TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 2.5.2019.

Nije tajna da brojne kreativne industrije redovito zavire u minula desetljeća po dozu inspiracije, donoseći trendove, filozofije i stavove koji su obilježili sedamdesete, osamdesete i devedesete u našu svakodnevicu.

Diktati koji su postavljeni u tom periodu na polju umjetnosti, arhitekture i mode i danas volimo, a pojedini trenutci nas vraćaju u djetinjstvo, mame osmijeh na lice i bude nostalgiju. Zbog toga ne čudi što su na društvenim mrežama itekako popularni profili koji kroz retro prizvuk pojedinih zapisa i urnebesno smiješne fotografije potiču da ponovno odlutamo u spomenuto razdoblje. Supermodeli devedesetih, celebrity, kultne serije, poznati glumci u mladim danima, grunge era, glazba, stajliš kombinacije… sve to i još puno toga naći ćete kroz ovih sedam profila. 

@90sanxiety

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Cameron Diaz, 1993

A post shared by Nineties Anxiety (@90sanxiety) on

@princess.diana.forever

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

07 April 1982: Pregnant with her first child, Princess Diana arrives by helicopter to Bridgend in Wales to open Sony Factory ■ 07 أبريل 1982: حامل بطفلها البكر ويليام، اﻷميرة ديانا تصل بطائرة هيلوكوبتر إلى مدينة بريجيند في إمارة ويلز لافتتاح المقر الجديد لمصنع شركة سوني اليابانية المتخصصة في الصناعات اﻹلكترونية ■ #princessdianaforever #humanitarian #princessofwales #princessdiana #gb #hertruestory #kensingtonpalace #uk #thebritishroyalfamily #theroyalfamily #thebritishmonarchy #queenofhearts #instagood #instaroyal #instalike #di #fashionicon #peoplesprincess #style #glamorous #icon #foreveryoung #uk #الأميرة_ديانا #أميرة_ويلز #أميرة_القلوب #الأميرة_ديانا_لﻷبد #بريطانيا #لندن #قصتها_الحقيقية #أميرة_الشعب

A post shared by Princess Diana Forever (@princess.diana.forever) on

@neontalk

@babemania

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

awwww hi guys #nsync

A post shared by @ babemania on

@davebenett

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#karllagerfeld #annawintour #1998 #90sfashion #nobu

A post shared by Dave Benett (@davebenett) on


@90scelebvibes

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sean Combs on JLO - Interview (2001): " ...The couple split during his six-week guns-and-bribery trial but came face-to-face for the first time on Sunday night in Los Angeles at an after-Oscars party. 'She is somebody I will always love,' he said. 'It is hard being a celebrity in a relationship. We will meet again some day. My heart is strong. I went to the party because I was invited and I was in town. I was looking forward to seeing her.' He said his split with Lopez had been caused by the strain of the trial. 'It was a rough year and I just want her to be happy,' he said. 'I will always love her.' 'If I could have done anything, I would have just stopped at home,' he said. 'I would never have come up with this bright idea. 'I had the most beautiful thing at home. I had a better party at home than I could get anywhere else. I should have just stayed in with her "

A post shared by 90s (@90scelebvibes) on

@shesvague

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by She’s Vague (@shesvague) on

@80s_90s_00s


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 80s 90s 00s (@80s_90s_00s) on


Bonjour

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

TEKST: Bonjour.ba/PR

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.

U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.

Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_1
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_2
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13

Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.

Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.

 



Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.

Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_6
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_7
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_8

Zubun kao anti-muzejski objekt

Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.

„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.

Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_4
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_12
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_3
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_5

Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_11
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_9
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_10

Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_14
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_15

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!