TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 21.8.2012.
Prstenje koje malo koga ostavlja ravnodušnim Amila Hodžić, 27-godišnja produkt dizajnerica iz Sarajeva, u oko šire javnosti upala je ove zime kada je izložbom predstavila svoju posljednju opsesiju - izradu unikatnog drvenog prstenja. Ova apsolventica odsjeka dizajna, na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, u svojoj biografiji ipak ima i više iskustva nego što je to možda poznato
Otkud ideja za rad upravo s drvetom? U svom radu često stavljaš naglasak na ekologiju. Koliko je izražena svijest o ekološkom dizajnu na bh. dizajnerskoj sceni?
Eko dizajn je već duži period dosta zastupljen u svijetu, ali ne i kod nas što me strašno ljuti, baš kao i parkovne površine koje se apsolutno ne održavaju. Ljudi još uvijek uzimaju plastične vrećice e u prodavaonicama, misleći kako će im dobro doći, ako ništa za odlaganje smeća. Staklo, papir i plastiku zajedno miješamo s ostatkom smeća, ne razmišljajući uopće o posljedicama. Drvo ne koristim samo zato što se radi o prirodnom materijalu i zbog ljepote njegove strukture, iako mi je i to bilo od velikog značaja, već upravo zbog podizanja svijesti o upotrebi materijala koji se mogu reciklirati, a za koje mislite da su neupotrebljivi. Napraviti produkt od ostatka materijala, koji dobije novu vrijednost, i time ga oživjeti - bio je to jedan od mojih glavnih motiva. Dodatni plus je što je drvo materijal koji se da reciklirati.
Radiš li s drugim materijalima?
Imala sam priliku upoznati se i s tkanjem ćilima, što me je strašno privuklo, te mislim da ću u budućnosti raditi na tome. Bila sam dio projekta ''Poetika Sare'' u sklopu ''Udruženja za zaštitu bosanskog ćilima ''gdje sam bila jedna od najmlađih sudionica. Dizajnirala sam i produkt i ambalažu zajedno s uglednim i cijenjenim umjetnicima poput Šejle Kamerić, Amre Zulfikarpašić i Amile Smajević. Upoznala sam se s kulturom i tradicijom tkanja, koja me je inpirirala za razvoj ideje koju sam prvobitno imala. Sam pristup dizajniranja produkta je malo odstupio od tradicionalnog, što je je i privuklo Amilu kao direktoricu udruženja da radimo na tome. Kao motiv koristila sam zatku, koja je najjednostavniji geometrijski motiv i koji se često veže za likovni izraz prapovijesnog razdoblja na našem tlu. Motiv zatke su horizontalne pruge različitih širina i boja. Dizajnirala sam ponjavu koja ujedno ima i funkciju taburea tj. skulpture, najmanjeg komada namještaja u interijeru. Multifunkcionalnost produkta ga čini jos interesantnijim.
Pored već spomenutog udruženja, BiH je jako bogata i ostalim kulturnim, te prirodnim i ekološkim resursima koje treba iskoristiti i mislim da tu ima dosta potencijala za razvoj bosanskohercegovačkog dizajna koji može biti interesantan i izdvajati se od ostalih.
Kako bi opisala svoje unikatno drveno prstenje?
Prsten je namijenjen široj publici. Dakle, ciljna grupa ne postoji. Tko god osjeća da ga treba nositi, nosit će ga. Neobičnost oblika, široka paleta eko boja i prirodni materijal su dovoljne specifikacije za jedan produkt poput ovog. Nosit će ga onaj tko voli imati nešto neobično, estravagantno i privlačno na prvi pogled. Svaki prsten je objekt za sebe. Dijeluje na prostor u kojem egzistira i prilagođava se. To što sama, pored toga što dizajniram, izrađujem svojim rukama svaki oblik, daje ovom produktu još veću vrijednost. Ideja za dizajniranje prstena kao objekta je krenula spontano kako i sama najviše volim. Kolekcija ''All my objects'' je potekla i kao sjećanje na rano djetinjstvo. Tada sam se znala zavući u djedovu radionicu i s čuđenjem gledati kako od sirovine pravi stvarne komade namještaja, a meni bi davao komadice i kockice drveta, s kojima bih se znala igrati satima. Kako već duže vrijeme radim s drvetom, a imam i djedovu radionicu na raspolaganju, odlučila sam u startu krenuti s prstenom, koji mi je ujedno i jedan od najdražih komada nakita. Sama simbolika, koja opisuje prsten kao znak vjernosti i odanosti me je privukla. Znala sam kupovati prsten kad god imam priliku negdje da otputujem. Neobičnost oblika, veličina i boja su uvijek privlačili moju pažnju. Znala sam da moram početi i sama stvarati nešto slično.
