TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 24.6.2020.
U današnjem užurbanom tempu življenja, često se borimo sa nesigurnošću.
Nažalost, nesigurnosti mogu negativno utjecati na naše odnose, karijeru i iako se čini kako je zadatak rješavanja problema nesigurnosti težak i nemoguć, s njim ćete se moći izboriti ako sam proces pojednostavite u sedam koraka.
RAZUMIJEVANJE EMOCIJA
Prvi korak uključuje razumijevanje vaše nesigurnosti. Zapitajte se zašto u prvom redu imate osjećaje nesigurnosti. Utvrđivanje odakle potiču ti osjećaji pomažu vam otkriti dvije vitalne stvari: prvo, da vaše nesigurnosti imaju osnovu i drugo, da ta pitanja imaju logičan uzrok stoga se mogu logično riješiti. Bez obzira što je pokretač vaše nesigurnosti, možete se osjećati bolje znajući da su oni imali svoje korijene u nekoj stresnoj pojavi prije.
KORAK PO KORAK
Budući da znate okolnosti koje uzrokuju nesigurnosti, pokušajte postupno prevladati svoju tendenciju da se osjećate nesigurno tako što ćete se polako suočavati sa tim situacijama.
To bi se moglo smatrati svojevrsnim procesom desesenzibilizacije.
Na primjer, ako imate poteškoće u društvenim okruženjima, zamolite prijateljicu ili člana obitelji da pođu sa vama. Izlasci u skupinama uklanjaju vam neke pritiske i pomažu vam da uživate u društvenim aktivnostima.
Postavljanje malih ciljeva ili mikromotiva važno je u ovom koraku.
Pokušajte uspostaviti situacije u kojima se istodobno bavite samo malim dijelom svoje nesigurnosti.

Foto: @oliviarink
IZLAZAK IZVAN ZONE KOMFORA
Nakon što ste savladali prva dva koraka treći jeste da izađete izvan svoje zone ugode uklanjanjem uobičajenih mjera opreza. U slučaju kada se teško prilagođavate društvu, ako obično komunicirate putem emaila ili kupujete na mreži, pokušajte umjesto toga kontaktirati ljude telefonskim pozivom.
PROMJENA VAŠE PERSPEKTIVE
U svijetu prepunom negativnih vijesti bilo bi najbolje kada bi se osvrnuli i fokusirali na pozitivne strane života.
Pokušajte razmišljati o sebi pod drugom lupom. Možda imate poteškoće s rješavanjem stresa na radnom mjestu, ali zasigurno ste dobri u ulozi majke, kćeri, supruge ili prijateljice.
Ako niste zadovoljni svojim izgledom, razmislite o stvarima koje radite ili vrlinima koje imate, a drugi to cijene i zahvalni su za to. Vizualizirajte stvari koje vam se sviđaju i pokušajte manje kritički gledati na sebe. Vjerojatno ste jedina osoba koja vam tako strogo prosuđuje.
PRONAĐITE HOBI
Peti korak za suočavanje sa nesigurnošću je pronalaženje nečega u čemu ste dobri i to radite.
Kada pronađete hobi u kojem ćete se istaknuti pomoći će vam jer će vam ublažiti stres i izgraditi samopouzdanje.
Razmislite o pletenju, slikanju ili šivanju koji nisu fizički zahtjevne, a sa druge strane možete birati i aktivnosti kao što su jahanje, promatranje ptica, vrtlarstvo ili planinarenje koji imaju dodatnu prednost svježeg zraka i sunca. Svi su u nečemu dobri, zato se nemojte obeshrabriti ako još niste pronašli ono "nešto".
Ako ste voljni isprobati nove stvari, prije ćete pronaći svoj hobi.
NAGRADITE SEBE
Suočavanje s nesigurnošću postat će vremenom lakše ako slijedite ove korake. Svaki uspjeh, ma koliko bio mali, treba prepoznati i proslaviti. Za svaki cilj koji postignete, isplanirajte nagradu, bilo to nove cipele ili beauty sitnica, usredotočenost na očekivanu nagradu pomaže da se skrene pažnja s problema koji su pred vama.
VODITE DNEVNIK O NAPRETKU
Sedmi i posljednji korak koji će vam pomoći u rješavanju nesigurnosti je vođenje evidencije. U svoj CHICovnik zapišite popis ciljeva koje želite postići i pokušajte dodati popis stvari za koje smatrate da su pozitivni u vezi sa vama. Zapišite sve primljene komplimente i sve profesionalne ili osobne uspjehe.
Svakih nekoliko tjedana vraćajte se i pročitajte sve što ste do tada napisali. Ako vam se ponovo pojave nesigurnosti, možda ćete se lako suočiti s njima jednostavno čitanjem o onome što ste već prošli.
***
Naslovna fotografija: unsplash.com
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba - PR
Treće, jubilarno izdanje Alma Ras Industry Day pod motom GREEN DEAL donosi najambiciozniji program do sada i potvrđuje da ova platforma postaje jedno od ključnih mjesta profesionalnog razvoja dizajna i kreativne industrije u regiji.
Kroz povezivanje kreativnog sektora sa realnom industrijom, Alma Ras Industry Day gradi ekosistem u kojem dizajn postaje pokretač inovacija, održivosti i cirkularne ekonomije i to ne samo na konceptualnom nivou, već kroz konkretne poslovne i industrijske rezultate.
Upravo u tom kontekstu, ove godine publici se predstavlja i Slavimir Futro jedan od najznačajnijih dizajnera u regionu. On će 26.03.2026. na Industry Day nastupiti kroz tri međusobno povezane uloge: kao član žirija, predavač, te autor izložbe “Futro Posters”, stvarajući tako jedinstvenu cjelinu koja objedinjuje stručnost, viziju i dizajn kao kulturni i industrijski fenomen.
Razgovaramo sa njim o ulozi dizajna, održivosti, odgovornosti i kreativnoj moći vizuelnog jezika, baš u godini kada GREEN DEAL postaje temelj ove platforme.
Razgovor sa Slavimirom započinjemo u trenutku kada dizajn dobija novu ulogu, onu u kojoj je odgovornost jednako važna koliko i estetika. On dizajn vidi kao prostor u kojem se 'autentičnost pretvara u glavnu valutu', gdje mladi profesionalci moraju imati hrabrosti da pronađu svoju istinu i oblikuju je u nešto što traje.
U godini kada GREEN DEAL postaje temelj Industry Day-a, Futro nas podsjeća na jednostavnu, ali zahtjevnu činjenicu: 'Svi mi koji smo na poklon dobili kreativnost rođeni smo da bi drugima bilo bolje.' Upravo tu leži suština održivosti koju on zagovara, a to je dizajn kao alat za popravljanje svijeta oko nas.
Kao autor izložbe Futro Posters i član žirija, on ove godine donosi i vrlo jasnu poruku mladim dizajnerima: 'Bez grešaka nema napretka… greška je tračak života u savršeno površnom svijetu.' 
Razgovor sa Slavimirom Futrom potvrđuje da dizajn više nije samo vizuelna disciplina, već profesija od društvene, ekonomske i industrijske važnosti.
Upravo zato Alma Ras Industry Day, kroz GREEN DEAL koncept, postaje prostor u kojem se kreativnost pretače u održiva rješenja, nove proizvodne modele i kulturni sadržaj koji mijenja percepciju dizajna u regiji.
Poziv svim dizajnerima ostaje otvoren do 7.12.2025: ako imate rješenje koje može unaprijediti industriju i doprinijeti održivoj transformaciji, sada je pravi trenutak da ga predstavite.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!