TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 24.6.2020.
U današnjem užurbanom tempu življenja, često se borimo sa nesigurnošću.
Nažalost, nesigurnosti mogu negativno utjecati na naše odnose, karijeru i iako se čini kako je zadatak rješavanja problema nesigurnosti težak i nemoguć, s njim ćete se moći izboriti ako sam proces pojednostavite u sedam koraka.
RAZUMIJEVANJE EMOCIJA
Prvi korak uključuje razumijevanje vaše nesigurnosti. Zapitajte se zašto u prvom redu imate osjećaje nesigurnosti. Utvrđivanje odakle potiču ti osjećaji pomažu vam otkriti dvije vitalne stvari: prvo, da vaše nesigurnosti imaju osnovu i drugo, da ta pitanja imaju logičan uzrok stoga se mogu logično riješiti. Bez obzira što je pokretač vaše nesigurnosti, možete se osjećati bolje znajući da su oni imali svoje korijene u nekoj stresnoj pojavi prije.
KORAK PO KORAK
Budući da znate okolnosti koje uzrokuju nesigurnosti, pokušajte postupno prevladati svoju tendenciju da se osjećate nesigurno tako što ćete se polako suočavati sa tim situacijama.
To bi se moglo smatrati svojevrsnim procesom desesenzibilizacije.
Na primjer, ako imate poteškoće u društvenim okruženjima, zamolite prijateljicu ili člana obitelji da pođu sa vama. Izlasci u skupinama uklanjaju vam neke pritiske i pomažu vam da uživate u društvenim aktivnostima.
Postavljanje malih ciljeva ili mikromotiva važno je u ovom koraku.
Pokušajte uspostaviti situacije u kojima se istodobno bavite samo malim dijelom svoje nesigurnosti.
Foto: @oliviarink
IZLAZAK IZVAN ZONE KOMFORA
Nakon što ste savladali prva dva koraka treći jeste da izađete izvan svoje zone ugode uklanjanjem uobičajenih mjera opreza. U slučaju kada se teško prilagođavate društvu, ako obično komunicirate putem emaila ili kupujete na mreži, pokušajte umjesto toga kontaktirati ljude telefonskim pozivom.
PROMJENA VAŠE PERSPEKTIVE
U svijetu prepunom negativnih vijesti bilo bi najbolje kada bi se osvrnuli i fokusirali na pozitivne strane života.
Pokušajte razmišljati o sebi pod drugom lupom. Možda imate poteškoće s rješavanjem stresa na radnom mjestu, ali zasigurno ste dobri u ulozi majke, kćeri, supruge ili prijateljice.
Ako niste zadovoljni svojim izgledom, razmislite o stvarima koje radite ili vrlinima koje imate, a drugi to cijene i zahvalni su za to. Vizualizirajte stvari koje vam se sviđaju i pokušajte manje kritički gledati na sebe. Vjerojatno ste jedina osoba koja vam tako strogo prosuđuje.
PRONAĐITE HOBI
Peti korak za suočavanje sa nesigurnošću je pronalaženje nečega u čemu ste dobri i to radite.
Kada pronađete hobi u kojem ćete se istaknuti pomoći će vam jer će vam ublažiti stres i izgraditi samopouzdanje.
Razmislite o pletenju, slikanju ili šivanju koji nisu fizički zahtjevne, a sa druge strane možete birati i aktivnosti kao što su jahanje, promatranje ptica, vrtlarstvo ili planinarenje koji imaju dodatnu prednost svježeg zraka i sunca. Svi su u nečemu dobri, zato se nemojte obeshrabriti ako još niste pronašli ono "nešto".
Ako ste voljni isprobati nove stvari, prije ćete pronaći svoj hobi.
NAGRADITE SEBE
Suočavanje s nesigurnošću postat će vremenom lakše ako slijedite ove korake. Svaki uspjeh, ma koliko bio mali, treba prepoznati i proslaviti. Za svaki cilj koji postignete, isplanirajte nagradu, bilo to nove cipele ili beauty sitnica, usredotočenost na očekivanu nagradu pomaže da se skrene pažnja s problema koji su pred vama.
VODITE DNEVNIK O NAPRETKU
Sedmi i posljednji korak koji će vam pomoći u rješavanju nesigurnosti je vođenje evidencije. U svoj CHICovnik zapišite popis ciljeva koje želite postići i pokušajte dodati popis stvari za koje smatrate da su pozitivni u vezi sa vama. Zapišite sve primljene komplimente i sve profesionalne ili osobne uspjehe.
Svakih nekoliko tjedana vraćajte se i pročitajte sve što ste do tada napisali. Ako vam se ponovo pojave nesigurnosti, možda ćete se lako suočiti s njima jednostavno čitanjem o onome što ste već prošli.
***
Naslovna fotografija: unsplash.com
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba - PR
Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.
Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku.
Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“.
„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi.
Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“
Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“
Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi
Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.
U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.
U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija.
Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.
Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta.
To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate.
„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.
Nove teme: Krize, AI i event marketing
Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“.
S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.
Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga, sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.
O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“
Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice
Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.
„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.
Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!