TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 14.10.2020.
Iako je do kraja godina ostalo još samo dva mjeseca, još uvijek imamo vremena da si postavimo neke jednostavne ciljeve i prođemo kroz njih ili čak počnemo razmišljati o tome što nismo ostvarili u ovoj godini i kako možemo te ciljeve proširiti za 2021. godinu.
Ukoliko još uvijek niste definisali točno što želite evo nekoliko ideja za ciljeva koje možete sebi zapisati do kraja ove godine. Započnite sada i bit ćete na dobrom putu da postanete najbolja verzija sebe u 2021. godini.
DISCIPLINIRANIJA
Ako želite nešto postići, morate postati discipliniraniji. To znači da morate početi davati sebi stroge rokove i držati ih se. Najbolji način za to je planiranje unaprijed, možete koristiti planere koji su posebno dizajnirani da vam pomognu i olakšaju.
Započnite sa mjesečnim pregledom i označite sve svoje važne datume i rokove, a zatim postepeno bilježite sve ostale planove.
PUTUJTE VIŠE
Ne trebate putovati daleko, možete izabrati mjesta koja nikada niste pomislili posjetiti, a negdje su u blizini. Rastite i razvijajte se u osobu koja želite biti gledajući različite perspektive. Putovanja ne samo da šire um, već će vam pomoći da se opustite i vidite više svijeta nego što ste mislili da je moguće. Zašto sljedeći vikend ne biste iskoristili za posjet nekom gradu ili putovanje vozom?
NAUČITE NOVI JEZIK
Počnite učiti novi jezik. Svakodnevnom praksom ovo bi trebalo biti lakše nego ikad. Odaberite jezik koji bi mogao pomoći u postizanju vaših ciljeva, pogledajte koji su trenutno najtraženiji jezici i krenite. Možda nećete biti savršeni od prvog dana, ali za 365 dana ko zna gdje biste mogli biti?
RADITE NA SVOJIM SLABOSTIMA
Ove godine ste možda postali svjesni jedne svoje slabosti. Otkrijte kako iskoristiti tu svoju slabost da biste postali bolja verzija sebe, da biste pametnije radili i napredovali.
Možda biste htjeli pokušati napraviti popis svih stvari koje ste do sada naučili o sebi ove godine, zapišite ih i zadržite kod sebe, razmišljajući o tome kako radite na neprestanom usavršavanju.
UŠTEDITE NOVAC
Vrijeme je da počnete štedjeti za nešto veliko. Bilo da se radi o odmoru, komadu namještaja ili dizajnerskoj torbi. Posvetite se sebi i držite se svog budžeta. Iznenadit ćete se što se može dogoditi kad se tome posvetite čak i samo nekoliko mjeseci u godini, a kad završite godinu dana, moći ćete se počastiti onim što zaista želite.
SLIJEDITE SVOJE SNOVE
Kakav god bio vaš san, vrijeme je da ga slijedite bilo da se radi o pokretanju posla ili učenju vještine.
ČITAJTE VIŠE
Čitajte biografije, historiju, fantastiku, časopise o nauci, doznajte neka nova mišljenja i sagledajte različite stavove.
IZGRADITE KONTINUITET
Stvorite kontinuitet za sebe kako biste bili sigurni da ste zapravo postigli sve ono što ste zamislili. Postoji popularna metoda koja kaže da ako radite jednu malu stvar svaki dan trideset minuta, bit ćete oduševljeni napretkom koji ćete postići. Vježbajte svaki dan po trideset minuta dnevno ili pišite trideset minuta poeziju, priču ili nešto što vi želite. Posvećivanje jednoj stvari svakog dana i stvaranje kontinuiteta pomoći će vam da brže ostvarite svoje ciljeve.
SAMOPOUZDANJE
U posljednjih nekoliko mjeseci godine naučite biti sigurniji u svoje odluke i samopouzdaniji u svojim koracima. Potrebno je malo vremena, malo tihog razmišljanja i malo povjerenja u sebe. Odvažite se da učinite jednu stvar koja vas plaši sljedeće godine. Ovo će vam pomoći izgraditi samopouzdanje i što vas više stvari forsira da izađete iz zone udobnosti, to bolje.
***
Naslovna fotografija: @camilacoelho
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba - PR
Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.
Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku.
Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“.
„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi.
Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“
Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“
Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi
Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.
U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.
U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija.
Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.
Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta.
To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate.
„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.
Nove teme: Krize, AI i event marketing
Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“.
S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.
Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga, sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.
O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“
Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice
Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.
„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.
Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!