TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 3.3.2021.
Adna je po struci arhitektica, a u Sarajevu je dizajnirala jednu šarmantnu, kreativnu, inspirativnu trgovinu unutar koje ćete naći Made in BiH artikle koje dizajniraju kreativci iz cijele države.
Kutcha (nalazi se na adresi Skenderija 15) mjesto je koje, osim interijerom u kojoj vašu pažnju privlači svaki detalj od namještaja preko šoljica do ukrasa i modnih dodataka, ali i toplom energijom koja vas motivira da tu ostanete cijeli dan.
Obzirom da nam je i sama Adna otkrila da izraz „U Kutchi kao kod kuće“ najbolje opisuje njihovu priču, jasno je zašto je ovo adresa koju svakako trebate posjetiti. Adna nam je kroz #FEELGOODmajica intervju tijekom druženja u Sarajevu otkrila kako je započela njena priča, koliko je izazovno pokrenuti vlastitu kompaniju i kako je to biti sam svoj šef, kao i koji su to sve artikli dostupni unutar ove cool trgovine.

***
Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?
Kutcha zvanično postoji od decembra 2016. godine, a nezvanično od maja iste godine, kada je kao jedna od najboljih startup ideja prepoznata od strane Općine Centar kroz program samozapošljavanja mladih. Ideja Kutche je bila i ostala da okupi najbolje kreativce i dizajnere prije svega iz BiH, a onda i iz regije. Nakon 4 godine priznajem da je svaki dan izazovan, ali otvaranje firme, administracija, takse, hodanje po sudovima, inspekcijama, čitanje zakona o deklaracijama je nešto na što vas nitko ne pripremi. Kad otvarate d.o.o., većina ljudi vam kaže: „Znaš li ti kako je teško zatvoriti d.o.o.?“
Da ja ne bih hodala opet po sudovima i mijenjala prezime u silnim papirima, odlučila sam da nakon udaje ne mijenjam prezime. Hvala mom mužu.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?
Može li 5 riječi? U Kutchi kao kod kuće. ? Ako baš moram izabrati samo 3 riječi, onda bi to bile: hrabrost, domaće, edukacija.
Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?
Preko 30-ak različitih brandova iz BiH i regije se može naći u našoj Kutchi. Također, radionica restauracije i redizajniranja starog namještaja Drvoredaktura je od nedavno dio naše Kutche, pa nam je i to u fokusu, tako da... čuvajte stari namještaj, mi ćemo ga spasiti. Pošto sam ja arhitektica po struci, uvijek imam barem jedan projekat koji radim, ali sada više ne prihvatam svaki projekat, nego samo one koje baš želim raditi.
Ljetna bašta „IZA KUTCHE“ je posebna priča koja postaje brand sam za sebe. U bašti pravimo radionice, evente, humanitarne bazare, izložbe, predstavljamo nove brandove. I uživamo u njoj.
Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Ako sad baš očekujete da ću odgovoriti kako svaki dan imam to-do listu, pa onda radim jednu stvar sa liste, pa drugu, treću...varate se. Vrlo često me svaki radni dan iznenadi, jer čim nešto isplaniram, to se sigurno neće desiti i 100% taj plan neću ostvariti. Kako me to ne bi frustriralo, jednostavno, znam šta su moji zadaci, šta bi trebalo taj dan uraditi i uopće me ne ljuti ako ne ostvarim sve. Puštam da se stvari (one koje mogu) rješavaju i dešavaju u trenutku kojem trebaju (kao recimo kašnjenje sa ovim intervjuom). ?

Ljetni period donosi uvijek mnogo izazova, jer tada na scenu stupa i naša ljetna bašta IZA KUTCHE te mnogo obaveza oko organizacije evenata, organizacije same bašte, njenog uređenja i na kraju ljeta budem iscrpljena, ali neizmjerno sretna.
Kako sam cijeli život ranoranioc, moj dan počinje već oko 6 ujutru, bez pravljenja TO-DO liste, sa velikom šoljom kafe iz najljepše Terra šolje.
Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?
Kutchu posebnom čine ljudi koji su okupljeni oko nje. Znate, zgrada gdje se nalazimo je bila totalno tužna i usamljena kada sam došla i odlučila da će to biti prostor gdje želim početi svoj biznis.