Naziv kolekcije "All my objects" je nastao upravo iz razloga sto svaki objekt koji sam dizajnirala u prvom planu i jest produkt koji ima funkciju prstena koji je nosiv, ali i pored toga daje nam mogućnost da bude i sve drugo osim toga. Zato i volim reći da svaki objekt koji sam dizajnirala odaje intimu oblika u prostoru i prilagođava se. Svaki prsten predstavlja posebnu cijelinu koju svojom kompozicijom percipiram kao objekt u prostoru i kao nosivi unikatni proizvod.
Hoćemo li u kolekciji uskoro moći pronaći i druge oblike drvenog nakita, možda ogrlice, narukvice,…?
Svaki dan donosi i probudi želju za realiziranje novih ideja. Prsten će zasigurno biti produkt koji će se još razvijati, na kojem ću još raditi, bilo da se radi o drvetu ili o nekom drugom materijalu. Za drugi komad nakita nisam sigurna jer sam se već dosta vezala za samu simboliku prstena koju sam već spomenula. Osobno za sebe često napravim neki komad nakita kao sto su ogrlica ili narukvica, ali sad za sad to ostaje samo u okvirima moje osobne kolekcije nakita.
Opiši nam malo svoj kreativni proces. Stavljaš li stvari prvo na papir ili se voliš baciti na rad istog trenutka kada ti sine ideja o nečemu novom?
Dizajniranje prstena je proces koji ima više faza. Svakako da su papir i olovka uvijek prisutni, ali vrlo često se volim baciti na rad u samom startu kada dodirnem komad drveta i već zamislim kako bi mogao izgledati taj prsten. Dakle, ne radi se o "štancanju" prstenja već o ručnom oblikovanju svakog komada i posvećivanju pažnje u procesu stvaranja oblika. Svaki prsten je prvobitno obrađen i oblikovan, zatim izbrendiran mojim logom AH, a na kraju tek dolazi boja koja stavlja točku na svaki produkt. Naglasila bih da se radi o prstenju iz kolekcije "All my objects", a AH je ime pod kojim se predstavljam. Riječ "ah" u ovom slučaju ima dvojako značenje. Pored mojih inicijala, ta dva slova predstavljaju uzvik često korišten u današnjem bosanskohercegovačkom jeziku, a ubiti označava želju za nečim.
Svoju kolekciju unikatnog drvenog prstenja „All my objects“ predstavila si izložbom. Otkud ideja za takav vid promocije? Nedostaje li našoj sceni sličnih događaja?
Izložbom "All my objects" sam predstavila djelić onoga što sam kreirala u posljednje vrijeme. Imala sam potrebu to podijeliti i s drugima, iako moram priznati da je izložba bila više rezultat nagovora prijatelja, koji su znali što radim u svom skromnom kutku. Izložba je bila kao i sve druge, osim što je otvorenje bilo na -18°C, što me na kraju ipak nije spriječilo da odustanem od samog događaja misleći da on neće biti dovoljno posjećen. Logorska vatra na samom ulazu u galeriju, ugodna muzika, profesori, ugledni umjetnici te moji prijatelji, doprinijeli su da sve skupa bude jedan jako ugodan event na kojem smo se imali priliku družiti. Bilo je simpatično kada mi je jedan od boljih prijatelja prišao i rekao: "Vidim, konačno si odvojila vrijeme za sebe i odlučila napraviti nešto poput ovih prstenčića."
Zapravo nije se radilo o vremenu koji sam specijalno izdvojila za ove objekte, već o savršenom trenutku koji nisam smjela propustiti.
Radiš li na nekim drugim projektima, osim već spomenutih?
