godina često su prava mala remek-djela.

Valovite linije, cvjetni ornamenti i kovano željezo odražavaju duh bečke secesije i novu estetiku urbanog života.
Iako manje poznati od monumentalnih zdanja, upravo ti portali čuvaju intimniju, ljudsku stranu arhitektonskog nasljeđa.

sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_24
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_2
sarajevo_zgrade_karl_parzik_josip_vrancas_bonjour_ba_1

Sarajevo, ako ga gledamo kroz Paržikove i Vančaševe fasade, postaje galerija na otvorenom.

Zato, sljedeći put kada prođete pored žute fasade Muzeja, ispod kupole Akademije ili kraj vrata s godinom 1906, sjetite se da svaki kamen u ovom gradu nosi potpis i priču.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Bonjour.ba 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!