Ideja je bila da je napunim dobrim ljudima i dobrom energijom. Tako da smo od jedne tužne zgrade došli do toga da je to zgrada puna ideja, tako da su tu sada radionice gdje se prave: Make Me nakit, Twisted Keli nakit, lutke Pepetuške, tu je Studio 59 koji pravi predivne daske, vrtić Kinderhaus, NVO Munja... Jednostavno, okupljamo dobre priče, odlične brandove, uvijek smo nasmijani i imamo energije da svaku vašu zamisao sprovedemo u djelo.
Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?
Sve sam svoje želje do sada ostvarila, možda je nekada trebalo više energije i vremena, hrabrosti i upornosti, ali ciljeve postižem bez TO-DO liste. Svaki neuspjeh vodi ka novom uspjehu, jer gdje se jedna vrata zatvore, nova se otvore. Kada klonem duhom, a to se nekada zna desiti i par puta dnevno, samo se okrenem iza sebe i pogledam šta sam do tada stvorila. Izađem u baštu i sjetim se kako je to prije par godina bila zarasla livada, odem do svake radionice koja se nalazi u zgradi, napunim se energijom i nastavim dalje.


Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?
Postoje trenuci kada bih sama sebi dala otkaz, digla ruke od svega i otišla se negdje zaposliti. Ali ne ide to baš tako lako. Jer Kutcha je moje prvo dijete, a moja kćerka drugo.
Mnogo teških situacija je iza mene, ali sigurna sam i ispred mene. Kada podijelite problem sa drugim ljudima, on više nije tako veliki. Što više pričate o problemu, on postaje sve manji i manji. Dugo mi je trebalo da to naučim, jer sam po prirodi osoba koja je timski igrač, sve dok ne dođe do problema i tu sam se zatvarala sama u sebe, smatrajući da nema potrebe da ostatak ekipe zamaram problemima. Otkako to više ne radim, problema je manje, a i brzo ih riješimo. Jer 7 glava je pametnije od jedne.
O upornosti ne moram niti govoriti, jer da je nema, neki od najboljih svjetskih brandova i kompanija ne bi uspjeli. I da, neka svako radi svoj posao koji najbolje zna.
Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?
Kako Kutcha postoji već 4 godine, moram priznati da se svijest naših sugrađana dosta promijenila. Tek smo na početku puta, ali smo se pomjerili sa neke „mrtve tačke“.
Postoje tri skupine ljudi koji kupuju domaće proizvode: prvi su oni koji žele kupiti nešto domaće i podržati, možda platiti skuplje i biti ponosni što su to uradili. Takvi klijenti su uvijek dobrodošli. Drugi su oni koji kupe i onda vas narednih par godina maltretiraju raznim neopravdanim reklamacijama, jer misle da trebate biti počašćeni time što su oni kupili vaš proizvod. Njima poručujemo: nemojte više kupovati (nigdje i ništa). Treći su oni koji nešto kupe, razočaraju se i odluče da će prestati sa kupovinom domaćih brandova i proizvoda. Takve osobe treba uvjeriti da dođu ponovo, jer greške se dešavaju.
Edukacija je jedini način, tako da klijente koji žele nešto kupiti od brandova čije se radionice nalaze kod nas, vrlo rado povedemo u obilazak kako bi vidjeli i sami koliko je vremena potrebno da bi taj neki predmet nastao.
Radionice su nešto što najbolje utiče na ljude. Tako ima smiješna priča sa radionice za restauraciju namještaja koja je realizirana u sklopu projekta EU Infocentra. Polaznici su donijeli svoj komad namještaja koji su popravili, ofarbali i redizajnirali uz moju i pomoć moga tate. Nakon 2 dana radionice, 12 učesnika, nekih 10-ak sati rada u ta dva dana, ja sam za svaki komad rekla koliko bih ga naplatila da su ga meni donijeli da sve to uradim umjesto njih. Bili su šokirani niskom cijenom. A onda sam ih sve pitala za koliko novaca bi mi prodali taj komad koji su popravili i redizajnirali. I niko mi ništa nije htio prodati.
Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?
Skoro svaki dan sa kćerkom čitam razne bajke, ali najljepše „bajke“ su ispričane u knjizi ŽENE BIH. Eh, tu knjigu smo obje pročitale mnogo puta i tih 50 životnih priča najbitnijih 50 žena iz historije BiH me svaki put nauči nečemu novom.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?