Trenutno radim na dva projekta koja su vezana za produkt dizajn, ali o tome će se saznati kad bude vrijeme za to. No, u biti ne postoji ni jedan dan kad ne posvećujem pažnju dizajnu. Tko se odluči za ovu profesiju mora naučiti i da svakodnevno u potpunosti živi s tim.
Kako svi zainteresirani mogu doći do tvog nakita?
Zanimanje za objekte je postojalo i prije izložbe, ali cijelu priču nisam htjela odavati u potpunosti, dok nije došao pravi trenutak za to. Tim predstavljanjem su mi se otvorila druga vrata kao i saradnja u vidu promocije i prodaje ovih objektića. Danas kolekciju "All my objects" možete pronaći osobno kod mene, u galerijama u susjednim državama, ali i u Njemačkoj i SAD-u, a polako ću se širiti i na druge države što je i cilj. Moram priznati, sve se puno više cijeni izvan granica naše zemlje.
Za kraj, voljeli bismo čuti tvoj komentar na kreativnu scenu u Bosni i Hercegovini. Misliš li da je stiglo vrijeme za nešto drastičnije promjene u toj sferi?
Kreativna scena u BiH svakako je prisutna. Postoje umjetnici koji mogu doprinijeti razvoju kreativne scene, ali mislim da prvo moramo riješiti problematiku predrasuda i konstantnih kritika koje si svi daju za pravo. Podržati kolegu za nas je strani pojam i u suštini u tome smo najbolji, iskritizirati ili što bi rekli promahalati, a ne doprinijeti u smislu neke konstruktivne kritike koja će pomoći cjelokupnom razvoju. Mada, kada je riječ o produkt dizajnu, u posljednje vrijeme kao da je došlo do eksplozije na tom polju. Dosta kvalitetnog dizajna mojih kolega se predstavilo i van naših granica što polako doprinosi razvoju kvalitete produkt dizajna na našem tlu, što mi je jako drago.
{gallery}2012_08/ah{/gallery}
Razgovarala: Anja Stojkić
Foto: Amila Hodžić
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak
Udobnost je jednog dana dobila novu definiciju... onu koja počinje dugmetom koje su one same izabrale.
Ne kroji je trend, ne diktira sezona već žena koja zna šta joj prija. Tkanina koja klizi niz rame je izbor. Boja koja odgovara raspoloženju. Poruka koju nosi samo ona.
Govorimo o udobnosti s karakterom. O onoj pidžami ili spavaćici koja nije slučajan komad u ladici, nego pažljivo birana uniforma za me time rituale. O komadu koji kaže: “Večeras biram sebe.”
Poseban Bonjour.boutique event u organizaciji Bonjour.ba i Alma Ras, dao je priliku 16 gošći da prezentuju osjećaj šta znači biti stvarno svoja. U ambijentu koji je mirisao na inspiraciju i pažnju, uz dozu poezije, smijeha, foto-kutka i goodie bagu iz snova, nastajala su djela od udobnosti, doslovno od tkanine do posljednjeg dugmeta.
Večer je započela toplim govorom dobrodošlice Ane Ćavar, direktorice portala Bonjour.ba, a goste je srdačno pozdravila i Mervana Muhović, PR i marketing specijalistica kompanije Alma Ras.
Ana Ćavar, direktorice portala Bonjour.ba i Mervana Muhović, PR i marketing specijalistica kompanije Alma Ras
Kako su u konačnici izgledale njihove udobne priče? Pogledajte u nastavku.
Kolekcija TARA: za žene koje vole dom i sebe u njemu
Večer je započela njenim toplim riječima. Ana Ćavar je biralaTara pidžamu kao manifest svega što ova priča nosi, a to su toplina, kreativnost, zajedništvo i ženstvenost.
Tara sa širim krojevima, pamukom koji diše i dugmićima koji se ne gube, stvorena je za cozy trenutke. Ogrtač do listova? Da, i on je tu kad zatreba dodatna doza nježnosti.
Kolekcija IRIS: za snove koji traju i kad otvorite oči
Eda Bukvić odabirom plave Iris spavaćice kreirala je outfit za žene koje znaju reći sebi: “Večeras ne radim ništa i to je plan.”
Bh. glumica Amila Terzimehić kreirala je izdanje koje izgleda kao scena iz savremenog baleta. Svaki pokret u spavaćici Iris kod Amile će izgledati kao pažljivo koreografisan. Nježna tkanina, lagani tonovi… sve odražava Amilin umjetnički mir, onu vrstu mira koju nosite iznutra.
