TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 2.5.2019.

Nije tajna da brojne kreativne industrije redovito zavire u minula desetljeća po dozu inspiracije, donoseći trendove, filozofije i stavove koji su obilježili sedamdesete, osamdesete i devedesete u našu svakodnevicu.

Diktati koji su postavljeni u tom periodu na polju umjetnosti, arhitekture i mode i danas volimo, a pojedini trenutci nas vraćaju u djetinjstvo, mame osmijeh na lice i bude nostalgiju. Zbog toga ne čudi što su na društvenim mrežama itekako popularni profili koji kroz retro prizvuk pojedinih zapisa i urnebesno smiješne fotografije potiču da ponovno odlutamo u spomenuto razdoblje. Supermodeli devedesetih, celebrity, kultne serije, poznati glumci u mladim danima, grunge era, glazba, stajliš kombinacije… sve to i još puno toga naći ćete kroz ovih sedam profila. 

@90sanxiety

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Cameron Diaz, 1993

A post shared by Nineties Anxiety (@90sanxiety) on

@princess.diana.forever

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

07 April 1982: Pregnant with her first child, Princess Diana arrives by helicopter to Bridgend in Wales to open Sony Factory ■ 07 أبريل 1982: حامل بطفلها البكر ويليام، اﻷميرة ديانا تصل بطائرة هيلوكوبتر إلى مدينة بريجيند في إمارة ويلز لافتتاح المقر الجديد لمصنع شركة سوني اليابانية المتخصصة في الصناعات اﻹلكترونية ■ #princessdianaforever #humanitarian #princessofwales #princessdiana #gb #hertruestory #kensingtonpalace #uk #thebritishroyalfamily #theroyalfamily #thebritishmonarchy #queenofhearts #instagood #instaroyal #instalike #di #fashionicon #peoplesprincess #style #glamorous #icon #foreveryoung #uk #الأميرة_ديانا #أميرة_ويلز #أميرة_القلوب #الأميرة_ديانا_لﻷبد #بريطانيا #لندن #قصتها_الحقيقية #أميرة_الشعب

A post shared by Princess Diana Forever (@princess.diana.forever) on

@neontalk

@babemania

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

awwww hi guys #nsync

A post shared by @ babemania on

@davebenett

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#karllagerfeld #annawintour #1998 #90sfashion #nobu

A post shared by Dave Benett (@davebenett) on


@90scelebvibes

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sean Combs on JLO - Interview (2001): " ...The couple split during his six-week guns-and-bribery trial but came face-to-face for the first time on Sunday night in Los Angeles at an after-Oscars party. 'She is somebody I will always love,' he said. 'It is hard being a celebrity in a relationship. We will meet again some day. My heart is strong. I went to the party because I was invited and I was in town. I was looking forward to seeing her.' He said his split with Lopez had been caused by the strain of the trial. 'It was a rough year and I just want her to be happy,' he said. 'I will always love her.' 'If I could have done anything, I would have just stopped at home,' he said. 'I would never have come up with this bright idea. 'I had the most beautiful thing at home. I had a better party at home than I could get anywhere else. I should have just stayed in with her "

A post shared by 90s (@90scelebvibes) on

@shesvague

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by She’s Vague (@shesvague) on

@80s_90s_00s


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 80s 90s 00s (@80s_90s_00s) on


Bonjour

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

TEKST: Ada Ćeremida

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.

Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.

Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo. 

Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.

 



Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?  

Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.

Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.

Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti  mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.

 



Tri tijela tri načina čitanja mode 

Tema se tumači kroz tri vrste tijela:

  • Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.

  • Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.

  • Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.

Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.

Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.

 



Šta možemo očekivati ovog maja?  

Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela. 

Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu. 

 

 

Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @metmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!