Sadim cvijeće, to mi je postala nova opsesija. Ranije sam stalno tražila nove brandove, istraživala, gledala kako se nešto pravi, čitala o arhitekturi. Sada jednostavno sadim cvijeće i gledam kako ono raste, spašavam biljke koje su klonule. Postoji smiješna priča kada je došlo do nekog problema zbog kojeg sam se pošteno nasekirala i svi su mislili da ću doživjeti nervni slom, pa su vrlo pažljivo pitali kolegicu: „Kako je Adna? Gdje je to otišla?“, a ona smirenim tonom rekla: „Eno je u bašti, kosi travu, makazama!“ Od tada, kada se desi neki problem, a ja trebam napuniti baterije, šifra je: Idem da pokosim travu.
Također, možda neko misli da kafa i kolači sa trogodišnjakinjom prazne baterije, ali nakon kafe ili ručka sa mojom kćerkom, ja postajem bolji čovjek.
Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?
dm, Fondacija 787 i BONJOUR.ba su bili među prvima koji su prepoznali vrijednost Kutche. Tako da smo benefite suradnje osjetili svi već davno, prije par godina. Očekujem da ćemo nastaviti surađivati, jer dobre priče treba da čuje što više ljudi. Sa Fondacijom 787 smo organizovali Bazar za poduzetnice, u dm centrali ćete vidjeti namještaj iz naše radionice, a BONJOUR.ba uvijek to sve isprati odličnom pričom.
Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?
Potrebna vam je hrabrost, upornost, malo ludosti, podrška najbližih i želja da nešto promijenite. Nijedan biznis plan vas neće spasiti od krize, ali je potrebno imati ga. Ako ništa, da ga možete poderati i reći da nije valjao ništa. Imala sam i ja biznis plan, koji pogledam ponekad samo da bi se nasmijala.
Odustajanje nikada nije opcija, jer od kada radim za sebe, ne mrzim nedjelje, nego uživam u njima, iako većinu provedem radno. Jer, ako nećete da gradite svoje snove, neko će vas zaposliti da gradite njegove (njene).

Kutcha concept store pratite i na njihovom službenom Facebook, kao i Instagram profilu.
***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Postoji nekoliko vrlo jasnih signala da će 2026. biti godina povratka boji ne onoj sigurnoj, prigušenoj, već bogatoj, smjeloj, neočekivanoj.
Gotovo sve vodeće svjetske kompanije za boje već su objavile svoje Color of the Year nijanse. I dok jedni biraju zemljane, prirodne tonove poput toplih krem nijansi, smeđih i zelenih, drugi uvode potpuno novu energiju kroz duboke crvene, vibrantne plave i dramatične ljubičaste.
Benjamin Moore, na primjer, ide u smjeru tamne i gotovo crne smeđe boje koja unosi eleganciju i dubinu. Behr bira Hidden Gem, zadimljenu jade zelenu s misterioznim prizvukom, Sherwin-Williams ostaje vjeran toplim neutralnim tonovima koji se ponašaju poput savršene scenografije za sve ostale boje, dok Glidden i Dunn-Edwards prelaze u toplu crveno-zemljanu i tamnozelenu teritoriju.
Čak i brendovi poput Little Greene ili Sikkens predlažu snažne, zasićene tonove od šljive do električno plave kao boje koje će dominirati u godini koja dolazi.
Sve to govori jedno: nakon dugog perioda dominacije bež tonova, ulazimo u fazu u kojoj će se domovi ponovo igrati kontrastima, karakterom i neočekivanim vizuelnim napetostima.
Ovaj povratak boji ne znači da neutrali nestaju, naprotiv, oni postaju topliji i sofisticiraniji. Ali 2026. naglasak prelazi na kombinacije koje pričaju priču, na spojeve koji možda zvuče neočekivano, ali u prostoru djeluju skladno, taktilno, emocionalno.
U nastavku donosimo najuzbudljivije možda i neočekivane, kolor-parove koji će obilježiti 2026., uz objašnjenje zašto rade i kako ih uklopiti u dom.