Elegantna i samouvjerena, Zerina Suyabatmaz odlučila se za Iris kao neko ko zna da minimalizam nije dosadan nego duboko smislen. Sve je bilo bez ijednog suvišnog detalja, a opet sa stilom koji se pamti.
Dodajmo ovome još jednu činjenicu, a to je da je Iris linija izrađena od modala, prirodnog vlakna poznatog po mekoći i prozračnosti, idealnog za osjetljivu kožu i sve one koje žele luksuz koji traje.
Kolekcija VANESA: kad udobnost nosi stav
Iman Karović birala je kompletVanesa u kojem će sigurno izgledati kao žena koja zna šta hoće i zna kako to reći bez riječi. Udobnost u njenoj izvedbi nije izgovor, nego stav. I da, izgledat će kao neko ko u ovoj pidžami donosi ozbiljno dobre odluke.
Izbor Maje Topčagić je bio razigran, ali precizan baš kao i njene fotografije. Maju u Vanesa kompletu zamišljamo kako već piše dnevnik u boji i sanja u HD rezoluciji.
Nikolina Sabljić odabrala je Vanesa pidžamu s jednostavnom elegancijom koja odašilje poruku: “Ovo je moje vrijeme.” Svaki detalj na njenom odabiru djeluje promišljeno, nježno i ženstveno.
Ono što liniju Vanesa čini posebnom nije samo to što je od 100% pamuka finije obrade, već i što svaka njena kombinacija djeluje kao da je skrojena upravo za taj dan: lagana kad želite mir, razigrana kad vam treba boja i uvijek spremna da vas prati u ritmu vašeg raspoloženja.
Kolekcija ARIA: full nježnost, ali sa stavom
Nježna boja, lagan kroj, a opet dovoljno upečatljivo da kažete: „Ovo je moja omiljena verzija mene.“ Magdalena Paradžik sebe vidi u Aria pidžami kao neko ko zna gdje se krije nježnost… u detaljima, u šapatima, u prvim gutljajima jutarnje kafe.
Merima Ikanović također birala je Aria pidžamu u kojoj planira pisati manifest udobnosti. Sve izgleda opušteno, ali zna da je pažljivo birano.
Aria je stvorena za one koje vole pastelne boje, trendy krojeve i čipku umjesto klasične gume. Satenske mašnice? Da, i to je dio ovog stylish paketa.
Kolekcija HELENA: klasika koja se ne objašnjava, nego osjeća
Glumica koja živi svaki kadar čak i kad je kući, bez šminke je Hana Zrno. U kombinaciji Aria + Helena, Hana se odlučila za udoban set kao žena koja zna da je najbolji plan za večer onaj koji uključuje ogrtač, masku za lice i tišinu.
Voditeljica koju vežemo za televizijsku eleganciju, Dejana Rosuljaš je ovdje u potpuno drugom moodu. Dejana je odabrala Helena pidžamu u kojoj će izgledati kao da je cozy njena nova religija i niko je neće moći razuvjeriti.
Kombinacija za žene koje ne vole pola rješenja. Emina Bašić Poljak u Heleni dat će vibe da je sve već posložila i garderobu i misli i raspoloženje. Ona je birala pidžamu kao manifest stila, a stil u ovom slučaju znači pamuk sa dodatkom elastina, bezvremenski kroj i čipku koja daje onaj diskretan, ali moćan šarm.
Helena je odabir kad želite izgledati elegantno, a osjećati se kao kod kuće.
U svijetu u kojem se često traži da budemo produktivne, dorađene i “na visini zadatka” ovaj koncept vraća stvari na početak. Na emociju. Na udobnost. Na autentičnost.
Pidžame iz ove kolekcije nisu nastale da prate trendove, već da prate vas kad zaspite s knjigom, kad plešete u kuhinji bosi, kad konačno kažete “večeras ništa ne moram”.
Možda je pravo pitanje za kraj: kako bi izgledala pidžama koju biste vi osmislili? Ako osjećate da je vrijeme da i vaša udobnost dobije ime, oblik i dugmad po vašem izboru… znate gdje početi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!