Kada se toplina spoji s pastelom i prostor dobije novi ritam
Duboka crvena nijansa, negdje između tamne trešnje i berry tona, sve više se pojavljuje u skandinavskim i milanskim interijerima, a njezina najveća snaga leži u kontrastu s puderasto plavom, tom nježnom, hladnom, gotovo retro pastelom. Ovaj spoj radi zato što spaja toplinu i dubinu s nečim prozračnim i mladim, stvarajući balans koji izgleda bogato, ali ne i teško. 
Najlakše ga je uvesti kroz tekstil: burgundy jastuci na baby blue fotelji ili obrnuto, kao i kombinacija plavih keramičkih setova s crvenkastim akcentima na stolu. Odlično funkcioniše i u spavaćoj sobi kroz posteljine, a u dnevnoj kroz tepih u tamnim tonovima i svijetloplavi artwork iznad sofe.
Paleta koja miriše na jug, sunce i prirodnu eleganciju
Terracotta već nekoliko sezona lagano jača, ali tek u 2026. ulazi u punu scenu kao nijansa koja donosi toplinu, teksturu i mediteransku smirenost. Kada joj se pridruži mutna maslinasto-zelena, nastaje paleta koja djeluje prirodno, zemljano i izuzetno sofisticirano. 
Ovaj spoj najbolje funkcioniše u kuhinji i blagovaonici: glinene vaze, keramički tanjuri, maslinasti stolnjaci, drvo i toplo svjetlo. U dnevnom prostoru, terracotta tepih ili jastuci mogu biti savršena podloga za maslinasto-zelenu fotelju. Paleta djeluje smireno, ali s karakterom, kao da ste u domu ispunjenom suncem.
Za dom koji voli tamne tonove, ali ostaje profinjen
Zadimljeno teal-zelena jedna je od najprepoznatljivijih boja koju su brendovi istaknuli za 2026. godinu dovoljno duboka da djeluje luksuzno, dovoljno hladna da ne preuzme prostor. Kada se spoji s toplom čokoladno smeđom, dobija se dramatična, ali izuzetno uglađena kombinacija, nalik interijerima boutique hotela. 
Najljepše izgleda kroz materijale: teal baršun na fotelji ili uzglavlju, tamno drvo na komodama, keramičke lampe u zadimljenim tonovima, smeđa koža na stolicama. Ova kombinacija odlična je za sve koji žele unijeti boju, ali i zadržati osjećaj elegancije.
Kada romantični tonovi susretnu zemljanu smirenost
Duboka šljiva i nježno lila već imaju svoj trenutak u modnom svijetu, a 2026. će ih prenijeti u interijere posebno kada se sparuju s mekom, prirodnom zelenom. 
Ovaj spoj djeluje pomalo neočekivano, ali upravo zato izgleda svježe i couture. Mauve posteljina uz maslinaste noćne lampe, lila stakleni setovi uz tamnozeleno cvijeće, šljiva tepih kao podloga zelenoj sofi sve su to načini da unesete ovu sofisticiranu kontrastnu paletu. Radi zato što spaja hladnu romantičnost s toplim zemljanim prizvukom, bez ikakve teatralnosti.
Najrazigraniji trend godine pretvara dom u vizuelnu priču
Za sve koji vole malo više igre u prostoru, spoj toplog okera i prigušene ružičaste jedan je od najveselijih trendova koji će obilježiti 2026. Mustard daje energiju, dubinu i vintage prizvuk, dok dusty rose donosi mekoću i ženstvenost. 
Fantastično izgleda u dnevnom boravku gdje oker fotelja može biti balansirana ružičastim dekama i jastucima, ili u blagovaonici kroz kombinaciju ružičaste keramike i zlatno-žutih detalja. Paleta je hrabra, ali u prostoru djeluje nježno, kreativno i vrlo “editorial”.
Ako je 2025. još uvijek balansirala između sigurnog minimalizma i povremenih akcenata boje, 2026. jasno poručuje da interijeri ulaze u eru izražajnijih, emotivnijih paleta. Hrabre kombinacije više nisu rezervirane za editorial stranice nego postaju dio svakodnevnih domova koji žele priču, karakter i vizuelnu dinamiku.
Najljepši trend godine možda i jeste ta spremnost da spojimo ono što je donedavno djelovalo nespojivo tople i hladne tonove, pastel i dubinu, nježnost i dramatičnost. A kad se jednom ohrabrite, otkrićete da upravo u tim kontrastima prostor počinje disati na potpuno nov način.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!